خبرگزاری ایرنا از اصلی‌ترین مراجع رسمی اطلاع‌رسانی کشور است

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: خبرگزاری ایرنا از مراجع رسمی است که اطلاعات و داده‌های درست باید از این مجموعه قابل احصا باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ریواده روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان ضمن تبریک روز قلم به کارکنان این مجموعه، افزود: خبرگزاری ایرنا حتی در مراکز استانی اثرگذاری بین المللی دارند و در همین تراز از آنان انتظار کار و فعالیت می‌رود.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین و روشنگری اطلاع رسانی درست یک اصل است و هرچه ظرفیت‌های اطلاع رسانی توسعه یابد، قطعاً مردم به اطلاعات درست و به موقع دسترسی می‌یابند، ابراز داشت: در این بستر هم موضوعات و اولویت و مسائل مردم مشخص و منتقل می‌شود و هم بستر تأمین آن بهتر میسر خواهد شد.

وی یادآور شد: دستاوردهای دولت باید در این مجموعه خود را نشان دهد و سیاستهای دولت باید بازخوردش در این رسانه برجسته باشد.

ریواده تاکید کرد: ارتباط دوطرفه بین مردم و نظام اجرایی و حکمرانی در بخش قانونگذاری و اجرا، در رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید و در این مسیر جلوه‌گر شود.

خبرگزاری ایرنا از اصلی‌ترین مراجع رسمی اطلاع‌رسانی کشور است

ضرورت محتواسازی و بسترهای اطلاع رسانی
وی ادامه داد: بسترهای اطلاع رسانی امروزه با گذشته متفاوت است و مهمتر از بسترهای اطلاع رسانی، محتواهایی است که تولید می‌شود و این محتوا با استفاده از ظرفیت حوزه‌های مختلف از فرهنگ و هنر تا دانشگاه باید زمینه ظهور و بروز یابد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا رسانه دولت است و مردم انتظار دارند اخبار و مسائل مربوط به فعالیت‌های دولت را در آن منعکس ببینند، یادآور شد: رویکردهای دولت در زمینه‌هایی مانند سیاستهای جمعیت و فرهنگ عفاف و حجاب، در این رسانه باید برجسته دیده شود.

وی پایش و تحلیل را از رسالتهای رسانه‌ها در دوره کنونی دانست که به دولت در خدمت رسانی بهتر کمک می‌کند و گفت: ابعاد مختلف نیازها از زبان رسانه‌ها باید مطرح شود و بازتاب مردمی تحلیل‌ها و اخبار از طریق رسانه، راهکاری برای شناسایی نیازها و رویکرد مردمی است.

ریواده با تاکید بر اینکه در عرصه تبیین کار رسانه پیچیده و طاقت فرسا است، ابراز داشت: در شرایط کنونی اعتماد عمومی و امید اجتماعی نیازمند بازسازی است و انتخاب اخبار امیدآفرین باید به عنوان مهمترین مأموریت همه بخشها مدنظر باشد، چیزی مهمتر از امیدآفرینی و ایجاد نشاط نیست.
معاون استاندار سمنان بیان کرد که مجموعه خبرگزاری ایرنا استان سمنان چنانکه مشخص است با حداقل نیروی انسانی و با بالاترین انگیزه و تلاش در حال فعالیت است.
مصطفی مرادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان در این دیدار معاون استاندار را همراهی کرد.