۳ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 84832424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد ایرنا نقش‌آفرینی برای پیشرفت کشور است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: توجه به مشکلات مناطق و حساس‌کردن مدیران ملی و استانی برای تسریع در حل کمبودها و نارسایی‌ها، رویکرد ایرنا برای نقش‌آفرینی در مسیر پیشرفت کشور است.

به گزارش ایرنا، علی نادری روز یکشنبه در جمع معاونین استاندار و مدیران ستادی استانداری و معارفه رئیس ایرنا گلستان اظهار داشت: گسترش این راهبرد به عنوان برنامه اولویت‌دار ایرنا می‌تواند عامل مهمی در تغییر نگاه مدیران ملی به کمبودهای مناطق گوناگون کشور باشد.

وی به عملکرد یکساله دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت با وجود محدودیت‌ها و موانع فراوان، اقدامات بنیادی و زیربنایی زیادی انجام شد که مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها باید از ظرفیت رسانه‌ها به خصوص ایرنا برای انعکاس آن به مردم استفاده کنند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با تلاش حرفه‌ای برای تهیه مطالب مطابق با واقعیت و انعکاس دقیق و سریع مطالب در تصمیم‌سازی مدیران نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه عملکرد آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه برای مقابله با روندهای ناکارآمد و مقابله با فساد را الگوی مناسبی برای استفاده صحیح از فرصت‌ها برای خدمت به مردم و جمهوری اسلامی دانست و گفت: آیت الله رئیسی نشان داد که در فرصت کم و امکانات محدود می‌توان علاوه بر امیدآفرینی در مردم، خدمات ماندگاری انجام داد که این شیوه باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

نادری ادامه داد: آیت‌الله رئیسی با هدف ایجاد امید در مردم، افزایش سرمایه اجتماعی نظام و کشور و حرکت به سمت بهتر شدن اداره کشور وارد عرصه انتخابات شد و به دلیل این سوابق و عملکرد روشن مورد اقبال مردم نیز قرار گرفت.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: نباید فراموش کنیم آیت الله رئیسی در چه شرایطی کشور را تحویل گرفت و چگونه در این مدت کم از برخی بحران‌ها عبور کرد و توانست گوشه دیگری از توانایی مدیریتی خود را به اثبات برساند.

وی حل مشکل قطعی سراسری برق را یکی از جلوه‌های مدیریت دولت سیزدهم دانست و گفت: برخلاف سال قبل که کشور فصل تابستان را با قطعی مکرر برق پشت سرگذاشته بود امسال و با وجود گرمای بیشتر و مصرف افزون‌تر برق، خبری از سهمیه‌بندی نیست.

مدیرعامل ایرنا ادامه داد: مطابق اسناد و آمار دولت سیزدهم کشور را با خزانه خالی و در حد صفر تحویل گرفت و مطابق پیش‌بینی اقتصاددانان کسری شدید بودجه در انتظار ایران بود اما دولتمردان با تلاش شبانه‌روزی و اتخاذ سیاست‌های هدفمند مانع وارد شدن آسیب به اقتصاد کشور و کسری بودجه شدند.

نادری گفت: سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۹۹ ماهانه ۳۵ هزار میلیارد تومان به عنوان حقوق کارمندان پرداخت می‌کرد که این رقم سال قبل به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در کنار آن دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید اوراق مشارکت را نیز بدون عوارض اقتصادی پرداخت کرد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اولویت دولت سیزدهم برای تعامل بیشتر با همسایگان افزود: در این مدت روابط با بسیاری از کشورها که سال‌ها قطع شده و یا دچار مشکل شده بود بهبود یافت و پیمان‌های چند جانبه با این کشورها به امضا رسید.

نادری گفت: در کنار نزدیکی با همسایگان، دولت سیزدهم، تعامل با غرب و به سرانجام رساندن برجام را با قوت ادامه می‌دهد اما خود را به برجام متکی نکرده و مسیرهای دیگری را برای رسیدن به اهداف کشور دنبال می‌کند.

در پایان این مراسم از تلاش جانعلی فتحی تقدیر و غلامرضا رجایی به عنوان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گلستان معرفی شد.

اخبار مرتبط