استاندار مازندران : ایرنا ؛رسانه قوی دولت برای کمک به توسعه کشور است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اشاره به سهم استان در تولیدات انواع محصولات اساسی ،صادرات ،ظرفیت صنعت گردشگری و مهمتر از همه قرار گرفتن در کریدور شمال و جنوب ،گفت: در این شرایط جغرافیایی این استان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) رسانه قوی دولت برای کمک به توسعه کشور در این خطه محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مازندران که با حضور مدیر عامل ایرنا در محل دفتر استاندار برگزار شد، افزود: ایرنا همواره به عنوان یک رسانه دولتی نقش منحصر به فردی داشته و دارد.

وی از انتخاب سجاد خسروانیان به عنوان سرپرست جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مازندران ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: از آن جایی که ایشان نیروی که از بدنه ایرنا است، این رسانه دولت به جایگاه اصلی خود برگشت خواهد کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه انتخاب آقای خسروانیان با تجربه مطمئناً به نفع استان است و فضای استان را در جهت توسعه متحول می کند، بیان داشت: مازندران در بسیاری از حوزه ها دارای رتبه نخست کشور است، لذا درحوزه رسانه نیز ایرنای استان باید رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اینکه ملی کردن مسایل استان از موضوعات مهمی است که ایرنا باید دنبال کند، گفت: نقش ایرنا دربیان ظرفیت های استان دربخش های مختلف بسیار مهم و تعیین کننده است، لذا انتظار است مدیر عامل ایرنا توجه ویژه ای به حمایت از مجموعه خود در استان داشته باشد.

حسینی پور با اشاره به اینکه در مازندران بیش از ۶۰۰ رسانه فعالیت دارند و این استان پس از استان تهران رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد رسانه است، ادامه داد: ایرنا قاعدتاً باید مجموعه ای باشد که بتواند نقش خودش را به عنوان رسانه قوی دولت ایفا کند؛ ایرنا نقش منحصر به فردی دارد و معطوف به حمایت جدی است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: ایرنا باید باید اثر گذار باشد و بتواند به مجموعه دولت به عنوان رسانه دولتی به لحاظ کمی و کیفی کمک کند، نیروی انسانی کیفی در ایرنا هستند که می توانند با تحلیل محتوا کمک کار استان باشند.

استاندار مازندران : ایرنا ؛رسانه قوی دولت برای کمک به توسعه کشور است

ایرنا به راحتی فعالیت واقدامات استانی را ضریب ملی می دهد

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این آیین گفت: مازندران نقش مهمی در ابعاد مختلف ملی دارد و مرکز تولید اخبار در سطح ملی است.

علی نادری، سرپرست جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مازندران را نیرویی جوان و پر انرژی دانست و افزود: ایشان با توجه به آشنایی که به مسایل فنی در رسانه دارند و مازندران را نیز کاملاً می شناسند، می تواند همگام و همراه با دولت برای توسعه استان گام مهمی بردارد.

وی با اشاره به اینکه ایرنا عدالت رسانه ای را به صورت جدی دنبال می کند، بیان کرد: ایرنا برای پای کار آوردن مسوولان ملی برای تصمیم گیری نیز به درستی عمل می کند، در حال حاضر رویکرد ایرنا در استان ها به این سمت است.

مدیر عامل ایرنا بر لزوم تجهیز ایرنای مراکز استان ها تاکید کرد و بیان داشت: توجه به چند رسانه ای به خصوص اینفوگرافی و فیلم مورد توجه جدی سازمان است که البته سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برای تجهیز مراکز استانی به کمک استانداری ها نیاز دارد.

ایرنا باید به امکانات پیشرفته مجهز شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این آیین با بیان اینکه این خطه فقط در ایام تابستان پذیرای ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر است، گفت: اخبار و مسایل این استان همواره جنبه ملی دارد، پس رسانه در این استان همواره می تواند مطالبات استان را در سطح ملی فریاد بزند.

روح الله سلگی با ذکر این نکته که نرخ استفاده از اینترنت در مازندران ۲ برابرمیانگین کشور است و این نشان دهنده وجود مخاطب برای رسانه ها است، ادامه داد: ایرنا باید به امکانات پیشرفته و به روز تجهیز شود.

استاندار مازندران : ایرنا ؛رسانه قوی دولت برای کمک به توسعه کشور است

مشاور اجرایی استاندار و سرپرست جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مازندران نیز ضمن قدردانی از شخص مدیر عامل ایرنا و استاندار مازندران، توجه ویژه به جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب، فریاد زدن مطالبات به حق مردم و وادارکردن مسوولان به پاسخگویی را از برنامه های این مرکز عنوان کرد.

سجاد خسروانیان افزود: ایرنا در راستای رویکرد دولت برای توسعه استان همگام با مجموعه مدیران همکاری می کند. و در عین حال توقع است تا مسوولان نیز پاسخگوی سوالات ایرنا همسو با مطالبات مردم و استان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه معرفی خسروانیان روز یکشنبه با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و فاطمه نوری مدیرکل اخبار استان های ایرنا در دفتر این خبرگزاری در ساری برگزار شد.

در این نشست از زحمات حسن فلاحتی که پیش از این حدود ۶سال ریاست ایرنا مازندران را بر عهده داشت، قدردانی شد.

سجاد خسروانیان مدرس دانشگاه در رشته ارتباطات که طی بیش از یک دهه گذشته سابقه فعالیت در سطوح مختلف استانی و ملی در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله سردبیری استان های ایرنای کشور را دارد.

خسروانیان از زمان حضور حسینی پور استاندار مازندران به عنوان مشاور اجرایی استاندار فعالیت داشته و همچنان در این مسولیت ایفای نقش می کند.