مدیرعامل ایرنا: رسانه در تقویت اعتماد اجتماعی به نهادهای تخصصی نقش بسزایی ایفا می کند
سیدضیاء هاشمی روز چهارشنبه در دیدار وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: در شرایط فعلی تقویت اعتماد اجتماعی به نهادهای تخصصی یک ضرورت جدی است و برای تقویت اعتماد به این نهادها نیاز به کار و برنامه ریزی مناسب است. در حوزه بهزیستی نیز علاوه بر اقداماتی که این سازمان انجام می دهد، رسانه نیز باید نقش خود را در روشنگری و جلب افکار عمومی ایفا کند.
وی، قبادی دانا را از چهره های دانشگاهی، فرهنگی و جوان و آشنای به حوزه بهزیستی دانست و اظهارداشت: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور نسبت به خبرهای مربوط به جامعه و آسیب های اجتماعی و مجموعه بهزیستی اهتمام ویژه ای دارد.

ایرنا دستاوردهای شادی بخش حمایت از مردم را منعکس می کند


مدیرعامل ایرنا در ادامه یادآورشد: با توجه به اهمیت کار بهزیستی و با توجه به شرایطی که به دلیل فشارهای خارجی متوجه کشور شده است، مراجعه اقشار آسیب پذیر به بهزیستی نیز افزایش می یابد. بنابراین تلاش ایرنا مبتنی بر مشارکت و همدلی با آن سازمان در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر است.
هاشمی با اشاره به پیچیدگی دنیای معاصر گفت: حمایت های اجتماعی و روانی در این شرایط پیچیده بدون اتکا به تخصص و دانش در عرصه مدیریت و بدون بهره گیری از متخصصان میسر نمی شود که البته در حوزه بهزیستی باید ایمان و باور نیز به آن اضافه شود.
وی ادامه داد: فعالیت های بهزیستی همراه با ارزش های دنیوی و اخروی است و ایرنا نیز دستاوردهای شادی بخش برای گروههای تحت حمایت بهزیستی را منعکس می سازد.
هاشمی با تقدیر از فعالیت های قبادی دانا رئیس بهزیستی در حادثه وقوع سیل و مسکن سازی برای مددجویان بهزیستی گفت: اعتماد جامعه به اینکه مردم می توانند از طریق نهاد بهزیستی به نیازمندان کمک کنند، بسیار مهم است.

برای تقویت اعتماد اجتماعی باید ساز و کارهای لازم ایجاد شود
مدیرعامل ایرنا گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی به هرمناسبتی، توصیه یا الزام به کمک به نیازمندان مطرح شده است که از موارد آن می توان به موارد مصرف زکات یا کفاره اشاره کرد؛ در فرهنگ دینی ما بخشش از مال معطوف به کمک به نیازمندان بوده و به عنوان یک ارزش دینی مورد تاکید قرار گرفته است.
هاشمی تاکید کرد: جامعه پیچیده امروز، رساندن کمک به نیازمند را تبدیل به یک امر تخصصی کرده است که نیاز به ساز و کارهای مشخص دارد و سازمان های تخصصی باید این کار را انجام دهند.
وی اضافه کرد: ایجاد ساز و کارهای لازم برای کمک رسانی به محرومان و نیازمندان، مبتنی بر ارزشهای دینی موجب تقویت همبستگی ملی و اجتماعی می شود.


رسانه ها در توسعه عدالت اجتماعی نقش مهمی را ایفا می کنند
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این دیدار گفت: اهتمام نظام در این سال ها براین بوده است که عدالت به ویژه عدالت اجتماعی تقویت شود و رسانه ها نیز این ظرفیت را دارند که عدالت اجتماعی را توسعه دهند.
وحید قبادی دانا افزود: نظام، مردم و رسانه ها در کنار یکدیگر قادر هستند در حوزه عدالت اجتماعی حرکتی را انجام دهند تا توسعه و ارتقا در جامعه صورت بگیرد و از سوی دیگر نیازهای معیشتی مردم نیز برطرف شود.
وی گفت: ایرنا در سال های گذشته به عنوان یک خبرگزاری بزرگ در حوزه رسانه نقش آفرینی می کرد که تا مدت ها فکر تشکیل خبرگزاری دیگری در همان ابتداء در اذهان شکست می خورد تا اینکه بالاخره این سد شکسته شد و با تشکیل خبرگزاری های دیگر، عرصه رقابت نیز ایجاد شد.
وی با تقدیر از فعالیت های خلاقانه و جوانگرایانه مدیرعامل ایرنا اظهار امیدواری کرد که ایرنا علمی تر و تخصصی تر از گذشته به فعالیت های خود ادامه داده و شفافیت در عرصه خبر و گردش آزاد اطلاعات را با حفظ مسائل عمومی و منافع ملی بیش از گذشته مدنظر قرار دهد.

جوان گرایی موجب ارتقای وضعیت زندگی مردم می شود
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هنگامی که نسل جوان وارد عرصه شود تفاوت هایی را ایجاد خواهد کرد؛ جوان گرایی در عرصه مدیریت منجر به بهبود و ارتقای وضعیت زندگی مردم می شود.
قبادی دانا افزود: البته در دوران مدیران پیشین نیز کارهای بزرگی انجام شده و به طور مثال اوضاع کشور در جنگ به نحو شایسته ای مدیریت شده تا آنجا که یک وجب از خاک کشورمان واگذار نشده و در برابر سلطه مستکبرین و با توجه به نظم نوین جهانی، نظام اسلامی از موضع عزت و اقتدار برخورد کرده و استقلال کشور حفظ شده است.

تغییر سن جوانی، تلنگری برای جامعه است
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: به دلیل افزایش سن امید به زندگی، محدوده سن جوانی نیز بالا رفته است و به طور مثال سن کار در حال افزایش است و باعث می شود تعریف جوان تغییر پیدا کند.
قبادی دانا با اشاره به تغییر سن جوانی در شورای جوانان سازمان ملی جوانان از ۱۵ تا ۲۹ به ۱۸ تا ۳۵ سال افزود: این تغییر سن جوانی شاخص هایی دارد که بر اساس عدم وابستگی فرد به خانواده و استقلال او در جامعه تعریف می شود. به آن معنا که شاخص هایی مانند سن ازدواج و سن اشتغال در یک جامعه مدنظر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: سن جوانی براساس تعاریف سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت همچنان ۱۵ تا ۲۵ سال است که در برخی کشورها مانند کشورهای آفریقای مرکزی این سن تا ۳۵ سال ادامه پیدا می کند.
قبادی خاطرنشان کرد: در کشورهای اسکاندیناوی نیز، سن جوانی خیلی پایین تر است، چون افراد در این سن هم اشتغال پیدا می کنند و هم از خانواده مستقل می شوند که این مساله باید برای ما هم تلنگری باشد.

گاهی در جوانگرایی، قیاس به نفس می شود
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای مدیریت در کشور، سن ۴۰ سال را خیلی جوان به حساب می آورند که این هم از عجایب است؛ گاهی در جوانگرایی خودمان را مبنای همه چیز قرار می دهیم به آن معنا که وقتی خودمان جوان هستیم، جوان بودن خوب است وقتی میانسال می شویم میانسالی خوب است و هنگامیکه پیر می شویم پیر بودن خوب است.
قبادی دانا افزود: امیدواریم که عرصه برای جوان گرایی بازتر شود و فعالیت ها به دست جوانان سپرده شود.
وی در خصوص پایین بودن میزان حقوق کارکنان بهزیستی کشور گفت: این درحالی است که آنان استرس زیادی را متحمل می شوند.

در پایان این دیدار وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی تابلوی نقاشی اثر فاطمه حمامی از هنرمندان دارای معلولیت سازمان بهزیستی را به مدیر عامل ایرنا هدیه داد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز چهارشنبه پس از دیدار و گفت و گو با مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با حضور در بخش های مختلف خبری ایرنا از نحوه و چگونگی فعالیت های گروه های خبری این خبرگزاری آشنا شد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.