۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1033
کد خبر: 85408942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید حسین فرهادی کوهپائی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85408942
شهید حسین فرهادی کوهپائی

شهید حسین فرهادی کوهپائی

تاریخ تولد: ۲۰ آبانماه ۱۳۳۱

محل تولد: تهران

تاریخ استخدام در ایرنا: ۱۰ شهریور ۱۳۵۹

آخرین مسئولیت در ایرنا: خبرنگار

تاریخ و محل شهادت: ۱۲ مهر ۱۳۵۹ – ایلام / منطقه عملیاتی موسیان

آرامگاه: گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

شهید حسین فرهادی کوهپائی در خانواده ای متدین در شهر تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را همزمان با خدمت در نیروی هوایی ارتش در رشته ادبیات به پایان رساند. او که به دلیل علاقه به خدمت نیروی هوایی درآمده بود بعد از مدتی به سبب روحیه ظلم ستیزی و انقلابی، به تدریج درگیر فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی شد و مورد سوءظن ماموران امنیتی قرار گرفت و پس از چندی دستگیر و به بندرعباس تبعید شد.
شهید فرهادی کوهپائی دهم شهریور ماه ۱۳۵۹ همکاری خود را با ایرنا آغاز کرد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عازم جبهه های جنگ در کردستان شد.

او با عشق و شوری وصف ناپذیر انجام وظیفه می‌کرد و پس از مدتی برای راه‌اندازی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی به ایلام اعزام شد. وی پس از دو ماه حضور دلاورانه و ایثارگرانه در منطقه، هنگامی که همراه هم‌رزمان خود در حال خنثی کردن تله انفجاری دشمن بود، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.
فرازهایی از وصیت نامه شهید حسین فرهادی کوهپائی:

با دلی لبریز از عشق امام و کوله باری که حاصل یک عمر تجربه و مبارزه مداوم در راه انقلاب اسلامی است به مزار شهدا آمدم تا جای خود را میان آنها باز کنم. اگر شهید شدم جز برای اسلام و تداوم انقلاب نبوده و به خانواده ام بگویید که شهادت تولد من است و باید خوشحال باشند.

۰ نفر