درخشش خبرنگاران ایرنا اصفهان در دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت

«امیررضا ابراهیمی دهکردی» و «فاطمه زمانی دارانی» خبرنگاران ایرنا اصفهان در دومین رویداد جایزه جهانی جمعیت با کسب ۲ رتبه برتر خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا،  خبرگزاری جمهوری اسلامی در اصفهان با کسب ۲ رتبه از سه رتبه برتر در«دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت» در استان اصفهان رسانه برتر استان در حوزه جمعیت شناخته شد و تندیس این همایش به خبرنگاران ایرنا اصفهان اهدا شد.

با اعلام نتایج نهایی دومین رویداد «جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت»،  امیررضا ابراهیمی دهکردی و فاطمه زمانی دارانی خبرنگاران ایرنا مرکز اصفهان برای تولید گزارش و اطلاع رسانی اخبار در حوزه جمعیت و خانواده به عنوان نفرات برتر بخش رسانه تجلیل شدند و ۲ گزارش امیررضا ابراهیمی دهکردی به بخش کشوری«جایزه ملی جوانی جمعیت»  راه یافت.

دریافت آثار برای این رویداد از ۱۰ تیر امسال آغاز شده بود و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه داشت.

هدف اصلی از برگزاری این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه مسایل مرتبط با جمعیت و فرزندآوری است که نفرات برتر پس از تکمیل فرم های مربوطه و ثبت آثار و سوابق توسط تیم‌های داوری شناسایی و معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، ستاد ملی جمعیت ریاست جمهوری، بر اساس مصوبه ستاد ملی جمعیت با موضوع اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سال ۱۴۰۰، به منظور تقدیر از برترین و تأثیرگذارترین خدمت در راستای حمایت از «رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه»، دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت را در بخش های خانواده، رسانه، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، مدیران و نخبگان برگزار کرد. 

اصفهان با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از لحاظ شاخص جمعیتی روند کاهشی داشته و حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان سالمند و بالای ۶۰ سال سن دارند. شیب سالمندی در این خطه تندتر از میانگین کشور است و به گفته مسوولان اگر هفت سال آینده نرخ رشد منفی جمعیت جبران نشود، بین سال‌های ۱۴۲۵ تا سال ۱۴۳۰، یک سوم جمعیت استان در سن سالمندی قرار می‌گیرد.