۳ آبان ۱۴۰۲، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85269857
T T
۰ نفر
پنجاه و یکمین نشست "اوآنا" و توضیحات مدیرعامل ایرنا + فیلم

مدیرعامل ایرنا و رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)در گفت و گوی زنده تلویزیونی با شبکه افق در مورد پنجاه و یکمین نشست هیأت‌های اجرایی و فنی اوآنا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، علی نادری شامگاه سه شنبه در این برنامه تلویزیونی با اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) گفت: "اوآنا" اتحادیه خبرگزاری آسیایی است که آبان سال گذشته اجلاس آن با میزبانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تهران برگزار شد و خبرگزاری‌های مطرح آسیا از جمله "شین هوای" چین، "کیودوی" ژاپن، "اسپوتنیک" و "تاس" روسیه، "یونهاپ" کره، خبرگزارهای مهم کشورهای عربی و "آناتولی ترکیه" و از کشور ایران خبرگزاری‌های مهر، جمهوری اسلامی (ایرنا) و فارس عضو این اتحادیه هستند.

وی ادامه داد: امسال نشست هیأت اجرایی اوآنا به میزبانی خبرگزاری "آناتولی" ترکیه همزمان با اتفاقات غزه و فلسطین همراه و باعث شد مراسم افتتاحیه این نشست معطوف به موضوع فلسطین و ظلم وارده بر مردم غزه شود.

مدیرعامل ایرنا و رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به محور سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این نشست با عنوان اخبار جعلی و انتشار فیک نیوز ها اشاره کرد و گفت: در این جنگ وحشیانه آنها از این فن یا تکنیک استفاده می‌کنند تا مانع خبررسانی از واقعیات شوند.

‌نادری اظهار داشت: در این نشست اساس بحث ما فیک نیوزها و موضوع محوری غزه بود که همه اعضای این نشست از این موضوع استقبال کرده و در بیانیه پایانی همه خبرگزاری‌ها آن را امضا و تأیید کردند.

مدیرعامل ایرنا همچنین در این برنامه تلویزیونی به بیانیه محکومیت اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه مبنی بر شهادت یکی از عکاسان خبرگزاری "آناتولی" در غزه بر اثر بمباران اشاره کرد.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (اول دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تأسیس شد.

در حال حاضر ۴۴ خبرگزاری از ۳۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوس آرام در اوآنا عضویت دارند.

پنجاه و یکمین نشست هیأت‌های اجرایی و کمیته فنی اوآنا از ۳۰ مهر در استانبول برگزار و تا سوم آبان ادامه دارد.

پنجاه و یکمین نشست "اوآنا" و توضیحات مدیرعامل ایرنا + فیلم

در هجدمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) که آبان ماه سال گذشته در تهران برگزار شد، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به مدت سه سال به عنوان رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) انتخاب شد.

اخبار مرتبط