پیام صابری روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان ضمن دیدار و گفت و گو با همکاران ایرنا اظهار داشت: همچنین شرکت مخابرات همدان ۲۵ میلیارد تومان از سازمان ها و نهادهای دولتی این استان طلبکار است و سازکاری برای وصول آن نیز وجود ندارد.
وی اضافه کرد: بخشی از بدهی های شرکت مخابرات و ناتوانی این مجموعه در پرداخت به موقع حقوق پرسنل، معوقات بازنشستان، و مطالبات شرکت ها و پیمانکاران همکار با این مجموعه ناشی از پرداخت نشدن مطالبات و پیش بینی نشدن بودجه ای از سوی دولت برای این مجموعه است.
سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان تاکید کرد: هزینه سرویس و نگهداری هر خط تلفن ثابت حتی در صورتی که مشترک در طول ماه از تلفن استفاده نکرده باشد ۳۰ هزار تومان در ماه است.
صابری با بیان اینکه شمار مشترکان خانگی تلفن ثابت در همدان به ۵۸۰ هزار نفر می رسد اضافه کرد: درصد بالایی از مشترکان کمتر از رقم یاد شده از تلفن استفاده می کنند بنابراین فعالیت وجود این قبیل مشترکان نه تنها عایدی برای مخابرات ندارد بلکه مخابرات از این بخش متضرر نیز می شود.
وی گفت: با مصوبه شورای رقابت ۱۵ هزار تومان هزینه ماهانه تلفن ثابت برای حفظ خط پیش بینی شد که البته میزان تقاضای مخابرات مبلغی بیش از رقم مصوب بود که نه تنها این خواسته محقق نشد بلکه با پیش بینی این رقم اندک، چندین تعهد و تکلیف بر عهده مخابرات نیز گذاشته شد.
سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان به بیان راهبردهای جدید مخابرات این استان پرداخت و گفت: طرح هایی همچون نجما و دیتا، مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی و حوزه تجاری از مهمترین موضوع های در دست پیگیری است.
صابری ادامه داد: طرح نجما (نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران) از اهمیت بالایی برخوردار است که با وجود مشکلات سخت افزاری موجود در شبکه و تجهیرات قدیمی مخابرات با طول عمر بالا، اجرای این طرح با نوسازی و توسعه همراه می شود.
وی افزود: برای افزایش درآمد همه pcm ها باید جمع آوری شوند تا زمینه اجرای طرح نجما فراهم شود و همه مدارس، داروخانه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز صنعتی و سایر کسب و کارها در استان به عنوان مشتریان تجاری به فیبر نوری متصل شوند و بر بستر FTTH سرویس بگیرند.
سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان گفت: با وجود تعویض بسیاری از سویچ های قدیمی هنوز تعدادی از آنها وجود دارند که باید جمع آوری و به سمت نصب کافوها با هدف بهبود کیفیت سرویسها به مشتریان نزدیکتر شود.
صابری در زمینه دیتا نیز اضافه کرد: در این حوزه باید با افزایش پیگیری ها، توجه به زمان بندی و اولویت ها در برنامه ریزی عمل شود.