اطلاع‌رسانی مطلوب از خواف خراسان رضوی نیازمند حضور رسانه‌ای معتمد است

مشهد-ایرنا- فرماندار خواف گفت: اطلاع‌رسانی مطلوب از ظرفیتها و مزیتهای شهرستان معدن‌خیز خواف در استان خراسان رضوی نیازمند حضور رسانه‌ای مقتدر، معتمد و متخصص مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

مهدی عباسپور روز دوشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان خراسان رضوی افزود: فضای مجازی تاکنون توسعه زیادی یافته و خبرهای مختلفی در این فضا منتشر می‌شود که چندان مدیریت شده نیست و آسیب‌های زیادی را نیز به دنبال دارد.

وی بیان کرد: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه معتمد، اخبار را به نحو مطلوب و شفاف انعکاس می‌دهد که وجود چنین رسانه‌ای برای شهرستان خواف با تمام شرایط ویژه آن به لحاظ اقتصادی و مرزی ضروری است.

فرماندار خواف ادامه داد: در مجموع با توجه به رویکرد دولت به توسعه صنعتی و معدنی خواف و همچنین ظرفیت‌های بالای اشتغالزایی و اقتصادی این مجموعه، حضور مستمر و دائم خبرگزاری ایرنا در آن شهرستان در انعکاس توانمندیها و ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه گذار و انعکاس شفاف مشکلات می‌تواند ارتباط دوسویه‌ای بین مسؤولان در آن منطقه و جامعه برقرار کند.

عباسپور وجود معادن سنگ آهن و بادخیزی منطقه را از ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان خواف برای جذب سرمایه‌گذار برشمرد و گفت: تاکنون سرمایه‌گذاری عظیمی برای فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی در سنگان خواف انجام شده است، به طوریکه ۸۵ درصد از نیروهای واحدهای صنایع معدنی از بومیان منطقه هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون بسترهای زیادی برای بهره گیری از انرژی باد در منطقه خواف به منظور تولید برق فراهم شده است و اخیراً صاحبان صنایع معدنی این شهرستان نیز برای ایجاد نیروگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که امید است بتوان این ظرفیت بالقوه خواف را به فعلیت رسانید.

حسینعلی راشکی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز خراسان رضوی نیز در این دیدار، اطلاع رسانی مطلوب از شهرستان خواف را ضروری دانست و نسبت به همکاری مستمر این رسانه برای انعکاس شفاف و مبتنی بر واقعیت رویدادهای آن شهرستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، خواف یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به مرکزیت شهر خواف است که در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. سده، سنگان، نشتیفان، قاسم‌آباد و سلامی دیگر شهرهای آن هستند.