به گزارش ایرنا، رئیس اداره روابط عمومی واطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: روابط عمومیهای ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان باید با برنامهریزی مدون، سطح تعامل و همکاری با رسانههای استان را ارتقا دهند زیرا که تقویت ارتباط با اصحاب رسانه از اهداف اصلی آموزش و پرورش استان است.
سید ولی موسوی اظهار داشت: روابط عمومی همچون ویترینی است که میتواند با تلفیق هنر، خلاقیت و ایدههای نو در به تصویر کشیدن توانمندیهای آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه آن در افکار عمومی و برقراری ارتباط مؤثر بین مردم و دستگاه نقش مؤثری داشته باشد.
وی افزود: لازمه نیل به این هدف مجهز شدن روابط عمومیهای آموزش و پرورش به دانش روز و فناوریهای جدید اطلاع رسانی است.
رئیس اداره روابط عمومی واطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش بر این است تا روابط عمومیها در ریل اصلی وظایف خود قرار گیرند تا بتوانند حلقه اتصال خوبی میان مردم و اداره مربوطه باشند.
نقش روابط عمومیها در اقناع افکار عمومی
وی ابراز داشت: روابط عمومیها بزرگترین ابزار تصمیم گیری و تصمیم سازی و نقش مهمی در اقناع سازی افکار عمومی دارند.
موسوی عنوان کرد: چنانچه بخواهیم از این ابزار به خوبی استفاده شود باید بهترینها را به این کار گمارد و سعی شود با بهره گیری از تخصص و تعهد آنان در تعامل با رسانهها و ارتباط مؤثر وسازنده با مجموعههای درونی و بیرونی مسیر تعالی و پیشرفت بیش از پیش فراهم شود.
موسوی آموزش را ابزار توانمندسازی افراد جامعه برشمرد و ادامه داد: تلاش میکنیم در دوره جدید مدیریتی در آموزش وپرورش با برگزاری کارگاههای آموزشی توانمند سازی و رویکرد تحولی، روابط عمومی را به جایگاه واقعی خویش برسانیم تا به خوبی بتواند در عصر ارتباطات و دانایی نقش آفرینی نماید.
موسوی توجه ویژه به رسانهها را از مهمترین رویکردهای روابط عمومی در آموزش وپرورش دانست و گفت: برنامه ریزی اصولی و مدون برای تعامل، همکاری و حمایت از خبرنگاران فعال در عرصه آموزش وپرورش تدوین شده است.
ایرنا رسانه رسمی، مرجع و اثرگذار است
موسوی از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رسانه رسمی، مرجع و تأثیر گذار در کشور نام برد و اظهار داشت: به دنبال ارتباط مؤثر و سازنده با این خبرگزاری در استان هستیم تا بتوانیم بهره کافی از تجربیات و دانش پیشکسوتان حوزه خبر ایرنا ببریم.
رئیس اداره روابط عمومی واطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به آستانه بازگشایی مدارس استان پس از حدود ۲ سال کرونایی، انتظار میرود روابط عمومیهای ۱۳ گانه با نگارش اخبار مطلوب مقدمه بهتری برای بازگشایی مدارس استان فراهم کنند.
وی ادامه داد: امروز، به منظور تدوین برنامه ریزی اصولی برای تعامل و حمایت از خبرنگاران فعال در عرصه آموزش وپرورش، دومین گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان برگزار شد و یکی از برنامههای جنبی این همایش بازدید روابط عمومیها از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.
تولید محتوای مناسب را باید جایگزین خبرهای کلیشهای کرد
رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه روابط عمومیها از دانش خبری روز برخوردار باشند به نحو شایستهتری میتوانند عملکرد اداره مربوطه را در معرض نمایش قرار دهند و با پرهیز از اخبار خشک و کلیشهای، با تولید محتوای مناسب به جریان اطلاع رسانی اثرگذاری و کیفیت خاصی ببخشند.
بهنام احمدی وظیفه روابط عمومیها را نشر مأموریتهای سازمانی خواند و تاکید کرد: تعامل این عنصر ارتباطی با رسانهها میتواند به انتقال و گزارش دهی از فعالیت دستگاههای مربوطه به بدنه جامعه در راستای اقناع سازی، شفاف سازی و اعتماد آفرینی سرعت بخشد.
وی رویکرد مدیریت جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه روابط عمومی و ارتباط گیری با رسانهها را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری ۲ همایش روابط عمومیهای مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان در بازه زمانی کمتر از پنج ماه خود موید این نوع نگاه تعالی بخش است.
احمدی اضافه کرد: حوزه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش که مدیریتش بر عهده یک فعال رسانهای قرار گرفته طی یکسال گذشته در عرصه تولید محتوا در این حوزه و تعامل با رسانهها عملکرد مطلوبی در عرصه اطلاع رسانی از خود برجا گذاشته طوری که رصد سایتهای رسانههای مختلف نشان میدهد که کمتر روزی اتفاق افتاده که از این حوزه در رسانههای استان خبری منتشر نشود.
بر اساس این گزارش روابط عمومیهای آموزش و پرورش استان پس از شرکت در کارگاه و هم اندیشی خبری از نزدیک با فرآیند امر اطلاع رسانی در این رسانه از تهیه و تولید گرفته تا نحوه تنظیم و انتشار آشنا شدند.