رسانه‌های آسیا: انتخاب ایرنا به عنوان رییس اوآنا تصمیم بزرگی بود

پکن- ایرنا- شماری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مناطق مختلف از شرق تا غرب آسیا از جمله کشورهای آسیای مرکزی، انتخاب ایرنا به عنوان رییس آینده مجمع عمومی خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) را تصمیمی مهم و بزرگ دانستند.






تارنمای «تودی لاین» آسیای مرکزی در گزارشی در این ارتباط آورده است: هفدهمین نشست مجمع عمومی اوآنا در کره‌جنوبی پس از آن به کار خود خاتمه داد که نمایندگان و روسای خبرگزاری‌های کشورهای مختلف حاضر در آن، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را به عنوان میزبان هجدهمین اجلاس بزرگ مجمع عمومی اوآنا انتخاب کردند.

این رسانه با انتشار تصویری از روسای خبرگزاری‌های یونهاپ و ایرنا در کنار یکدیگر، آورده است: یونهاپ رییس هفدهمین دوره این مجمع یعنی تا سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود و ایرنا نیز به عنوان رییس و میزبان بعدی برگزیده شده است.



آنتارا ، خبرگزاری رسمی اندونزی و از دیگر رسانه‌های قاره آسیا نیز خاطر نشان کرده است تصمیمی که برای انتخاب ایرنا گرفته شد، از سوی اعضای این مجمع مورد حمایت کامل بود.

بنا به این گزارش، «ووگار سدیف» از خبرگزاری آذربایجان به نام آذر تک نیز که ریاست شانزدهمین دوره مجمع را به خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی تسلیم کرد، گفت: خبرگزاری‌های یونهاپ و ایرنا در شش سال آینده مسئولیت های سنگینی برای تقویت همکاری‌های خبرگزاری‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه برعهده خواهند داشت.

وی افزود: این دوره از اجلاس مجمع عمومی با دستور کار چالش‌های پیش روی خبرنگاری و موضوع اعتماد و ابتکارهای فنی برگزار شد و این موضوع در دنیایی که بسیار متحول شده است و تحولاتش با شتاب بی سابقه ای رخ می دهد، اهمیت سازمان اوآنا را بیشتر نمایان می سازد.

خبرگزاری‌ باختر افغانستان، «کی سی ان آ» خبرگزاری رسمی کره شمالی، پی تی آی خبرگزاری رسمی هند، نینا از عراق، کونا از کویت، «آ پی پی» از پاکستان، سانا از سوریه و «پی ان آ» از فیلیپین از دیگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی هستند که اخبار مربوط به انتخاب یونهاپ و ایرنا به عنوان روسای مجامع عمومی دوره‌های هفدهم و هجدهم اوآنا را پوشش گسترده داده‌اند.

به گزارش رسانه‌های آسیایی، «سید ضیاء هاشمی» رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که در این نشست شرکت داشت تصمیم به انتخاب ایرنا را نشان دهنده اهتمام دیگر اعضا به فعالیت‌های گسترده این خبرگزاری در سال‌های اخیر دانست.

هاشمی در عین حال، این انتخاب را یک مسئولیت بسیار سنگین بر دوش ایرنا دانست و تاکید کرد: ایرنا به همکاری‌های گسترده با دیگر خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه با قدرت و قوت ادامه خواهد داد.

خبرگزاری‌های مهم شرق آسیا از شینهوا در چین گرفته تا کیودو در ژاپن و ایتارتاس در روسیه نیز به طور مفصل و مشروح در این هفته به اخبار مربوط به اجلاس مجمع عمومی اوآنا در کره جنوبی پرداخته و میزبانی و ریاست ایرنا برای دوره هجدهم مجمع را مورد اهتمام قرار دادند.

هاشمی، درخواست نامزدی ایرنا برای عهده‌داری ریاست دوره‌ای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) برای سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ میلادی را همزمان با اختتامیه چهل و سومین نشست هیأت اجرایی این سازمان که شهریور ۹۷ در تهران برگزار شد، اعلام کرد که با استقبال حاضران در نشست تهران مواجه شد.

اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) روز جمعه در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره‌جنوبی با رای مثبت خود خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان برگزیدند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.