ایرنا سمنان در جشنواره «آب و رسانه» خوش درخشید

«آتنا نائینی‌نژاد»، «علی ابک» و «سیدعابد میرمعصومی» خبرنگاران ایرنا سمنان در جشنواره آب و رسانه به ترتیب رتبه اول، دوم و سوم را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «آتنا نائینی نژاد» خبرنگار نمایندگی ایرنا در سمنان در گزارشی با عنوان «روش کشت امروز، نفسی برای زیست فردا» و «تصفیه پساب، مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت» به مقام اول دست یافت.
در این گزارش به کشت گلخانه‌ای، پرورش محصول بیشتر با آب بسیار کم پرداخت در کشت گلخانه‌ای، سامانه‌های نوین آبیاری و روش‌های انتقال آب نوین، از جمله امکانات امروزی است که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب ‌کشاورزی دارد و همچنین در خصوص تصفیه پساب به آب این مایع با ارزش را نمی‌توان بعد از یک بار استفاده از چرخه مصرف خارج کرد زیرا این قابلیت را دارد که بعد از تصفیه مجدد، جای خالی خود را در برخی کاربری‌ها مانند صنعت یا کشاورزی غیرمثمر پر کند تا بدین ترتیب تهدید رها شدن پساب در محیط زیست به فرصتی برای خروج قسمتی از منابع آب زیرزمینی از چرخه تولید شود، پرداخته است.

ایرنا سمنان در جشنواره «آب و رسانه» خوش درخشید

«علی ابک» عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان در بخش تک عکس و در موضوع بحران خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن رتبه دوم را کسب کرد. در همین بخش عکس سیدعابد میرمعصومی  با عنوان «فرودست سنادره» به مقام سوم دست یافت.

ایرنا سمنان در جشنواره «آب و رسانه» خوش درخشید

ایرنا سمنان در جشنواره «آب و رسانه» خوش درخشید

اختتامیه دومین جشنواره «آب و رسانه» استان سمنان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان و منتخبان در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت آب و فاضلاب برگزار شد.

هیات داوران از بین ۱۵۰ اثر ارسال شده ۲۱ اثر را برگزید و از صاحبان این آثار با حضور منصور کشاورزیان مدیرعامل آب و فاضلاب، حمید احسانی سرپرست شرکت آب منطقه ای و فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، تجلیل شد.

مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن، تامین آب پایدار، مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس کردن افکار عمومی در منابع آب سمنان، فاضلاب، آب خاکستری فرصت ها و تهدیدها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی، از جمله محورهای دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.

آثار درمحورهای مختلف در بخش‌های گزارش‌های متنی، گزارش‌های تصویری، و گزارش‌های رادیویی در این جشنواره داوری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.