«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مجمع سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به استناد بند ۳ ماده ۱۱ اساسنامه این سازمان، اعضای شورای عالی ایرنا را منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، بر اساس این حکم، حسام الدین آشنا، حسین انتظامی ،حمید ابوطالبی، علیرضا معزی و کیوان خسروی برای یک دوره چهار ساله به عنوان اعضای شورای عالی سازمان خبرگزاری منصوب شده اند.

بر اساس ماده ۱۱ اساسنامه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ، شورای عالی ایرنا شامل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه یا نماینده وی و پنج نفر از شخصیت های برجسته مطبوعاتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور است که پنج شخصیت حقیقی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرف مجمع عمومی ایرنا به مدت ۴ سال برگزیده می شوند.

طبق اساسنامه ایرنا ، تعیین سیاست ها و روش کلی ، بررسی و تصویب گزارش عملیات سالانه سازمان در زمینه طرح ها و برنامه ها، بررسی و اظهار نظر درباره موضوعاتی که از طرف رئیس شورا یا مدیرعامل ایرنا ارائه می شود از جمله وظایف شورای عالی سازمان به شمار می رود.

ریاست شورای عالی ایرنا به عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حسام الدین آشنا در حال حاضر، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک، مشاور رئیس جمهوری، استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از چهره های معروف رسانه های و فرهنگی کشور است.

حسین انتظامی نیز که در حال حاضر دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان امور سینمایی کشور است، نزدیک به سه دهه سابقه فعالیت مطبوعاتی و روزنامه نگاری دارد. معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعاملی موسسات مطبوعاتی و روزنامه های معتبری همچون جام جم، همشهری و خبر آنلاین و ۱۴ سال نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با رای اعضا از جمله سوابق او است.

حمید ابوطالبی هم مشاور رییس جمهوری است. معاون سیاسی دفتر رییس جمهور، سفیر ایران در کشورهای ایتالیا، بلژیک، اتحادیه اروپا و استرالیا (به مدت ۱۵ سال)، مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه، مشاور وزیر امور خارجه و عضویت در شورای استراتژیک این وزارتخانه از جمله سوابق او است. ابوطالبی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز فعالیت داشته و با نشریاتی نظیر مجله سیاست خارجی ایران همکار بوده است.

علی رضا معزی از روزنامه نگاران و مدیران رسانه ای باسابقه کشور است و در حال حاضر، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت است. سردبیری مجله سروش، عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم ، سردبیری روزنامه همشهری بین الملل و مدیرمسئولی روزنامه های خبر ورزشی، خبر و پایگاه اطلاع رسانی خبر آنلاین از جمله مسئولیتهای او است.

کیوان خسروی هم معاون رسانه ای دبیر شورای عالی امنیت ملی است و در کارنامه حرفه ای خود، سوابقی چون سخنگوی وزارت دفاع و معاون همکاریهای دفاعی و امور بین املل این وزارتخانه، مشاور ارشد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تدریس دروس مختلف رسانه و نگارش چندین مقاله در حوزه رسانه و قدرت ثبت کرده است.

*رع* ۱۵۵۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.