رسانه‌ها مفاهیم را با زبانی گویا و رسا به مردم انتقال می دهند

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: رسانه‌ها مفاهیم را در حوزه فرهنگ و هنر با زبانی گویا و رسا به مردم انتقال می دهند و به همین دلیل جامعه از رسانه ها بیشتر تاثیر می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر دریایی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج، با اشاره به اینکه نظام خدمات زیادی در این استان انجام داده است، اظهار داشت: یکی از مجهزترین پردیس‌های سینمایی غرب کشور در سنندج وجود دارد و علاوه براین ظرفیت‌های دیگری هم در شهرستان‌های مختلف استان هست که تاکنون بخوبی به آنها پرداخته نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از نعمت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند استان را وجود امنیت پایدار در آن خواند و گفت: به دنبال برگزاری همایش پیشمرگان مسلمان کرد در کامیاران هستیم که مصاحبه با این قهرمانان می‌تواند بهترین سوژه برای اهالی رسانه باشد.

دریایی اضافه کرد: وجود طریقت‌های نقشبندی و قادریه و مصاحبه با بزرگان این طریقت علاوه بر گسترش فضای معنوی بسیار مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد.

رسانه‌ها مفاهیم را با زبانی گویا و رسا به مردم انتقال می دهند

حسین دلاوری فعال حوزه رسانه کشور هم در این بازدید با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند از ظرفیت شهروند خبرنگار در راستای پوشش رویدادها و اتفاقات مختلف بهره مند شوند، گفت: رسانه‌ها با اعطای هزینه و ارائه آموزش به شهروندان خبرنگاران می‌توانند بهترین نیروها را تربیت کند.

وی اضافه کرد: اتفاقات و رویدادهای خوب و امید بخشی در جامعه ما وجود دارد که اهالی رسانه با قلم روان و نگاه تیزبین خود اگر به آنها بپردازند امید و انگیزه زیادی به جامعه تزریق می‌شود.

این فعال رسانه یادآور شد: شجاعت و فداکاری و پای کار بودن مردم کردستان یکی از سوژه‌های خبری است که هیچ وقت کهنه نمی‌شود و اهالی رسانه استان می‌توانند همواره به آنها بپردازند.

دلاوری گفت: در لایه‌های زیرین زندگی مردم، آئین‌ها و سنت‌هایی وجود دارد که قابلیت پرداختن به آنها و شناساندن به عامه مردم را دارند و نباید چنین ظرفیت‌هایی نادیده گرفته شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این بازدید اظهار داشت: از ابتدای امسال اقدامات و فعالیت‌های مطلوبی در استان انجام شده که نمونه آن رونمایی از ۲۰ تا ۲۵ عنوان کتاب است.

عیسی فلاحی یادآور شد: فراخوان جشنواره مطبوعات کُردی در استان آماده شده و از اوایل هفته آینده منتشر می‌شود.

رسانه‌ها مفاهیم را با زبانی گویا و رسا به مردم انتقال می دهند

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج هم در این دیدار گفت: این رسانه علاوه بر بازتاب خدمات و دستاوردهای نظام سعی می‌کند در راستای سیاست گذاری ها دولت گام بردارد و روحیه امید و خودباوری را در جامعه تقویت کند.

عبدالله رحمانی افزود: انعکاس خدمات دولت به مردم در همه بخش‌های مختلف بر اساس واقعیت‌ها و ایجاد پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان از وظایف رسانه‌ها است و ایرنا نیز به عنوان یک رسانه علاوه بر تبیین برنامه‌ها دولت، خواست‌ها و مشکلات جامعه را برای کمک به رفع آنها به مسؤولان انتقال می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف ایرنا مرکز سنندج از جمله اتاق خبر، اتاق کنفرانس و چند رسانه‌ای این مرکز بازدید کرد و با مراحل تهیه، ویرایش و انتشار خبر در این خبرگزاری آشنا شد.

رسانه‌ها مفاهیم را با زبانی گویا و رسا به مردم انتقال می دهند