۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85316122
T T
۰ نفر
بازدید رییس شورای اطلاع رسانی دولت از خبرگزاری ایرنا مرکز البرز + فیلم

کرج - ایرنا - رییس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم عصر جمعه همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به البرز از خبرگزاری جمهوری اسلامی این استان در کرج بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های انجام شده این رسانه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سپهر خلجی در دیدار با خبرنگاران ایرنا مرکز البرز ضمن قدردانی از زحمات آنها برای پوشش خبری دور دوم سفر دولت به این استان افزود: دومین دور سفر رییس جمهوری به البرز بسیار پربار و پرکار بود چرا که رییس جمهور بلافاصله پس از بازگشت از روسیه در این استان حضور یافت.

خلجی افزود: برنامه‌های گوناگون و متنوعی نظیر افتتاح بیمارستان سردار شهید حاج قاسیم سلیمانی و بازدید از طرح‌ها، احیای ۱۸۰ واحد کارگاهی و صنعتی از جمله برنامه سفر یک روزه رییس جمهوری به استان البرز است.

وی اضافه کرد: طبق تاکید رییس جمهور تا دهه فجر سال آینده کمربند شمالی کرج به بهره برداری می‌رسد که راه اندازی این آزاد راه اتفاق مبارک و بزرگی برای اهالی کرج خواهد بود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه بهبود وضعیت اشتغال در کشور با راه اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی مورد تاکید جدی است گفت: در همین راستا و در این دولت بیش از ۶ هزار واحد صنعتی تاکنون احیا شده است.

خلجی با بیان اینکه بیشتر این طرح‌ها از سال ۹۳ تا ۹۹ از چرخه فعالیت خارج شدند، گفت: عمده این واحدها در اوج بیان شعارهایی نظیر مذاکره در دولت قبل تعطیل شدند که به همین علت رهبر فرزانه انقلاب دهه ۹۰ را دهه از دست رفته اقتصاد کشور عنوان کردند.

وی ادامه داد: تلاش مستمر برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل سبب خلق فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری کشور از حدود هشت به میانگین هفت درصد شده است و حتی در برخی استان‌ها این نرخ به حدود پنج درصد رسیده است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: شهرک‌های صنعتی برخی استان‌ها از جمله البرز و سمنان با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند و به اذعان استانداران این ۲ استان با وجود کار و شغل کمبود کارگر دارند.

خلجی افزود: به گفته استاندار سمنان، حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی در این استان وجود دارد اما نیروی کار برای اشتغال در آن وجود ندارد. بنابراین این اتفاق‌ها و گزارش‌ها گویای کار و تلاش مسئولان کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش مسئولان دولت سیزدهم اوضاع کشور روز به روز بهبود یابد و شرایط مردم بهتر از گذشته شود.

مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در این نشست گفت: پوشش خبر سفر دولت به استان‌ها به طور کامل توسط مراکز استانی انجام می‌شود و با وجود کمبود خبرنگار با تدبیر و اعزام نیرو از استان‌های دیگر این خلا را پر کرده و بیشترین حجم اخبار این سفرها را ایرنا پوشش و انجام می‌دهد.

محسن بهاروند افزود: همچنین به دنبال تدوین سیاست‌های راهبردی در شورای اطلاع رسانی دولت در دور جدید مدیریت این مجموعه، ایرنا نیز نقشه‌ای برای پوشش اخبار ریاست جمهوری در اداره کل اخبار استان‌ها آماده کرد تا افزون بر پوشش خبرهای شخص رییس جمهور اخبار وزرا نیز به طور کامل پوشش داده شود.

وی ادامه داد: بر این اساس ۲ هفته پیش از سفر رییس جمهور به هر استان خبرنگاران آن استان روند پیشرفت مصوبات دور اول را بررسی و بر اساس پیشرفت‌ها گزارش و اخبار برای مردم تهیه و مخابره می‌شود.

مدیرکل اخبار استانهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: علاوه بر انتشار اخبار و گزارش‌های مکتوب، ایرنا به سمت و سوی چند رسانه ای و تهیه فیلم پیش رفته که در این حوزه موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

بهاروند اظهار کرد: خوشبختانه مراکز استانی بدون اغراق و یا بزرگنمایی اخبار مربوط به سفر را از قبل آماده و پس از سفر نیز خبرنگاران آن استان موظف هستند از روند مصوبات دور دوم هم خبر و گزارش تولید کنند تا مردم در جریان روند پیشرفت طرح‌ها و مصوبات قرار گیرند.

مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا در اقدامی بی‌سابقه نسبت به انتشار حواشی سفر و ارایه پلاتو اقدام کرده است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در پایان این دیدار از نحوه اطلاع‌رسانی ایرنا البرز در پوشش حداکثری سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز قدردانی کرد.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان صبح روز جمعه پس از بازگشت از کشور روسیه بلا فاصله همراه با تعدادی از اعضای کابینه به استان البرز سفر کرده و ضمن افتتاح چند طرح مهم اقتصادی در جمع مردم کرج حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.