۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85211109
T T
۲ نفر

مدیر روابط بین الملل ایرنا، دبیرکل اوآنا شد

۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 85211109
مدیر روابط بین الملل ایرنا، دبیرکل اوآنا شد

علی نادری مدیرعامل ایرنا و رئیس سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه(اوآنا) در حکمی "زمان رضاخانی" مدیر روابط بین الملل ایرنا را به عنوان دبیرکل اوآنا منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، نادری در این حکم آورده است:

انجام امور اداری اوآنا، اجرای تصمیمات عمومی مجمع و هیات های اجرای و فنی این سازمان، ارائه گزارش های مالی سالانه به هیات اجرایی، ایجاد هماهنگی بین اعضا، برنامه ریزی و برگزاری نشست های رسمی اوآنا و انجام اموری که در چارچوب وظایف دبیرکل به شما محول خواهد شد از جمله ماموریت های جنابعالی در این سمت است.

"سازمان های خبرگزاری های آسیا-اقیانوسیه در سال ۱۹۶۱ با هدف تسهیل انتشار اطلاعات در منطقه تاسیس و از سوی بنیاد فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) حمایت شد.

این سازمان اخبار مربوط به دو سوم جمعیت جهان را پوشش می دهدو اکنون ۴۴ عضو از ۳۳ کشور در آسیا و اقیانوسیه دارد. ایران به عنوان عضو قدیمی این سازمان از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ چندین بار ریاست اجلاس ها را به عهده داشته است.

در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.

سیدضیا هاشمی مدیرعامل سابق ایرنا درخواست نامزدی ایرنا برای ریاست دوره‌ای اوآنا در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را همزمان با چهل و سومین نشست هیأت اجرایی این سازمان، شهریور ۹۷ در تهران، ارائه داد که با استقبال حاضران در نشست تهران مواجه شد.

اعضای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره‌جنوبی با رای مثبت خود نامزدی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان به تصویب رساندند.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) دوم آبان ماه ۱۴۰۱ طی مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی نادری مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تهران برگزار شد."

۲ نفر