۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85214524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میز خدمت مردمی سازمان ثبت احوال کشور در ایرنا مستقر شد

همزمان با هفته دولت، میز خدمت جهادی سازمان ثبت احوال کشور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای ارائه خدمات به کارکنان این خبرگزاری و خانواده‌های آنان برپا شد.

همزمان با آغاز هفته دولت و در راستای تأکیدات دولت مردمی و انقلابی مبنی بر ارائه خدمات بهینه به شهروندان، کارکنان سازمان ثبت احوال کشور یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم شهریور با حضور در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی و با برپایی میز خدمت مردمی و جهادی در بخش‌های هویتی، حقوقی و … به درخواست‌های کارکنان و خانواده‌های آنان رسیدگی کردند.
مشاوره حقوقی، درخواست کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه، درخواست تغییر نام و نام خانوادگی و … از مهمترین خدماتی بود که دراین میز خدمت جهادی به کارکنان و خانواده‌های گرامی خبرگزاری ایرنا ارائه داده شد.

میز خدمت مردمی سازمان ثبت احوال کشور در ایرنا مستقر شد


همچنین همزمان با هفته دولت این سازمان در نمایشگاه «دستاوردهای دولت مردمی ایران قوی» اقدام به برپایی میز خدمت در راستای ارائه خدمات از جمله تعویض شناسنامه شهروندان کرده است و صدور شناسنامه شهروندان تنها در چند ساعت انجام می‌شود.
در میز خدمت سازمان ثبت احوال کشور واقع در نمایشگاه بین المللی تهران که از ساعت ۸ تا ۱۶ برپا شده، خدماتی از جمله تعویض شناسنامه، درخواست کارت هوشمند ملی و مشاوره ارائه می‌شود.
همچنین همزمان با هفته دولت و به منظور گرامیداشت این هفته، سازمان ثبت احوال کشور با برپایی میزخدمت در محل این سازمان واقع در خیابان امام خمینی (ره)، نبش خیابان شیخ هادی، ضمن بررسی مسائل و مشکلات هویتی شهروندان، نسبت به ثبت درخواست شناسنامه افراد اقدام و ظرف مدت یک روز شناسنامه شهروندان را تعویض و به آنان تحویل می‌دهد.
این اقدام در راستای خدمات‌رسانی بهتر و آسان‌تر به شهروندان انجام می‌شود و همواره سازمان ثبت احوال کشور در مناسبت‌های گوناگون با برپایی این میزهای خدمت جهادی در سراسر کشور، نسبت به رفع مسائل و مشکلات هویتی مردم اقدام کرده است.
به گزارش ایرنا، شناسنامه مدرک هویت و تابعیت هر فرد ایرانی است و سندسجلی سندی رسمی است که ولادت هر فرد در آن ثبت و براساس آن شناسنامه صادرمی شود.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد و همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خود به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
برای همه ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر می‌شود و این افراد در داخل کشورمی توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند و ایرانیان خارج از کشور هم می‌توانند برای صدور کارت هوشمند ملی به کنسولگری‌های محل زندگی خود مراجعه کنند.
تمامی اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار باشند واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و همچنین تجمیع تمامی خدمات مالی و خدماتی در برنامه هفتم توسعه در کارت هوشمند ملی به تصویب رسیده است.

برچسب‌ها