۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1033
کد خبر: 85359530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران ایرنا زنجان در جشنواره ابوذر خوش درخشیدند

«حسن اکبری» و «اعظم شامی» در نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر به ترتیب در بخش گزارش رتبه اول و در بخش تیتر شایسته تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «حسن اکبری» خبرنگار نمایندگی ایرنا در زنجان در گزارشی با عنوان "فروش پسماند روی، مرهمی بر زخم‌ چندین ساله زنجان"، مقام اول بخش گزارش با محور مهار تورم، رشد تولید را کسب کرد.

در این گزارش به قصه پسماند شهرک صنعتی روی زنجان و حکایت یک زخم چندین ساله که می توانست در همان ابتدا طوری تدبیر شود که کار به دردسرها و آسیب های بعدی نرسد اشاره دارد، که انتقال گرد و خاک این پسماندها در اثر وزش باد به شهر و نگرانی از نفوذ عناصر سنگین آن به خاک و آلوده کردن منابع آبی و خاکی همواره به یکی از نگرانی ها و دغدغه های زیست محیطی در زنجان تبدیل شد تا آنجا که عملیات دیوار کشی و مالچ پاشی در محوطه فعلی دفع پسماند از راه حل های عاجل برای جلوگیری از گسترش آلودگی ها بود و در ادامه نیز انبار کردن پسماندهای روی در محل فعلی ممنوع شد اشاره شده است.

خبرنگاران ایرنا زنجان در جشنواره ابوذر خوش درخشیدند


«اعظم شامی» هم در گزارشی با عنوان قصه پُرغصه مسکن و زمین در زنجان، در بخش تیتر  با محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی شایسته تقدیر شد.

در این گزارش به مشکلات مسکن و زمین که از گذشته نه چندان دور گریبانگیر بسیاری از مردم استان به خصوص اعضای تعاونی‌ها است اشاره کرده است. مسوولان استان نیز این موضوع را تایید و یکی از گرانی‌های افسار گسیخته طی سال های اخیر را مربوط به املاک عنوان می کنند که نسبت به سال قبل تقریبا سه برابر افزایش قیمت داشته هر چند که این افزایش قیمت در سطح کشور نیز رخ داده است. برای بررسی علل افزایش این حوزه باید اقتصاد مسکن را بررسی کرد. کاهش قیمت مسکن و زمین را در استان در گرو حذف دلالان بی‌هویت، تعیین واقعی قیمت زمین، سرمایه گذاری در حوزه تولید و سیاستگذاری اصولی در این حوزه عنوان کردند اشاره شده است.

خبرنگاران ایرنا زنجان در جشنواره ابوذر خوش درخشیدند

در نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان در مجموع ۷۱ نفر از اهالی اصحاب رسانه استان در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کرده‌  و ۷۴۲ اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان ارسال شده بود.

نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قالب‌های گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست برگزار شد.