۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۷:۴۹
کد خبر: 84852901
T T
۰ نفر
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی: رسانه باید نشاط جامعه را بازتاب دهد

مشهد - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: رسانه باید بازتاب‌دهنده نشاط سیاسی و اجتماعی جامعه بوده و در مسیر اعتمادآفرینی و ارتقای انگیزه مردم برای مشارکت در امور مختلف کوشا باشد.

سیدهادی طباطبایی روز شنبه در جریان بازدید از مرکز ایرنا در خراسان رضوی افزود: پیش از آغاز آئین‌های محرم برخی چنین وانمود می‌کردند که گرانی‌ها بر میزان حضور و شور و نشاط مردم در تعظیم شعائر دینی اثر منفی خواهد گذاشت اما برگزاری باشکوه مجالس آئینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، نشان داد که شور و نشاط معنوی مردم همچنان پابرجاست و جامعه ایران به این راحتی از اعتقادات و آرمان‌های اسلامی خود دست برنمی دارد.

وی به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به خراسان رضوی در فروردین امسال اشاره و بیان کرد: اختصاص ۲۶ هزار میلیارد تومان در سه سال برای اجرای مصوبات این سفر کار بزرگی است که توسط دولت انجام شده است، که البته این بودجه جدای از اعتبارات عادی و جاری سالانه استان خواهد بود و تزریق این حجم از بودجه قطعاً نتایج مثبت و عظیمی را برای استان رقم خواهد زد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی: رسانه باید نشاط جامعه را بازتاب دهد

طباطبایی افزود: به عنوان نمونه چالش اصلی شهرستانی مانند درگز قرار گرفتن در یک موقعیت بسته جغرافیایی و کوهستانی است، لذا اولویت نخست این شهرستان در چهار دهه گذشته احداث جاده دسترسی ایمن و جدید بوده است که طبق مصوبات سفر رئیس جمهور، بودجه مناسبی برای تکمیل این طرح تخصیص خواهد یافت.

وی در خصوص تأمین مسکن در مشهد نیز گفت: در حوزه مسکن علاوه بر تأمین قطعات بزرگ زمین در خلق آباد و بینالود، حتی قطعات بزرگی از زمین در داخل شهر مشهد تأمین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی همچنین به ارائه خدمت رسانی گسترده جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی مقیم این استان اشاره کرد و گفت: ایران بالاترین خدمات را به اتباع و پناهجویان افغانستانی ارائه می‌کند، خدمات ایران به حدی است که کمک‌های هیچ کشور و نهاد امدادرسانی خارجی به پای آن نمی‌رسد.

طباطبایی افزود: گاه در فضای مجازی جوسازی و شایعه سازی های بسیار دور از ذهن و دروغینی از رفتار نادرست با اتباع افغانستانی مقیم کشورمان منتشر می‌شود حال آنکه این ادعاها به کلی بی اساس است و اصلاً این رویدادها اتفاق نیفتاده است لذا باید خدمت رسانی جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستانی به نحو شایسته توسط ایرنا منعکس شود تا تقویت و استحکام روابط ۲ ملت و کشور مسلمان و همسایه را در پی داشته باشد.