۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۱۴
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85001846
T T
۰ نفر
استاندار سمنان: ایرنا با انعکاس عملکرد دولت در جهاد تبیین نقش‌آفرین است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: بخشی از جهاد تبیین بازگویی دستاوردها است و خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با انعکاس عملکرد دولت مردمی در این حوزه نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدضا هاشمی روز سه شنبه در دیدار کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در دفتر استاندار، افزود: انتظار از ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی این است که عملکرد دولت و خدمتگزاران مردم را منعکس کند.

وی تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش مهمی به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان دارد به گونه ای که باید نکات موفق دولت را برجسته و مسایل و مشکلات مردم و جامعه را به مسوولان منعکس کند تا برطرف شود.

هاشمی با اشاره به اینکه رمز موفقیت مدیران در داشتن ارتباط مستمر با رسانه است ابراز داشت: تاکید آیت الله رئیسی رییس جمهور بر این است که همه مدیران موظف به همکاری با خبرنگاران و اهالی مطبوعات هستند.

وی بیان کرد: بخشی از جهاد تبیین بازگویی دستاوردهای دولت از طریق رسانه ها است تا مردم از این طریق از عملکرد خدمتگزاران خود مطلع شوند.

استاندار سمنان: ایرنا با انعکاس عملکرد دولت در جهاد تبیین نقش‌آفرین است

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه رسانه ها مدیران غیرپاسخگو به خبرنگاران را در استان سمنان معرفی کنند، افزود: مدیری موفق است که جنبه اطلاع‌رسانی از دستاوردها را نیز در مدیریت خود بگنجاند.

هاشمی برگزاری تور خبرنگاری را یک نمونه بارز از رفتار مدیر موفق برشمرد و افزود: چنین مدیری به صورت میدانی خبرنگاران را با عملکرد دولت آشنا می کند و در این شیوه اهالی رسانه به صورت مستقیم در جریان پیشرفت طرح‌ها قرار می گیرند که این روش شفاف‌ترین روش اطلاع‌رسانی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شانی به جز خدمت برای مسوول نمی‌شناسد و آنچه ماندگار است نام نیک به واسطه خدمت صادقانه است، افزود: مسوولان به هیچ وجه نباید خود را درگیر حواشی کنند، چرا که مسایل مهم اقتصادی و معیشتی مردم مطرح است و مدیران باید به هر شیوه به رشد اقتصادی جامعه کمک کنند.

استاندار سمنان: ایرنا با انعکاس عملکرد دولت در جهاد تبیین نقش‌آفرین است

در این دیدار که حجت الله یحیایی معاون روابط عمومی و سخنگوی استانداری سمنان نیز حضور داشت، سعید صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان و ابوالقاسم تیموری رییس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر شاهرود گزارشی از عملکرد این مرکز و دفتر، آمادگی همراهی با مسوولان، ضرورت توجه به مسایل مردمی، لزوم رسیدگی به مباحث اهالی رسانه، شرایط کاری و وضعیت نیروی انسانی ایرنا در استان سمنان ارایه دادند.

همچنین خبرنگاران و عکاسان خبرگزای جمهوری اسلامی استان سمنان به بیان دغدغه ها و مسایل خود در زمینه کاری در حوزه رسانه پرداختند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد