۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85354920
T T
۰ نفر

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85354920
افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

اختتامیه اغلب جشنواره های فرهنگی و هنری در سطح ملی و استانی با نام خبرنگار و عکاسان ایرنا مزین شده و آثار ماندگاری از خود برجای گذاشته اند، افتخارآفرینانی که وزنه ای برای این رسانه پیشکسوت به شمار می روند و اسامی آن ها برای همیشه در لیست خبرنگاران برگزیده، ماندگار شده است.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی در کسب رتبه های برتر جشنواره و همایش های ملی و استانی پیشتاز بوده و با درخشش در تمام عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی، آبرو و اعتبار این رسانه مکتوب را در بین اهالی رسانه حفظ کرده و در تمام دوره ها به خود بالیده اند که می توانند همواره ماندگار و سرافراز باشند.

درخشش رسانه ها در جشنواره های ملی بسیار حائز اهمیت است صرف نظر از اینکه رقابت ها تنگاتنگ می شود، داشته ها و تخصص ها در کفه های ترازو قرار گرفته و سنجیده می شود، جایگاه رسانه ها نیز به نوعی در بوته آزمایش گذاشته می شود هر چند که ایرنا همواره جایگاه رسانه ای و ملی خود را در بین اهالی رسانه، مسئولان و مردم داشته و خواهد داشت.

یکی از جشنواره های وزینی که در سطح کلان برگزار شد و ایرنا نیز به خوبی درخشید، بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه های ایران بود که بعد از چند سال وقفه مردادماه امسال برگزار شد. نگاه این جشنواره و انتخاب نفرات برتر همان طور که در فراخوان این جشنواره آمده، معطوف به این مهم بود که "در رقابت گسترده‌ای که میان انواع رسانه‌ها با کارکردهای متنوع در ایرانِ امروز وجود دارد، رسانه‌ای که عمیق ببیند، ظریف روایت کند و در مرز واقعیت حرکت کند، می‌تواند اثرگذار و جریان‌ساز باشد. این نقطه عطفی است که رسانه‌های حرفه‌ای را از انبوه رسانه‌های خرد و بی‌نام و نشان متمایز می‌کند."

و با چنین نگاهی، این جشنواره در بخش های مختلف اعم از سرمقاله، مقاله و یادداشت، خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، طنز، عکس، گرافیک، چند رسانه ای و ترجمه آثار برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره که ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ همزمان با روز خبرنگار با حضور آیت الله « سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور برگزار شد، نام خبرنگاران ایرنا در بین نفرات برتر در سالن اجلاس طنین انداز شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«امین صبحی» با اثر "مخالف گره زدن آب خوردن به مذاکرات بودم" در بخش مصاحبه، «سید مجتبی صادقی» با اثر "متخلفان واگذاری رانتی خودرو معرفی شدند" در بخش خبر، «بهمن زارعی» با اثر"بیمارستان حیوانات" در بخش گزارش تصویری و در بخش ویژه اثر «داوود میاندهی» با عنوان "سوگ بی پایان بم" حائز رتبه های برتر شدند.

برترین های جشنواره رسانه ای ابوذر

خبرنگار و عکاسان ایرنا در کسب رتبه های برتر در جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در قالب های خبر، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی) مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی و موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست در سراسر کشور برگزار شد، پیشتاز بودند.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«طاهره نویدآرین» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه با گزارشی با عنوان «دختران دیروزی؛ آرزوهای امروزی» توانست مقام سوم بخش گزارش  مرحله کشوری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر را کسب کند.

«چنور صادقی» از کردستان نیز به صورت مشترک مقام سوم بخش گزارش مرحله کشوری نهمین مرحله کشوری جشنواره رسانه ای ابوذر را کسب کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

مقام اول نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کشور در بخش گزارش ویدئویی نیز به «فرهاد شرف پور» از دفتر قشم تعلق گرفت.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

هشتمین جشنواره استانی ابوذر البرز در حالی به کار خود پایان داد که خبرنگاران ایرنا موفق به کسب هفت جایزه و عنوان برتر شدند. «مژگان السادات سجادی» و «مریم صوفی» به ترتیب عناوین سوم و اول را کسب کردند و «محمدمهدی پورعرب» در بخش عکس و ایثار و شهادت (ویژه) 2 جایزه شایسته تقدیر و سوم را کسب کرد.

همچنین در بخش ویژه وقف و رسانه نیز «مهدی مرادی» و «نوشین طهماسبی» به ترتیب عناوین دوم و اول و «حکیمه کشاورز» نیز در بخش ویژه غزه و فلسطین عنوان اول را از آن خود کردند.

«سیدحرمت اله موسوی مقدم» مقام سوم بخش یادداشت، «ناهید ابراهیم»" در بخش اربعین و «آزاده خرم» در بخش هلال احمر برگزیده و «زهرا موسوی» در بخش گزارش نفر سوم و در بخش گردشگری شایسته تقدیر نهمین دوره جشنواره ابوذر ایلام شدند. 

تیم خبری خبرگزاری ایرنا (شهید صارمی) متشکل از «سیدحرمت اله موسوی مقدم»، «فرزاد علیزاده»،« زهرا موسوی»، «ناهید ابراهیمی» و «آزاده خرم» نیز در اولین دوره جشنواره رسانه ای جام امید نیز به عنوان گروه شایسته تقدیر شناخته شد. همچنین «عظیم پیرانی» سرپرست مرکز خبرگزاری به عنوان داور جشنواره ابوذر مورد تقدیر قرار گرفت.

در خلال جشنواره ابوذر و جام امید از سوی بانیان این رویداد فرهنگی، از "فرزاد علیزاده" عکاس خبری ایرنا به پاس سال‌ها فعالیت مستمر در حوزه عکاسی رسانه‌ای تقدیر ویژه شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«سیدمحمدابراهیم جنابان» رتبه اول بخش خبر نهمین جشنواره ابوذر استان قم را کسب کرد و «حمید عابدی» عکاس ایرنا مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

 هشتمین جشنواره ابوذر کرمان در حالی به کار خود پایان داد که خبرنگاران این استان با کسب ۲ مقام نخست، یک رتبه دومی و یک مقام سومی در بخش خبر، گزارش تحلیلی و گزارش تحقیقی خوش درخشیدند. «داود میاندهی» رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان، رتبه نخست بخش خبر، «حامد سالاری» رتبه اول گزارش تحلیلی، «نجمه حسنی» مقام دوم رشته خبر و «داود رجبی» نیز به صورت مشترک مقام سوم رشته گزارش تحقیقی را کسب کردند.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«زهرا جمشیدی نسب»، «مریم نریمانی» و «مهری میردریکوند» به ترتیب رتبه های اول،دوم و سوم هفتمین جشنواره استانی ابوذر لرستان را کسب کردند. همچنین «الهام بابایی چگنی» مقام سوم مصاحبه و «فریبا طرهانی» مقام نخست بخش عکس این جشنواره را از آن خود کردند.

«فرهاد شرف پور» از خبرگزاری ایرنا دفتر قشم در ششمین «جشنواره رسانه‌ای ابوذر» استان هرمزگان در بخش گزارش ویدیویی به عنوان «برگزیده برتر» معرفی شد.

«الناز ملکی» خبرنگار ایرنا رتبه نخست بخش یادداشت و «علی ابک» عکاس ایرنا رتبه دوم بخش عکس هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر سمنان را کسب کردند همچنین از «سعید صادقی مقدم» رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان داور بخش مکتوب این جشنواره تجلیل شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«فاطمه زمانی دارانی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز اصفهان با اثر «دشنه بر قلب‌های آویز» در بخش «تیتر موضوعی» حائز رتبه برتر شد.

در جشنواره ابوذر زاهدان نیز «اکبر نوری» و «نجمه خسروپرست» در بخش گزارش تحلیلی و تحقیقی نهمین جشنواره استانی ابوذر رتبه های برتر را کسب کردند. همچنین «مطهره جهانی» در بخش اینفوگرافیک و «علی شهرکی» در بخش کلیپ و گزارش ویدئویی حائز رتبه های برتر شدند.

هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال و بختیاری نیز در حالی پایان یافت که ایرنایی ها در ۶ بخش حائز رتبه شدند. در بخش گزارش تحقیقی و تحلیلی «خاطره حسین‌زاده» مقام اول، در بخش مصاحبه «سمیه پناهنده» مقام دوم، در بخش گزارش خبری «مونا عیدان» مقام دوم، در بخش اینفوگرافیک این جشنواره «امیررضا ابراهیمی دهکردی» و «وحید رئیسی دهکردی» به ترتیب مقام های اول و دوم و در بخش عکس  «مریم آل‌مؤمن دهکردی» مقام اول این جشنواره را کسب کردند.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

اثر«حکیمه مصطفایی» از ایرنا بیرجند خراسان جنوبی با عنوان "گره‌گشایی از طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی در ۲ سال"  رتبه اول بخش گزارش خبری ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر را کسب کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«رقیه محمدی» نیز در گزارشی با عنوان "نَقل و نُقل خراسان جنوبی‌ها در شو چله" رتبه دوم بخش تیتر ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر را از آن خود کرد.

نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر همدان نیز «رابعه بیشه‌ای» و «رضا اولادی» را به عنوان برگزیده اول و سوم بخش مصاحبه و «سیده معصومه موسوی» را به عنوان برگزیده سوم بخش کلیپ معرفی کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«لیلا خطیب زاده» با گزارش "دست رد هتل های تهران بر سینه پروانه های مسافر" رتبه اول بخش تیتر و «مهدی مقدر» با اثر "عبور اتوبوس های صلواتی از مقابل دوربین های خاموش" رتبه دوم بخش تیتر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر تهران را کسب کردند.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

 «محمدامین افشارپور» در بخش گزارش، «حمیدرضا خلیقی» و «فاطمه رفاهت» شایسته تقدیر بخش مصاحبه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر فارس شدند. همچنین «محمدامین افشارپور» در بخش گزارش خبری هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر مورد تجلیل قرار گرفت. 

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

رتبه اول بخش گزارش نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر ایرنای زنجان «حسن اکبری» اختصاص یافت و «اعظم شامی" شایسته تقدیر بخش تیتر این جشنواره شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

برترین های جشنواره مطبوعات

جشنواره مطبوعات از دیگر جشنواره هایی است که در سطح رسانه های کشور برگزار شد و هریک از رسانه های با معرفی آثار خبرنگاران خود، عرض اندام کرده و جایگاه رسانه ای خود را ارتقا بخشیدند. خبرنگاران ایرنا نیز از این قافله عقب نمانده و با معرفی نفرات برتر در این جشنواره به ایرنایی بودن خود بالیدند.

«محمد یاراحمدی» با اثر "در سایه امنیت " رتبه نخست عکس دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری را از آن خود کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل با معرفی نفرات برتر از جمله «عیسی پاشاپور» به عنوان رتبه دوم بخش گزارش، «گیتی طالبی» رتبه دوم بخش خبر و « نعمت محسن‌زاده» رتبه سوم بخش خبر، به کار خود پایان داد.         

اثر «آزاده خرم» با عنوان "زنانی که همیار هم‌می شوند" رتبه سوم بخش گزارش و اثر«ناهید ابراهیمی» با عنوان "تراژدی یک راهپیمایی خونینِ ناتمام؛ ۱۵ خرداد ۶۱ در ایلام چه گذشت؟" شایسته تقدیر بخش یادداشت برگزیده جشنواره سالانه مطبوعات ایلام شد.

«احسان رحیم‌زاده حناچی» از گروه فرهنگی ایرنا نیز با اثر "میز چوبی پدر جد کیبورد است" شایسته تقدیر بخش تیتر بیست‌ویکمین جشنواره کتاب و رسانه شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

برترین های جشنواره های ورزشی

از دیگر جشنواره هایی که در سطح رسانه ها برگزار و با استقبال خوبی از سوی اهالی رسانه مواجه شد، جشنواره های ورزشی بود که البته ایرنا در این جشنواره ها نیز با کسب عناوین برتر، خوش درخشید.

«علی نعمانی» و  «علیرضا حکیمیان» رتبه دوم و  سوم بخش خبر جشنواره تخصصی ورزشی‌نویسان اصفهان را از آن خود کرده و «رسول شجاعی»ر در بخش عکس شایسته تقدیر شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

رتبه هفتم آسیای جشنواره سالانه ورزشی نویسان جهان (IAPS) در بخش قاره ای به «احسان فضلی اصانلو» عکاس ایرنا در مازندران اختصاص یافت.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

اثر «میثم ناصرنژاد» نیز برگزیده بخش رسانه های ورزشی نخستین جشنواره "عزت و پیشرفت صنعت ورزش"  همدان شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

سایر جشنواره ها

«مصطفی آزادی» خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه به عنوان تنها برگزیده دومین جشنواره سراسری کتابخوان و رسانه در این استان معرفی شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

سومین جشنواره رسانه و منابع طبیعی سنندج با معرفی «سید مصلح پیرخضرانیان» به عنوان رتبه اول بخش عکس و «کلثوم مومنی» به عنوان رتبه اول بخش های گزارش و مصاحبه و رتبه دوم بخش خبر و همچنین معرفی ایرنا به عنوان رتبه دوم رسانه برتر پایان یافت.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خبرنگار امیدآفرین گلستان نیز با معرفی پنج نفر از خبرنگاران ایرنا به کار خود پایان داد. «علی‌اصغر تیموریان» در بخش خبر رتبه اول، «مجید میهن‌دوست» در بخش گزارش شایسته تقدیر، «راحله حصاری» در بخش عکس و فیلم شایسته تقدیر و «زهرا قزلسفلی» در بخش پادکست حائز رتبه اول شدند.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

در جشنواره رسانه ای زائران کریمه، «محمد جهانگیریان» و «رضا علیمحمدی» از خبرنگاران نمایندگی ایرنا استان قم حائز رتبه های برتر شدند.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«زهرا قزلسفلی» در بخش گزارش رتبه دوم و «محدثه حیدری گرجی» در همین بخش شایسته تقدیر نخستین رویداد ملی "ما تمدن سازیم" استان گلستان شدند.، «علی نوری‌نسب» در بخش تیتر رتبه سوم و «علی‌اصغر تیموریان» خبرنگار برتر حوزه ترویج تحقق شعار سال این رویداد ملی شدند.

«محمد بابایی» با اثر "بانوان بوکسور ایرانی" موفق به کسب دیپلم افتخار مسابقه بین‌المللی عکس توکیو ۲۰۲۳ شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

رتبه دوم بخش گزارش با عنوان "سرنوشت مبهم شرکت خانه‌سازی مشهد در توسعه دانش‌بنیان‌ها" و رتبه سوم بخش خبر با عنوان "رویکرد جدید صندوق ضمانت صادرات موجب رشد اقتصادی کشور شد" ششمین جشنواره تولید ملی و رسانهخراسان رضوی به «مصطفی قطبی» اختصاص یافت.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«فرزانه شریفی» نیز با اثر "جاذبه زندگی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد" شایسته تقدیر بخش گزارش نویسی جشنواره رسانه ای «زَنّاره» شد. جشنواره رسانه ای " زَنّاره " با محوریت فرهنگ و زیست بوم عشایر در بخش های تیتر و خبر، گزارش و مقاله، کلیپ خبری و عکس خبری برگزار شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

در جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۲ در بخش افراد با عملکرد برتر، «یوسف درویشی» خبرنگار فناوری گروه علم و آموزش معرفی و تجلیل شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

 «فرهاد شرف پور» رتبه اول بخش تولیدات چند رسانه ای هشتمین جشنواره استانی مطبوعات خلیج فارس را از آن خود کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

"تحقق یک رویا برای فرشتگان زمینی" اثر «فریبرز سیفی» رتبه دوم بخش خبر جشنواره رسانه خزر را کسب کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

اثر «مجید جراحی» با عنوان "هنر سفالگری در میبد"  و "خسارت سیل در یزد" حائز رتبه نخست بخش عکس جشنواره فصلی رسانه ای یزد شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«زیست بوم عشایر ابرکوه، سیاه چادرهایی که رنگ و بوی تلاش، سادگی و مهربانی دارد» اثری زیبا و خواندنی از «کبری دانشی» رتبه دوم بخش گزارش تحلیلی جشنواره فصلی یزد را کسب کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

رتبه دوم بخش داستانک نخستین جشنواره منطقه ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان «خط قرمز» در استان لرستان به «الهام بابایی چگنی» اختصاص یافت.                     "

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«کبری دانشی دهج» رتبه نخست بخش تیتر و رتبه دوم بخش گزارش و «مسعود میرجلیلی» رتبه دوم بخش ویدئو نخستین جشنواره استانی رسانه ای" جام امید" یزد را کسب کردند.

اثر «حسن اکبری» در بخش های  گزارش و خبر نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه استان زنجان شایسته قدردانی شد و اثر «اعظم شامی» رتبه دوم بخش خبر این جشنواره این جشنواره را کسب کرد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

رتبه اول بخش اخبار تولیدی سومین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی با موضوع "تامین اجتماعی و جهاد تبیین" به «سمیه حیدری» تعلق گرفت.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

رتبه دوم و سوم بخش خبر "نهمین جشنواره روابط‌ عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور به ترتیب به «علی اصغر تیموریان» و "مجید میهن دوست" اختصاص یافت.

«زهرا قزلسفلی» در سی و چهارمین جشنواره تئاتر گلستان به عنوان خبرنگار فعال با عملکرد برتر در راستای پوشش رسانه ای و نشر فرهنگ معرفی شد.

«علی معرف» عکاس خبرگزاری ایرنا خوزستان از سوی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان "جوان برتر خوزستانی" و هنرمند سال در بخش رسانه و فضای مجازی معرفی شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

رتبه برتر نخستین مسابقه خبر مهارتی گلستان به «علی اصغر تیموریان» خبرنگار ایرنا اختصاص یافت.

«علیرضا جهانگیری عرش» موفق به کسب رتبه برتر مسابقات کتابخوانی همدان شد.

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

«رابعه بیشه ای" نیز  حائز رتبه برتر رویداد رسانه ای هشت هزار شهید استان همدان شد. 

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲

اثر«میثم محمدی» رتبه سوم بخش خبر جشنواره پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی را کسب کرد. 

افتخار آفرینان ایرنا در سال ۱۴۰۲