۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85073126
T T
۰ نفر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با خبرنگاران ایرنا دیدار کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در دیدار با خبرنگاران ایرنا گفت: رسانه ها به ویژه ایرنا به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین حلقه و پل ارتباطی بین مسوولان و جامعه است.

تقی صادقی روز دوشنبه در دیدار نوروزی با خبرنگاران ایرنا بجنورد اظهار کرد: رسانه‌های رسمی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به دلیل اعتبار، پیشینه قوی تاریخی، نفوذ و گستردگی شبکه ای و سرعت و کیفیت اخبار از جمله رسانه‌های تأثیرگذار در کشور و استان است.

وی افزود: خبرگزاری ایرنا در اطلاع رسانی و تبیین برنامه ها و خدمات دولت نقش تعیین کننده ای دارد و می تواند به عنوان یک مرجع رسانه ای حرفه ای در هدایتگری اخبار و اطلاعات در کنار سایر رسانه ها ایفای نقش کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خبرگزاری‌ها در انعکاس فعالیت‌های خبری رسالت دشوار و مهمی را برعهده دارند.

صادقی تصریح کرد: نیاز امروز استان، اطلاع رسانی دقیق و شفاف است که خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند در این خصوص نقش اساسی ایفا کند.

وی، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های خراسان شمالی را یک اصل اساسی برای شناساندن این استان به مردم کشور و دیگر کشورهای منطقه دانست و ادامه داد: ظرفیت های کشاورزی، محصولات استراتژیک، پتانسیل های معدنی و جاذبه های گردشگری قابل توجهی در این استان وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت رسانه، این موارد معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یکی از مهمترین مشکلات حوزه رسانه در برهه کنونی را ارائه "نداشته ها" به جای "داشته ها" عنوان کرد و گفت: تغییر این رویکرد با محوریت خبرگزاری جمهوری اسلامی ضروری است و باید به سمت تولید خبرهای مثبت و امیدآفرین به ویژه در استان سوق یابیم.

خراسان شمالی سی و یکمین استان از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز است و به ازای هر ۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر یک رسانه دارای مجوز دارد.