سفیر بنگلادش آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها با ایران اعلام کرد

تهران – ایرنا – " گوسال اعظم سارکر " سفیر بنگلادش در ایران روز سه شنبه آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری های دوجانبه در همه زمینه بویژه مناسبات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی روز سه شنبه در دیدار با " علی نادری " مدیر عامل ایرنا که در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شد؛ با تشریح برنامه‌های دولت متبوعش در توسعه مناسبات با کشورهای مسلمان بویژه جمهوری اسلامی ایران گفت: بنگلادش در مسیر توسعه همه جانبه گام برمی دارد و در این زمینه علاقه است همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

وی پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: رسانه‌های رسمی دو کشور می‌توانند با معرفی ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر؛ زمینه را برای فعالیت هرچه بیشتر فعالان بخش دولتی و خصوصی فراهم نمایند.

سفیر بنگلادش آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها با ایران اعلام کرد

سفیر بنگلادش در تهران گفت: متأسفانه رسانه‌های غربی تصویر مثبت و درستی از پیشرفت‌های دوکشور ایران و بنگلادش ارائه نمی‌کنند و این وظیفه و رسالت رسانه‌های دوکشور را در شناساندن و معرفی دستاوردهای یکدیگر سنگین می‌کند.

گوسال اعظم سارکر؛ نقش و جایگاه ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران را در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی حساس و مهم خواند و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های رسانه‌ای تهران – داکا بیش ازپیش گسترش یابد.

علی نادری مدیرعامل ایرنا نیز در این دیدار گفت که برغم روابط حسنه دوکشور؛ نیازمند توسعه همکاری‌های اقتصادی دوکشور هستیم و ایرنا آمادگی دارد در این حوزه نقش افرینی نماید.

وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آمادگی دارد تا ظرفیت‌های اقتصادی بنگلادش را برای سرمایه گذاران ایرانی و متقابلاً ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان را برای سرمایه گذاران بنگلادشی تبیین و معرفی نماید.

مدیرعامل ایرنا همچنین از آماده شده یادداشت تفاهم همکاری میان خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری ملی بنگلادش خبر داد و ابراز امیدواری کرد این سند همکاری در حاشیه اجلاس رؤسای خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه که آبانماه امسال در تهران برگزار می‌شود؛ میان دوطرف امضا و مبادله شود.

سفیر بنگلادش آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها با ایران اعلام کرد

نادری در پایان با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت و توسعه کشورهای مسلمان از جمله بنگلادش خرسند خواهد بود؛ گفت که خبرگزاری جمهوری اسلامی در راستای رسالت خطیر و حرفه‌ای خویش؛ انعکاس موفقیت‌ها و دستاوردهای ملت‌های مسلمان را سرلوحه کار خویش دارد.