۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84524277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصمیم‌ها و انتخاب مدیران با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد با تبیین اهمیت و نقش رسانه‌ها در شرایط امروز جوامع گفت: در تمامی تصمیم های استان و حتی در انتخاب مدیران پیوست رسانه‌ای به عنوان یک اولویت مد نظر است و تسلط داشتن در حوزه رسانه یکی از معیارهای انتخاب مدیران است.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی صبح روز چهارشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد یادآور شد: جهان امروز جهان رسانه‌هاست و الگوی حکمرانی تغییرات زیادی با محوریت رسانه پیدا کرده است، دیگر رسانه فقط ابزار قدرت نیست بلکه رسانه‌های قوی امروز خود قدرت هستند.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز هیچ توسعه و هیچ پیشرفتی بدون پیوست رسانه‌ای، معنا و مفهومی ندارد و رسانه‌ها حکمرانی دنیا را تغییر دادند و می‌دهند و دنیای امروز دنیای رسانه است.

استاندار یزد اظهار داشت: در رویکرد مدیریت استان یزد باور به تأثیر رسانه‌ها یک باور محوری و اساسی است و امروز توسعه جوامع بدون توسعه رسانه‌ای اگر محال نباشد، بسیار دشوار است، لذا این مهم در سایه بها دادن به رسانه و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه قابل تحقق است.

فاطمی ادامه داد: نگرش حاکم بر رسانه‌های استان بیشتر، درون استانی است و باید علاوه بر مسائل درون استانی، با توجه به ثبت جهانی یزد و فرصت‌هایی که در این زمینه برای استان و شهر یزد ایجاد شده، در زمینه رسانه نیز فصل جدیدی از انتظارات نسبت به این بخش آغاز شده است و باید از مسائل سطحی عبور کنند و برای افق‌های فرااستانی، ملی و بین المللی که در طراز استان است، گام بردارند.

استاندار یزد با تاکید بر ایجاد تحول در جایگاه روابط عمومی‌ها در استان و تقویت آموزش منابع انسانی این حوزه، بر استفاده از افراد رسانه شناس در مجموعه روابط عمومی‌های استان تاکید کرد.

فاطمی رسانه هراسی را از آسیب‌های جدی مدیریت دانست و گفت: رسانه‌ها را امین مردم و مسؤولان می دانم و به تقویت آنها باور دارم و البته اندکی رسانه‌های هستند که اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنند که با تقویت جریان توسعه گرا و منتقدان بی غرض می‌توان بیش از پیش فضای اطلاع رسانی استان را ارتقا داد.

وی افزود: تصویری که از برخی رسانه‌ها در ذهن مدیران استان شکل گرفته، درست نیست، رسانه‌ها باید به مدیران جسارت بدهند نه اینکه جسارت آنها را بگیرند و در اتاق مدیران باید به روی رسانه‌ها باز باشد و یک تعامل مستمر بین مدیران و رسانه‌ها به وجود بیاید.

استاندار یزد با بیان اینکه اگر رسانه‌های نقدی می‌کنند، مدیران باید برای تنویر افکار عمومی به این نقدها پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: از طرح‌های رسانه‌ای همانند دیگر طرح‌ها در استان حمایت می‌کنیم و هزینه در این حوزه را سرمایه گذاری بلند مدت برای استان می‌دانیم.

وی همچنین با ابراز خوشحال از این که در هفته‌های نخست تصدی استانداری یزد در ایرنا حضور یافته است، از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسانه‌ها یاد کرد و گفت: کار حرفه‌ای در این رسانه دیرپا به صورت مشهود قابل ارزیابی است و در حوزه تولید اطلاعات و اخبار کارنامه خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور و استان یزد، کارنامه قابل دفاعی است.

فاطمی تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان یزد در چند سال اخیر با تلاش کارکنان این مجموعه به جایگاه مناسبی رسیده است و در فصل جدید انتظار دستیابی به افق بالاتری از این فعالیت این رسانه مد نظر است و آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی از ظرفیت‌های ایرنا برای توسعه و پیشرفت استان هستیم.

وی گفت: رسانه‌ها باید یزد را در عیار یزد جهانی و با قدمت سه هزار ساله همراه با تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها آن را معرفی کنند و به توسعه استان، انتقال ارزشهای دینی، تاریخی، معنوی و اقتصادی آن کمک کنند.

استاندار یزد با بیان اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند، افزود: رسانه‌ها نیروهای خدوم، بی ادعا و بی مزد دستگاه‌های ادارای هستند که بدون هیچ گونه چشمداشتی آنچه که در بطن جامعه می‌گذرد را به مدیران انتقال می‌دهند.

وی اضافه کرد: تصمیماتی که از سوی مسؤولان گرفته می‌شود تبعات مثبت و منفی آن از سوی رسانه‌ها منعکس می‌شود زیرا پل ارتباطی مردم و مسؤولان رسانه‌ها هستند.

در این نشست کاظم شاملو رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این رسانه گفت: استان یزد از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در زمینه‌های مختلف برخوردار است که تنها بخش اندکی از آن توسط رسانه‌ها به افکار عمومی جامعه معرفی شده و در صورت توجه بیشتر مسئولان به حوزه رسانه و استفاده از ظرفیت‌های این بخش، می‌توان از ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه گذاری و تقویت ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی بهره برد.