۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 84879379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صیانت مطلوب از میراث آیندگان در گروی نقش‌آفرینی رسانه‌ها است

شیراز-ایرنا- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی دارند، گفت: صیانت مطلوب از منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان میراث آیندگان در گروی نقش‌آفرینی رسانه‌ها است.

منصور رضایی سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران ایرنا افزود: اعتقاد ما براین است که همه چیز باید از دروازه فرهنگ عبور کند اگر بتوانیم با نقایصی که وجود دارد کار فرهنگ‌سازی را توسط رسانه‌ها انجام دهیم می‌توانیم در حفاظت از آب و خاک و پوشش گیاهی موفق‌تر عمل کنیم. بنابراین نیاز به ارتباط بهتر و مؤثرتر با اصحاب رسانه داریم.
وی با تأکید بر اهمیت تقویت همکاری‌های منابع طبیعی فارس با رسانه‌های استان از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اظهار داشت: طبق فرمایشات امام راحل در زمان جنگ، سلاح تبلیغات برّنده‌تر از سلاح جنگ است. ایشان فرمودند که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.

صیانت مطلوب از میراث آیندگان در گروی نقش‌آفرینی رسانه‌ها است


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی متولی صیانت از منابع طبیعی کشور به شمار می‌رود، گفت: حفاظت، احیا و بهره‌برداری از منابع طبیعی از جمله آب، خاک و پوشش گیاهی تکلیفی است که به عهده این سازمان گذاشته شده است. با توجه به وسیع بودن دامنه کاری این سازمان می‌توان گفت بیش از ۸۵ درصد از عرصه کشور توسط این سازمان مدیریت می‌شود.
وی با بیان اینکه از ۱۲ میلیون هکتار مساحت استان فارس، حدود ۱۰ میلیون هکتار زیر نظر اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مدیریت می‌شود، گفت: در عرصه منابع طبیعی با مشکل اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در این حوزه مواجه هستیم.
در این بازدید که با حضور معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس صورت گرفت، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گزارشی از فعالیت‌های ایرنا در عرصه اطلاع رسانی و شتاب بخشی به توسعه فارس ارائه کرد.