۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبر: 84851544
T T
۰ نفر

نشر اخبار صحیح در مدیریت بحرانها نقش مهمی دارد

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبر: 84851544
نشر اخبار صحیح در مدیریت بحرانها نقش مهمی دارد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در دوران شیوع کرونا همان اندازه که کادر درمان در خط اول مقابله با این بیماری خدمت کردند، خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز به همان اندازه در میدان حضور داشته و نقش آنان کمتر از مدافعان سلامت نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علیرضا صداقت روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران در تمام بحران‌ها و رخدادهای تاریخ افزون بر چهل ساله انقلاب اسلامی حضور داشته و در عرصه‌های اطلاع رسانی خدمات زیادی را ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه با یورش رسانه‌های زرد مواجه هستیم که آنان با انتشار اخبار منفی و ناامیدکننده بدنبال ایجاد آسیب‌های اجتماعی هستند.

دکتر صداقت افزود: این موضوع در حوزه سلامت و در دوران کرونا نیز با شایعه پراکنی‌ها و انتشار اخبار نادرست در خصوص واکسیناسیون کرونا و عوارض آن نیز قابل مشاهده بود که خوشبختانه با انتشار اخبار درست، موثق و به موقع توسط خبرنگاران به ویژه خبرنگاران ایرنا اطلاع رسانی صحیح در این زمینه صورت گرفته است.

مطالبه‌گری رسانه‌ها در تسهیل زیارت ضروری است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد اظهار داشت: در این دوران به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرنگاران این سازمان در تمامی موج‌های شیوع بیماری پای کار بودند و درایتمندانه با انتشار اخبار به موقع در ایجاد نگرانی هدفمند مردم، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری و مبارزه با شیوع این بیماری، در کنار متولیان بهداشت به جامعه خدمت رسانی کردند.

مطالبه‌گری رسانه‌ها در تسهیل زیارت ضروری است

دکتر صداقت ادامه داد: با توجه به مشکلات روز جامعه مسؤولان باید در برخورد با خبرنگاران که مطالبه گر و پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند، سعه صدر داشته باشند.

مطالبه‌گری رسانه‌ها در تسهیل زیارت ضروری است