۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85461783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتخارآفرینی ایرنا این بار در گیلان/ ایرنا حائز سه رتبه برتر شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان در جشنواره رسانه‌ای در مسیر انتخاب و جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان حائز سه رتبه برتر شد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» و نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان با معرفی و تجلیل از نفرات برتر در تالار مرکزی رشت به کار خود پایان داد و آثار نمایندگی ایرنا در استان گیلان در این جشنواره ها حائز سه رتبه برتر شد.

گزارش نمایندگی ایرنا در این استان با عنوان «تبلیغات زودهنگام تا رقابت بهنگام کاندیداهای انتخابات گیلان» رتبه اول جشنواره رسانه‌ای در مسیر انتخاب را در بخش خبر و گزارش خبری به دست آورد.

افتخارآفرینی ایرنا این بار در گیلان/ ایرنا حائز سه رتبه برتر شد

این گزارش مروری دارد به حال و هوای قبل از برگزاری انتخابات و جنب و جوش های مردمی در تبلیغات زودهنگام این شور سیاسی و انتخاباتی.

«شادی خورشیدی سدهی» نیز با اثر "مشق انتخابات استاندار گیلان برای رای اولی‌ها" در بخش تیتر عنوان سوم جشنواره رسانه ای در مسیر انتخاب را کسب کرد و در بخش ویژه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان اثر "شتاب سالخوردگی در گیلان و ضرورت جان بخشی طرح های جوانی" عنوان نخست را از آن خود کرد.

«محمد جلائی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این آیین به نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع روشنگری در حوزه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر توجه به رسانه‌ها موجب می شود که دیکتاتورها حاکم نشوند.

«امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه فرصت رقابت حرفه‌ای و تاثیرگذار اصحاب رسانه تداوم می‌یابد، گفت: رسانه‌هایی که در حوزه سبک زندگی و حفظ پاسداشت زبان فارسی تولید محتوی داشته باشند از کمک مالی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و اثربخشی آنها در حوزه‌های مختلف، گفت:  برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه از برنامه‌های این اداره کل است که سال گذشته دوره آموزشی ۲ روزه در پنج جلسه با حضور استادان برجسته کشور در رشته علوم ارتباطات برگزار شد.

نخستین جشنواره فصلی رسانه های گیلان در محورهای «فرزندآوری، جوانی جمعیت و بحران سالمندی»، «مدیریت شهری و مشارکت شهروندان»، «رشت، شهر خلاق خوراک»، «اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی»، «نشاط آفرینی اجتماعی و امیدآفرینی»، «نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری»، «پیشگیری از آسیب های اجتماعی»، «آسیب شناسی چالش های صنعت و معدن» و «کودک و نوجوان» و در بخش‌های عکس، گزارش، یادداشت و مقاله برگزار و ۴۳۴ اثر به جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان ارسال شد که پس از داوری ۹ اثر برتر و یک رسانه برگزیده معرفی شد.

با داوری ۴۲۶ اثر در بخش‌های خبری، تیتر، مقاله، مصاحبه، یادداشت، عکس، موشکن گرافی و اینفوگرافی جشنواره "در مسیر انتخاب" نیز ۲۳ اثر حائز رتبه شدند.