۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۵۳
کد خبر: 84808318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایرنا به عنوان رسانه مورد اعتماد مردم و دولت عمل کند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با پیگیری مطالبات مردم از یک طرف و از سویی دیگر با همراهی دولت در اجرای سیاست‌هایش، به عنوان رسانه مورد اعتماد مردم و دولت عمل کند.

اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: ایرنا باید با پیگیری مطالبات مردم و انتقال آن به مسؤولان علاوه بر ایفای نقش پل ارتباطی، اعتماد اقشار مختلف را نیز جلب کند و به رسانه مورد اطمینان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مورد همجه هایی قرار می‌گیرد که لازم است رسانه‌ها از جمله ایرنا، با بازتاب دقیق برنامه‌های دولت در این زمینه برای مردم روشنگری کند.

استاندار کردستان ادامه داد: ایرنا به عنوان رسانه‌ای حرفه‌ای و با تجربه می‌تواند اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف را با زبانی گویا و رسا بیان کند و خبرنگاران این رسانه هر جا نقص و کم‌کاری از مسؤولان دیدند، نقد منصفانه از عملکرد آنان داشته باشند.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه ایرنا رسانه نظام جمهوری اسلامی است افزود: این خبرگزاری در طول چندین سال فعالیت خود اثبات کرده است که به عنوان رسانه مرجع، می‌تواند در مسائل مختلف جریان سازی کند و به افکار عمومی جامعه جهت دهد.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در کردستان، گفت: یکی از اقدامات شاخص در این زمینه، مشکل مجتمع مسکونی وحدت با یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو بود که بعد از ۲۳ سال به همت مسؤولان استان حل شد.

استاندار کردستان با اشاره به برقراری پروازهای فرودگاه سنندج که به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده بود، اظهار داشت: حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی یکی از زیرساخت‌های مهم اقتصادی است که می‌تواند سایر بخش‌ها را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

زارعی کوشا یادآور شد: هم اکنون مشکل پروازهای فرودگاه سنندج برطرف شده و ۶ پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه در طول هفته انجام می‌شود و افرادی که به دنبال کارشکنی و مانع تراشی برای اقدامات دولت هستند هرگز از این موفقیت‌های صورت گرفته سخنی در رسانه‌ها به میان نمی‌آورند.

در این دیدار رئیس خبرگزاری ایرنا سنندج نیز گفت: مجموعه خبرنگاران ایرنا در کردستان تمام توان خود را برای بازتاب دستاوردهای دولت در این منطقه به کار می‌گیرند و از این طریق با بخشی از هجمه‌ها مقابله می‌کنند.

عبدالله رحمانی افزود: شعار خبرگزاری ایرنا در انتشار اخبار و رویدادهای استان، صحت، دقت و سرعت است و این خبرگزاری سعی می‌کند در بازتاب رویدادها برای مخاطبان خود امانت دار خوبی باشد و مسائل را از منبع معتبر پیگیری کند.

در این دیدار همچنین در خصوص آمادگی رسانه‌های استان از جمله ایرنا برای پوشش سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به کردستان که قرار است در آینده نزدیک صورت گیرد، مباحثی مطرح شد.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است