۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1513
کد خبر: 85378845
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

۲ روز تا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی است و سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با برگزاری مناظرات و میزگردهای مختلف با حضور فعالان سیاسی می کوشد ضمن روشنگری، ترغیب و تشویق آحاد جامعه برای حضور حداکثری در این رویداد مهم، وظایف خواص را که رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار دادند، بازخوانی کند.

ایرنا بنری در صفحه اول سایت با عنوان صفحه ویژه انتخابات راه اندازی کرده که تمام تولیدات انتخاباتی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی  در این صفحه قرار گرفته است، از جمله تولیدات انتخاباتی که بازدید بالایی هم داشته میزگردهای صریح و چالشی با حضور چهره‌های مطرح سیاسی در ایرنا بود و روابط عمومی نیز با بازتاب این میزگردهای انتخاباتی در سازمان مرکزی و نمایندگی های ایرنا در مراکز و دفاتر استانی منعکس کننده این رویداد مهم سیاسی است که اجمالا به آن می پردازیم:

در حالی کمتر از ۲ روز به برگزاری انتخابات باقی مانده، «حمید رسایی» و «سیدمرتضی محمودی» از ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ۹ اسفندماه میزبان ایرنا بودند. ائتلافی ۳۰ نفره ای که با شعار #نه_به_فساد و به سرلیستی# به میدان آمده است. رسایی در این نشست به حضور برخی نامزدها انتقاد کرد، اینکه برخی از نامزدها و جریانات حامی آنها می‌خواهند مجلس را سکوی انتخابات ریاست‌ جمهوری قرار دهند. حاصل این نشست را  اینجا ببینید. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نشست انتخاباتی دیگری در همین روز با حضور حجت الاسلام «سید محمود نبویان»، «حسن خجسته باقرزاده» و «مرتضی کامل نواب» سه نامزد فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ایرنا برگزار و از طریق نشانی اینترنتی https://www.aparat.com/irna/live  به صورت زنده پخش شد. حجت‌الاسلام نبویان نامزد شانا در این نشست گفت: امنیت کشور و این موضوع که مورد حمله نظامی واقع نشویم، به حضور مردم در انتخابات و مقبولیت یک نظام بر می‌گردد و در عین حال نواب دیگر نامزد این ائتلاف اظهار داشت: اصلاح‌طلبان وقتی رای نمی‌آورند، مشارکت را تحریم می‌کنند که این بی‌اخلاقی سیاسی است.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

هفتم اسفند ماه ایرنا میزبان «سمیه رفیعی» نامزد بانوان ائتلاف امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) به همراه چهار نامزد این ائتلاف بود که در میزگردی به تشریح برنامه های انتخاباتی خود پرداختند. 

در این میزگرد، رفیعی به ماجرای ردپای پدرخوانده ها اشاره کرد، اینکه مسبب اصلی کمبود کمٌی نمایندگان بانو، بحث پدرخواندگی است که به آن دامن می‌زند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

مبارزه با فساد، ارائه برنامه برای مقابله با کاهش جمعیت، پرداختن به لایحه ارتقای امنیت منطبق با فضا و نیازهای واقعی جامعه، ایجاد وزارت خانواده در مجلس دوازدهم، حذف رانت ها تنها راه مقابله با فساد در بخش نفت و انرژی و ضرورت توجه به قوانین تکمیلی در حوزه زنان در مجلس دوازدهم از مهم ترین مباحث و برنامه هایی بود که از سوی سایر اعضای ائتلاف امنا مطرح شد.

نشست انتخاباتی دیگری هشتم اسفند با حضور «سید محمد بطحایی» وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو حزب صدای ملت و «اسماعیل دوستی» رئیس ستاد صدای ملت و نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، «محمد جواد محمدی نوری» قائم مقام ستاد انتخاباتی شورای وحدت در تهران، «منوچهر متکی» سرلیست انتخاباتی شورای وحدت، حجت الاسلام «محمد سعید مهدوی کنی» عضو فهرست شورای وحدت ،حجت الاسلام «سید محمد جواد جلالی» عضو هیأت عالی شورای وحدت و کاندیدای شورای وحدت برگزار شد. دوستی در این نشست گفت: مطهری پدرخوانده نیست؛ یکی از سهام داران بزرگ نظام است. بطحایی هم گفت اگر اکنون از شرایط موجود انتقاد می‌کنم به این معنا نیست که معتقد باشم قبلا همه چیز گل و بلبل و درست بوده است، چهار سال پیش هم شرایط نامناسبی داشتیم.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

حزب صدای ملت به ارائه برنامه های خود پرداخته و دفاع از حقوق ملت را از مهم ترین این برنامه ها عنوان کرد. آن ها لیست صدای ملت را تلطیفی از اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل و مستقل دانستند که تجربه و رزمه بسیار قوی دارند.

اصلاح ساز و کار درون مجلس،حل مشکلات اقتصادی از راه فرهنگ و بررسی لایحه عفاف در منظر جامعه از برنامه های شورای وحدت بود که در این میزگرد به آن اشاره شد. مشروح این میزگرد را اینجا بخوانید.

۲۳ بهمن نیز مناظره انتخاباتی با حضور«حسین الله کرم» فعال سیاسی و دبیرکل جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی از جناح اصولگرا و «علی باقری» فعال سیاسی از جناح اصلاح‌طلب در ایرنا برگزار شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

در این میزگرد فعال اصولگرا تاکید کرد که قهر با صندوق رای پایان حیات سیاسی است و در عین حال فعال اصلاح طلب نیز گفت: عدم شرکت در انتخابات واجد هیچ خیری برای کشور نیست و کیان کشور را با مشکل مواجه می کند گزارش کامل این میزگرد خواندنی را در اینجا بخوانید.

پنج دی ماه نیز مناظره ای با حضور «محمد بهادری جهرمی» عضو پژوهشکده شورای نگهبان،« محمدعلی وکیلی» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه ابتکار و «علیرضا خامسیان» فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب» برگزار شد. در این میزگرد مدیر مسئول روزنامه ابتکاربیان کرد که کمیت رقابت اصلاح‌طلبان در انتخابات لنگ است؛ درحالی که عضو پژوهشکده شورای نگهبان تأکید می‌کند که این شورا تفکرات سیاسی را حذف نمی‌کند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

 میزگرد انتخاباتی دیگری نیز با حضور «شهاب طباطبایی» دبیرکل حزب ندای ایرانیان، «عبدالله مرادی» مدیرکل سیاسی وزارت کشور و «امیرحسین ثابتی» فعال سیاسی برگزار شد تا به بررسی مهمترین دغدغه‌های آنان درباره انتخابات بپردازند. در این فضا دبیرکل حزب ندا معتقد بود اصلاح طلبان در «پیش ثبت‌نام‌ها غافلگیر شدند» این در حالی است که مدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد «پیش ثبت‌نام‌ها فضای سیاسی را باز و عقلانی کرد» اما ثابتی تصریح کرد «کل احزاب یک میلیون هم طرفدار ندارند و حتی اگر غافلگیر نمی‌شدند اتفاق خاصی نمی‌افتاد.»

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

همچنین سوم بهمن ایرنا مناظره انتخاباتی با حضور  «سید نظام الدین موسوی» نماینده مردم تهران در مجلس و فعال سیاسی اصولگرا و« محمود صادقی» فعال سیاسی اصلاح طلب  برگزار کرد که «سید نظام‌الدین موسوی» در انتقاد از مواضع انتخاباتی «محمود صادقی» با اشاره به اظهارات یکی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات تاکید کرد که آنها نمی‌توانند هم کت پوزیسیون و هم شلوار اپوزیسیون را بر تن داشته باشند و همزمان به نظام التزام داشته و از طرف دیگر خارج از سیستم باشند.
مناظره ای پربازدید که با تیتر «موسوی: اصلاح طلبان هر موقع رأی نیاورند زیر میز می‌زنند/ صادقی: از انتخابات قهر نمی‌کنیم» منتشر شد .

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نهم بهمن ماه صفحه ویژه انتخابات خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با حضور « محمد تقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور رونمایی شد.در این صفحه تمام  اخبار مربوط به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار دارد.

و بعد از آن هم مناظره‌ای با حضور آقایان «محمدحسن قدیری ابیانه» دیپلمات اسبق و کارشناس سیاسی و «رحمت‌اله بیگدلی» از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب برگزار شد که در این مناظره «رحمت‌اله بیگدلی» با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نامزد ندارند،گفت:اما از انتخابات قهر نمی‌کنیم و به دنبال تحریم هم نیستیم و «قدیری ابیانه» هم در پاسخ تحریم انتخابات و رای سفید را ترفند تبلیغاتی اصلاح‌طلبان خواند و گفت: اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی ندارند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

و اما نمایندگی ایرنا در مراکز و دفاتر استانی در کنار فعالیت های خود، رویکرد انتخاباتی پیدا کردند و با دعوت از کارشناسان و چهره‌های استانی میزگردهایی در جهت افزایش مشارکت و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، برگزار کردند که روابط عمومی ایرنا اجمالا به میزگردهایی که از اول بهمن تا کنون ( ۲۳ بهمن) برگزار شده پرداخته است:

چرایی کمرنگ بودن سهم زنان کهگیلویه وبویراحمد در عرصه های سیاسی در میزگرد انتخاباتی یاسوج بررسی شد. فعالان زن در استان کهگیلویه وبویراحمد، نگاه های تعصب گرایانه نسبت به جنس زن در این استان با وجود سنت های حاکم عشیره ای و طایفه ای را در انتخابات و حضور زنان موثر دانستند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

ایرنا مرکز شهرکرد در میزگردی با حضور «نوید غریب شاهی‌ بختیاری هفت‌لنگ» محقق و پژوهشگر، «نعمت‌الله نجفی دهکری» عشایر کوچرو اهل شهرکرد، «سید احمد موسوی عبداللهی» از عشایر بختیاری چهارلنگ و «مریم امینی» از معلمان مناطق عشایرنشین دلایل حضور حداکثری عشایر در دوره‌های مختلف را بررسی کرد. آنها در این نشست از نمایندگان خواستند تا عشایر را حمایت کنند. این مهمانان در عین حال گفتند که عشایر در انتخابات می آیند و نیاز به دعوت ندارند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان فارس در میزگردی که با حضور نمایندگان احزاب اصلاح طلب و مستقل استان شامل حزب اعتدال و توسعه، مجمع روحانیون مبارز، انجمن اسلامی جامعه پزشکی، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و حزب مستقل همت(همدلی-مردم-تحول خواه) برگزار شد،صندوق رای را چاره رفع همه مشکلات کشور دانستند و اعلام کردند، تحریم انتخابات تنها فرصت سوزی است.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

قهرمانان ورزشی در میزگرد نمایندگی ایرنا در همدان اعلام کردند کاستی و مشکلات دلیلی بر عدم مشارکت پرشور در انتخابات نیست. «یاسین گل محمدی» و «امیرمحمد رستمی» که سابقه حضور در مسابقات آسیایی را دارند، به این مهم اشاره کردند که "رای ندادن" هیچ  ثمره‌ای برای آینده‌ای روشن نخواهد داشت بلکه فرصت سوءاستفاده را برای دشمنان فراهم می کند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«حسین رضایی» عضو تیم ملی بدمینتون و دارنده چند مدال طلای جهانی در این رشته، «حمید زیرکی» کاپیتان سابق تیم ملی کبدی ایران و «محمد گنجی نژاد» دارنده مدال جهانی ووشو، عضو تیم ملی ووشو و کارشناس ورزش با حضور در پنجمین میزگرد انتخاباتی آذربایجان شرقی از خواسته های خود گفتند و از نمایندگان خواستند به معیشت و اشتغال ورزشکاران توجه کرده و شرایط را برای مردم سخت تر نکنند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

 شماری از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در میزگرد انتخاباتی ایرنا قم بر پیشگامی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند. «امیر رضا فرج اللهی» دبیرکل تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه و «محسن محمود آبادی» دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم از مهمانان این میزگرد گفتند؛ نمایندگان نباید به دلیل برخی مصالح و منافع سیاسی و جناحی در برابر کوتاهی‌ها سکوت کند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزگرد انتخاباتی "مطالبات فعالان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از نمایندگان آینده مجلس دوازدهم" در دفتر ایرنا یاسوج برگزار شد. فعالان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان مردم در خانه ملت خواستند تا با تصویب قوانین جدید برای اختصاص اعتبار به خرید تجهیزات و امکانات حفاظتی و تقویت نیروهای انسانی شاغل به ویژه محیط بانان برای حفظ سرمایه های طبیعی استان اقدام کنند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

در میزگرد انتخاباتی نمایندگی ایرنا در گرگان که با حضور «سیدجمال حسینی» دبیر حزب جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی و «رمضانعلی الیاسی» دبیر حزب قانون در گلستان برگزار شد کارکردهای مجلس شورای اسلامی و ویژگی‌های نماینده اصلح از جنبه‌های مختلف بررسی شد. این فعالان سیاسی تاکید داشتند که مجلس مالک اشتر می خواهد نه سرباز

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در ارومیه نیز میزگردی با عنوان "نقش رسانه ها در انتخابات" با حضور «رضا ابراهیمی» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و رییس ستاد انتخابات استان، «یوسف پیربوداقی» از روزنامه نگاران پیشکسوت و رییس خانه مطبوعات استان، «ابراهیم آقازاده» مدیر روزنامه آراز آذربایجان و «جهانگیر اسلام پرست» رییس بسیج رسانه آذربایجان غربی برگزار کرد. مهمانان این میزگرد امید آفرینی را پادزهر پروپاگاندای دشمن عنوان کرده که در این راستا نقش رسانه بیش از هر زمان دیگری نمود می یابد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«علیرضا محمدی»، «امیر مهدی رحمانی»، «مهدی ابراهیمی»، «سوران قادری» و «کارو رحیمی» از رای اولی های سنندجی در میزگرد ایرنا از نمایندگان و مجلس خواستند تا پیگیر مطالبات مردم باشند. این رای اولی ها همچنین به موضوعاتی از جمله اهمیت شرکت در انتخابات، نقش رای اولی ها در انتخابات و تاثیرگذاری آنان بر خانواده و جامعه و حس و حال این روزهای خود پرداختند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در سبزوار نیز میزگردی با حضور «محمدعلی یاوری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه سبزوار،‌ «امین کوشکی» عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری و مشاور رییس این دانشگاه و «علی قربانی» فعال سیاسی و اجتماعی فرهنگی و مسوول کانون جوانه های آموزش و پرورش شهرستان ششتمد برگزار کرد و به بررسی اهمیت انتخابات، ضرورت مشارکت و چالش های پیش روی حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداخت. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«نصرت اله حیدری زرنه» دبیر حزب مؤتلفه اسلامی و مسئول اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی و «یونس احمدی» معاون احزاب شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی که نقش احزاب در انتخابات را در میزگرد ایرنا ایلام مورد بررسی قرار دادند، گفتند؛ احزاب  بازیگران اصلی عرصه انتخابات و فعالان سیاسی چرخ دنده و پیشران دموکراسی هستند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج نیز میزگردی با موضوع نقش دانشجویان در روشنگری جامعه و اهمیت شرکت در انتخابات با حضور «توماج احمدی» عضو شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج و «مبین صالحی»، «سیران رضایی» و «عرفان خادمی» از دانشجویان این دانشگاه، برگزار کرد. دانشجویان به انتخاب افراد اصلح از کانال دانشگاه ها تاکید داشته و بر این باورند که دانشگاه نقش مهمی در معرفی افراد اصلح و توانمند به مردم دارد. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا زاهدان در میزگردی به چرایی حضور در انتخابات و انتخاب اصلح در افزایش مشارکت از دیدگاه نخبگان پرداخت و با دعوت از جمعی از اساتید دانشگاه از جمله «عیسی پیری» دانشیار رشته اگرواکولوژی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، «رضا نوروزی» استادیار رشته مدیریت، «حسن مرتضوی» استادیار رشته معماری، «حمید شیخ ویسی» استادیار رشته فناوری اطلاعات دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر حیدری نسب» مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، «عزیزاله اربابی» مسوول دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه و « احمد میرگل» مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان از آن ها خواست تا نقش نخبگان در تحقق مشارکت حداکثری مردم را تبیین کنند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

در میزگرد انتخاباتی ارومیه، مشارکت بانوان در انتخابات بررسی شد در این میزگرد «مریم دهقان» معاون برنامه ریزی فرماندار ارومیه و از بانوان فعال در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، «نسرین پاک دوست» فعال اجتماعی حوزه زنان، «مریم سلیمانی» نماینده تشکل های بانوان و «اکرم زیب ارزانی» مدیرکل اسبق امور بانوان استانداری آذربایجان غربی تاکید داشتند که اگر می خواهیم مشارکت زنان در انتخابات افزایش یابد، باید نقش زنان در اجتماع و مناصب دولتی پر رنگ تر بوده و قوانین متقن تری در دفاع از حقوق زنان وضع و ضمانت های اجرایی آنها قوی تر باشد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

جمعی از روحانیون اهل سنت شهرستان مهاباد از جمله ماموستا «سلیمان رشیدی» امام جمعه موقت مهاباد، ماموستا «اسماعیل محمودی» امام جماعت مسجد روستای خاتون‌باغ و ماموستا «محمد وطمانی» امام جماعت مسجد روستای قره بلاغ در میزگرد ایرنا به نقش روحانیون در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداختند. آن ها تاکید کردند؛ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، همگی چشم به انتخابات امسال دوخته اند که از عدم شرکت مردم در پای صندوق های رای استفاده کنند و البته مردم، این نقشه آنان را نقش برآب خواهد کرد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

شرکت در انتخابات از نگاه فعالان فرهنگی و نقش آفرینی طوایف و احزاب در میزگرد ایرنا یاسوج بررسی شد. «اسماعیل مدبر مقدم» کارشناس ارشد حوزه ارتباطات، «فاطمه رشیدی جهان آباد» نویسنده، «علی اصغر مرعشیان جو» هنرمند رشته گرافیک با حضور در این میزگرد تاکید کردند که باید رای دهنده مطالبه گر باشیم و از نمایندگان خود در خانه ملت بخواهیم تا پس از پیروزی در رقابت های انتخاباتی، اصلاح قوانین در ابعاد مختلف را مد نظر قرار داده و برای آن برنامه ریزی کنند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزگرد انتخاباتی دیگر با عنوان از جوار تخته سیاه تا پای صندوق های رای در نمایندگی ایرنا ساوه با حضور «عبدالرضا حامدی خواه» سرپرست، حجت الاسلام «مهدی خواجوی» معاون پرورشی، «مهدی کرمی» معاون آموزش متوسطه و «میلاد مرادزاده» مسوول بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش ساوه،‌ «طاهره منصوری» مدیر، «مبینا صادقی» و «محدثه اسماعیلی» دانش آموزان رای اولی دبیرستان دخترانه ناصر ابطحی این شهرستان برگزار شد و حاضران به بررسی نقش مدرسه به عنوان خانه دوم در برگزاری انتخابات به عنوان یکی از حوزه های مهم در آینده کشور پرداختند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«حسین دبیر» استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، «علی غلامی» استادیار اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور،‌ «منیره احمدی منش» معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سجاد و «علی اکبر حداد مشهدریزه» دبیر مجمع عالی دانشگاه های خراسان رضوی در میزگرد انتخاباتی ایرنا مشهد به ارائه راهکاری خارج کردن دانشجویان از بی تفاوتی و جلب مشارکت آنان در عرصه انتخابات پرداختند و ضرورت پاسخگویی به شبهات انتخاباتی را یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه عنوان کردند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

حضور زنان در انتخابات پیش نیاز توسعه سیاسی است، این مطلبی بود که بانوان فعال درحوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خراسان جنوبی به آن تاکید داشتند. «فهیمه زنگویی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، «فرشته اسدزاده» فعال اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و «مهدیه ضیائیان» دکترای اقتصاد و عضو انجمن اقتصاددانان ایران از میهمانان میزگرد ایرنا بیرجند براین باورند که حضور بانوان در انتخابات سبب می شود تا جامعه رنگ عاطفی بگیرد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«سعید ظهیری» مدرس دانشگاه، عضو بنیاد نخبگان و از فعالان سیاسی و اجتماعی، «علی اصغر پناهی» فعال سیاسی و اجتماعی، «فرجام منصوری» فعال فرهنگی، «سعید قاضی پور» فعال سیاسی و حجت الاسلام «سیدمحسن فاطمی» نماینده استاندار فارس در امور روحانیون در میزگرد ایرنا شیراز تاکید کردند که قهر با صندوق های رای مسائل کشور را حل نمی کند و مشارکت کمتر مساوی است با افزایش فشارها بر کشور. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

اعتماد سازی کاندیدها و عملگرایی زمینه مشارکت بیشتر از مهم ترین محورهایی بود که در میزگرد انتخاباتی شیراز و با حضور حضور «سجاد اکبرپور» مسئول سمن جوانان عشایر و مناطق کم برخوردار، «محمد دیداری» سفیر افق شیراز و «حسین قنبرزاده» مدیر خانه جوان و اندیشه شیراز مطرح شد. فعالان این تشکل های مردم نهاد خواستار باور پذیری بیشتر جوانان از سوی مسئولان به ویژه کاندیدهای امروزی و نمایندگان مجلس آینده در بحث برون سپاری کارها شدند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در تبریز چهارمین میزگرد انتخاباتی خود را به تبیین جایگاه جامعه ورزشی در مشارکت در انتخابات اختصاص داد و با دعوت از «اسماعیل تقی پور» سرمربی سابق تیم فوتسال مس سونگون و «حسین نجفی» دارنده مدال طلا و نقره مسابقات جام جهانی و بین المللی کیک بوکسینگ، نظرات و انتظارات آن ها از نمایندگان مجلس آینده را جویا شد. این ورزشکاران شرکت در انتخابات را صرفا، یک نگرش سیاسی ندانسته و معتقد بودند شرکت در این انتخابات حیاتی و سرنوشت ساز است.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

اقتصاد قوی با مجلس قوی محقق می‌شود از مباحثی بود که «علی شریفی نژاد» و «مظفر محمدی» از فعالان اقتصادی در میزگرد ایرنا کرمان به ضرورت اجرایی شدن آن تاکید کردند. ندادن شعارهایی اجرایی از سوی نمایندگان، قانونمند بودن نمایندگان و وضع قوانین برای بهبود کسب و کارها از مهم ترین محورهای این میزگرد بود. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نقش زنان در انتخابات در میزگرد انتخاباتی اراک بررسی شد و «اشرف جواهری» مشاور امور بانوان و خانواده دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، «مژگان محمدی نائینی» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، «سمیه کاظمی» عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اراک و «عصمت آزاد» معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش از مهمانان این میزگرد از نمایندگان آینده خواستند تا جایگاه زنان در قانونگذاری دیده شود.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

دانشجویان رای اولی در میزگرد انتخاباتی زاهدان که به بررسی حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداختند، قومگرایی در این رویداد سیاسی را مانعی برای پیشرفت مناطق محروم دانسته و معتقد بودند هر رای تیری بر قلب دشمن است.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا همدان در میزگردی با حضور رای اولی ها به نقش حساس دانش آموزان در مشارکت حداکثری در انتخابات پرداخت و از آن ها خواست تا راهکارهایی برای افزایش مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های ارائه هند. این رای اولی ها انقلابی و ولایی بودن و تعهد به آرمان‌های انقلاب را از خصوصیات کاندیدای اصلح برشمرند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نقش دانشگاهیان در تعیین رفتار انتخاباتی جامعه در میزگرد انتخاباتی سنندج مورد بررسی قرار گرفت. در این میزگرد «حامد قادرزاده» رئیس دانشگاه کردستان، «شاهین فکور» رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کردستان و «مریم مهدی‌عراقی» رئیس دانشگاه پیام نور واحد کردستان تاکید داشتند که  مشارکت فعالانه در انتخابات به عملکرد نمایندگان ادوار بستگی دارد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

کلام رهبری چراغ راه مجلس دوازدهم باشد، فحوای کلام روحانیون استان قزوین در میزگردی بود که ایرنا به منظور بررسی نقش روحانیت در انتخابات و با حضور حجت الاسلام «علی عباسی»، رییس شورای وحدت اصولگرایان و رییس سابق حوزه علمیه استان قزوین، حجت‌ الاسلام «مجتبی قائدامینی» رییس کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و حجت الاسلام «محمد محبی» مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین برگزار کرد. پیشگامی روحانیان و طلاب در انتخاب افراد اصلح و بررسی دردهای مردم از مهم ترین مبحث مطرح شده در این میزگرد بود.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«مجید جهان» مدیر منابع انسانی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور وابسته به وزارت علوم، «محمدرضا جوادی» فعال فرهنگی و پژوهشگر اجتماعی و «حبیب‌الله مطهری فر» کارشناس رسانه و مدیر مسئول دو هفته نامه صالح از میهمانان میزگرد ایرنا در پاکدشت تاکید داشتند که فضای سیاسی باز در انتخابات نامزدها ایجاد شده و مردم هر فردی که بخواهند می توانند، انتخاب کنند. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

عوامل و موانع مشارکت انتخاباتی در میزگرد ایرنا مازندران و با حضور "غلامعلی ابراهیمی سوته" عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، "ابوذر دلاور" دانشجوی دکترای علوم سیاسی گرایش مسائل ایران و "حسین نجفی" پژوهشگر مسائل سیاسی، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی سیاسی و مدیر اجرایی در دولت دوازدهم بررسی شد. باز تعریف جایگاه مجلس، رفع خلاء گفتمانی و احزاب از مهم ترین مباحثی بود که در این میزگرد به آن اشاره شد. این میزگرد که نگاه جامعه شناسی سیاسی به انتخابات دارد را اینجا بخوانید.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

مشارکت در انتخابات تجلی ایران دوستی و حساسیت نسبت به سرنوشت کشور است، این نکته از مباحثی بود که در میزگرد انتخاباتی یزد مطرح شد. «سعید ملکوتیان» دبیر مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد، «سیدنبی‌الله پورطاهری» مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان و «سیدیاسین حسینی» رییس هیات مدیره اولین انجمن حقوق شهروندی همچنین در توصیه به مردم کشور گفتند دشمن برای ما ارزشی قائل نیست و باید خودمان با شرکت در انتخابات به فکر سرنوشت کشورمان باشیم.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«حمزه سارویی» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و فعال اجتماعی قشقایی، «محسن جبارزاده» روانشناس و فعال اجتماعی از ایل کوهمره، «سرمست باباخانی» فرهنگی بازنشسته و معتمد ایل کوهمره، «مجید کرمی» فعال اقوام از طایفه قراچه ایل قشقایی، «عفت آبسالان» فعال فرهنگی اجتماعی از ایل خمسه، «پریسا کاظمی» فعال رسانه و حوزه بانوان از ایل قشقایی، «مهران نامداری» مدیرعامل سازمان مردم نهاد جوانان عشایر و «کاظم کشاورز» فعال اجتماعی قوم لر از مهمانان میزگرد انتخاباتی ایرنا استان فارس بودند. این مهمانان بر این باوردند که عشایر برای شرکت در انتخابات و سرنوشت کشور خود نیاز به دعوت ندارند و تحقق مطالباتشان را از مسیر قانونی دنبال می کنند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا زاهدان سراغ سران طوایف و بزرگان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان رفته‌ تا از زبان آن ها به بررسی مشارکت مردم فارغ از هر گونه کیش و آیین و دیدگاه سیاسی در انتخابات بپردازد. «معتمد قوم شهرکی»، بزرگ طایفه کرد تمین در میرجاوه، نماینده طایفه حیدری، معتمد طایفه سرگزی، معتمد اهل سنت و یکی از نخبگان جوان طایفه شه‌بخش و بزرگ طایفه شاهوزهی از مهمانان این میزگرد بودند. اینکه هویت ملی هر دولت و انقلاب را حضور مردم در انتخابات تعیین می‌کند و وعده‌های نماینده‌ها باید قابلیت اجرایی داشته باشد از مهم ترین مباحثی بود که در این میزگرد مطرح شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

دختران دانش آموز عشایر کهگیلویه و بویراحمد در میزگرد ایرنا یاسوج تاکید کردند، برای تحقیر دشمن پای صندوق های رای می آییم. «علی رحیمی» رئیس اداره آموزش و پروش عشایری این استان که در این میزگرد حضور داشت نیز به حضور ۹۶ دانش آموز عشایری کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات اشاره کرد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزگرد بررسی نقش احزاب استان مرکزی برای تقویت مشارک حداکثری در انتخابات ۶ بهمن ماه با حضور «عبدالرحیم علیپور» دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و جبهه حامیان مردم استان مرکزی، «علی پورمومن» جانشین دبیر جمعیت، «حجت‌الله شایان پور» مشاور ارشد دستیار دبیر جمعیت، «علی باقرزاده» معاون هماهنگ‌کننده، «محمد وروانی» مشاور ارشد، «بهروز عسگری» معاون بازرسی جمعیت حامیان، «سیداحمد مشهدی» مسئول فضای مجازی و «فاطمه حاتم خانی» معاون امور بانوان جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان مرکزی و «رضا رحیمی» دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی شهرستان اراک و «رضا باقرزاده» معاون جمعیت حامیان انقلاب اسلامی شهرستان اراک  برگزار شد.

اهمیت فضاسازی انتخاباتی برای مشارکت هدفمند، فراهم آمدن مشارکت عمومی در انتخابات، بهره‌گیری از ظرفیت شایستگان در امر انتخابات، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استان مرکزی برای جلب مشارکت مردمی، متعهد بودن نامزدها به قوانین انتخاباتی، چگونگی برنامه‌ریزی برای افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات، حضور سلایق مختلف برای تشویق مردم به شرکت حماسی در انتخابات، تاکید بر قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری از جمله مباحث مطرح شده در این میزگرد بود.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزگرد «شبکه‌های اجتماعی و شور انتخاباتی» ششم بهمن با هدف بررسی تاثیر فضای مجازی بر مشارکت انتخاباتی در ایرنا اصفهان  برگزار شد. در این میزگرد «حسین مسعودنیا» دانشیار گروه علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، «شاهین حدادی‌پور» عضو جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان و متخصص مطالعات فرهنگی و رسانه، «احسان امینی» عضو حزب ندای ایرانیان و شورای جبهه اصلاحات استان اصفهان و «سیدمحمد سجادزاده» جامعه شناس و کارشناس رسانه و مسائل اجتماعی در این میزگرد حضور داشتند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

در میزگرد انتخاباتی ایرنا تبریز که با حضور «مرتضی عبدی» رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات، «مسلم اورنگی»، «محمد آرازش» و «سیدجعفر ره انجام» از اعضای کمیته حقوقی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی برگزار شد به بررسی ضرورت صیانت از حقوق داوطلبان در قانون جدید انتخابات پرداخته شد.همچنین در این میزگرد، مشارکت مردم برای داشتن مجلسی قدرتمند و ارتقای هر چه بیشتر قدرت ایران با پشتوانه مردمی در مجامع و میادین بین المللی مورد تاکید قرار گرفت.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان آذربایجان غربی نیز میزگردی با عنوان «ضرورت مشارکت در انتخابات و نقش اقوام و ادیان در آن» را با حضور علما، نمایندگان اقوام، پیروان ادیان و مذاهب در ۷ بهمن ماه برگزار کرد.

در این میزگرد که «ماموستا مامد کلشی‌نژاد» امام جمعه اهل سنت ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اهل سنت، اقوام و ادیان، حجت الاسلام «عبدالرحیم نیساری» مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران و رییس اسبق شورای نظارت بر انتخابات استان، حجت الاسلام «صفدر محمدی» مدیر حوزه های علمیه استان، «استانلی سیمونز» رییس انجمن آشوریان ارومیه و حجت الاسلام «مهدی شاهی زاده» از روحانیون جوان ارومیه ای حضور داشتند،  مشارکت در انتخابات را رمز اقتدار و بالندگی کشور دانسته و به انتخاب اصلح، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و پرهیز از تبلیغات دروغین تاکید کردند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

فعالان و چهره های شاخص سیاسی اردبیل از جمله «ذکی‌الله خوشبخت»  و «جواد زنجانی»  ۸ بهمن ماه در میزگرد ایرنا  به ارائه تحلیل های خود در مورد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رقابت جناح و احزاب پرداخته و با وجود تفاوت دیدگاه در تایید و رد صلاحیت‌ها، در صدد نهایی شدن حضور نامزدهای خود هستند تا برای تاثیرگذاری در اداره امور کشور از طریق صندوق آرا وارد میدان رقابت شوند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان البرز هم  نهم بهمن  با برگزاری میزگردی تخصصی با حضور معلمان فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش داشت تا سهم معلمان را در خلق حماسه ماندگار تبیین کند.

میهمانان این میزگرد «زهرا شاکر اردکانی» مشاور مدیرکل و مسوول امور بانوان آموزش و پرورش استان البرز، « سعید خاکسار» معلم و فعال فرهنگی و اجتماعی، «تهمینه حسینی» فعال فرهنگی در حوزه آموزشی و اجتماعی و «میلاد موحدی راد» معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و فعال در حوزه فرهنگی و بودند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

مشارکت پرشور همان چیزی است که فعالان رسانه ای خراسان شمالی نیز بر آن اتفاق نظر دارند و همین امر بهانه ای شد در ۱۱ بهمن ماه ایرنای خراسان شمالی میزگردی با حضور «امین صادقی» سرپرست معاون خبر صدا و سیمای خراسان شمالی، «حبیب نامور» مدیر خبرگزاری فارس استان، «ملک محمد علیزاده» مدیر روزنامه قدس استان و «علی خادمی» رییس خانه مطبوعات خراسان شمالی برگزار کند تا راهکارهای حضور پرشور در انتخابات و آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه را بررسی کند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

در استان بوشهر نیز در پاسخگویی به این سوال که "چه لزومی دارد مردم در انتخابات شرکت کنند" ، میزگردی ۱۰ بهمن ماه با حضور«نصرالله شفیعی» مدیرمسئول هفته نامه دریای جنوب، «علی هوشمند» سردبیر روزنامه پیام عسلویه، «سیدحسین جعفری» مدیرمسئول و سردبیر هفته نامه جنوب امروز، «حسین سرمشقی» مدیرمسئول پایگاه خبری چغادک نیوز و «عبدالحسین قاسمی» روزنامه نگار و خبرنگار هفته نامه و سایت خبری خلیج فارس برگزار شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

فعالان رسانه در این میزگرد، لزوم چرایی برگزاری انتخابات، نقش احزاب در مشارکت مردمی، فضای موجود انتخابات، نقش احزاب و رسانه ها در انتخابات و همچنین راه های افزایش مشارکت حداکثری را بررسی کردند.

 در ایرنا شهرکرد نیز «مراد کاظمی» عضو شورای موتلفه اسلامی، «احمد ایرج‌پور» رییس شورای وحدت و دبیر جامعه اسلامی مهندسین و «مهدی حامدی» دبیر ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری از فعالان سیاسی بودند که در ۱۰ بهمن ماه به میزگرد نمایندگی ایرنا دعوت شده و به بیان نظرات خود در مورد نقش و جایگاه احزاب در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداختند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

فعالان سیاسی نقش احزاب در افزایش روند مشارکت انتخاباتی را مورد بررسی قرار دادند و تاکید داشتند که جایگاه احزاب آنگونه که شایسته و بایسته است به خوبی تعریف نشده و نیاز است در این زمینه صاحبان تربیون به نقش و جایگاه احزاب توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه احزاب سیاسی می‌توانند پیگیر مطالبات مردمی پس از رای آوردن نامزدها باشند.

در  نمایندگی ایرنا در مرکز مشهد  میزگردی ۱۱ بهمن ماه  با حضور «امیر فریدنیا» دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی، «محمود رزاقی» دبیر هیات نظارت بر انتخابات در استان  و «مهدی ناصری» معاون سیاسی فرماندار مشهد برگزار شد و دست ‌اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات استان  با حضور در این میزگرد گزارش‌های روان شفاف و البته  تاثیرگذاری از عملکرد حوزه خود ارائه کردند که گزارش این میزگرد با تیتر شگفتانه‌های انتخاباتی خراسان رضوی/ رکورد تایید صلاحیت در ادوار ۱۲گانه مجلس شکسته شد منتشر شد 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

تعدادی از نمایندگان احزاب هم دوازدهم بهمن ماه در میزگرد انتخاباتی ایرنا بیرجند  بر بسترسازی برای حضور همه سلایق و همراهی و همکاری همه طیف‌های سیاسی برای برگزاری انتخابات پرشور تاکید کردند.این میزگرد با حضور «محمد قریب» دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی، «حجت الاسلام محمدرضا رفیعی» عضو شورای وحدت نیروی‌های انقلاب اسلامی  و «علی غنی» دبیر حزب جوانان ایران اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد .

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان سمنان هم با درک شرایط حساس موجود و لزوم اثرگذاری در مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، در میزگردی با حضور ۲ فعال سیاسی از ۲ جناح اصلاح طلب و اصولگرا به واکاوی تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پرداخت.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

این میزگرد در تاریخ ۱۳ بهمن با حضور «علیرضا عموزاده» و «همت هادیان» از فعالان اصولگرا و نیز «منصور فرامرزی راد» و « مهدی صفا» از فعالان سیاسی اصلاح طلب برگزار شد.

در استان زنجان نیز ۱۳ بهمن ماه میزگردی تحت عنوان" ضرورت حضور آگاهانه "در انتخابات مجلس شورای اسلامی"  با حضور«فرشید جعفری» استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، «تورج رحمانی» استادیار علوم سیاسی دانشگاه پیام نور زنجان و «داوود حسنی» مسئول اندیشکده حکمرانی زنجان"  برگزار شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

تعدادی از  رای اولی ها  و مسئولان سه تشکل دانش‌آموزی ۱۴ بهمن ماه میهمانان میزگرد ایرنا شیراز بودند که به بررسی حضور رای اولی‌های استان فارس در انتخابات پیش رو پرداختند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«حجت‌الاسلام سروش زارع گندم» رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس، « عباس توانا»مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس، «بهنام رازقی» معاون تشکیلات بسیج دانش‌آموزی فارس، «محمدجواد عباسپور»، «زینب رستگاری»، «آیناز برجلو »، «علی اصغر صابر» از جوانان رای اولی حاضر در این میزگرد بودند.

همچنین ۱۴ بهمن ماه جمعی از اساتید دانشگاه  و اعضای هیات علمی استان سیستان و بلوچستان در میزگرد انتخاباتی ۱۴ بهمن ماه  ایرنا زاهدان به چرایی حضور در انتخابات و انتخاب اصلح در افزایش مشارکت پرداختند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«دکتر ابوالفضل توسلی» رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب» مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، «دکتر عزیزاله اربابی» مسوول دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه، «دکتر ‌اکبر خواجه» استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه، «دکتر محبوبه راحت دهمرده» استادیار گروه مدیریت دانشگاه، «دکتر فاطمه کهکی» استادیار گروه روانشناسی دانشگاه در خصوص کاهش مشارکت و ایجاد فضای ناامیدی به عنوان سناریوی تکراری دشمنان به گفتگو پرداختند و از انتخابات به عنوان مهمترین فرصت برای حق تعیین سرنوشت یاد کردند.

در تبریز نیز، ۱۴ بهمن ماه «اکبر رضایی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی و «حسن گلی» معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در خصوص اختصاص۱۳شبکه تلویزیونی برای تبلیغات داوطلبان مجلس در آذربایجان‌شرقی به گفتگو پرداختند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

بانوان استان قزوین با حضور در میزگرد ایرنا این استان  به بررسی  نقش دو سویه زنان و انتخابات مجلس شورای اسلامی و بیان اینکه زنان در مجلس باید از دنبال کردن نظرات مردان فاصله گرفته و به فکر مطالبات زنان هم باشند به گفتگو پرداختند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«نرگس انصاری» عضو هیات علمی و مشاور بانوان رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین، «مریم بیدخام» مدیرکل اسبق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در دولت دوازدهم و «افروز خدابنده لو»  عضو بسیج اساتید و اقشار سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادر تاریخ ۱۵ بهمن میهمانان این میزگرد بودند.

در استان قم میزگردی با حضور«علی چهرقانی» نایب رییس جبهه اصلاحات قم و «محمد رضا باقرپناهی» سخنگوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان به عنوان نمایندگان احزاب سیاسی فعال  در تاریخ ۱۵ بهمن ماه به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

فعالان احزاب در این میزگرد به بررسی رویکرد قوم‌گرایانه در تهیه فهرست نامزدهای مورد حمایت در انتخابات  پرداختند.

در استان ایلام نیز در همین تاریخ میزگردی با حضور چند تن از صاحبنظران، پیشکسوتان و فعالان رسانه ای برگزار شد که به بررسی چگونگی فرایند برگزاری انتخابات در استان ایلام و نقاط قوت و ضعف آن، میزان مشارکت حداکثری مردم و نقش رسانه‌ها در این حوزه پرداخته شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

در این میزگرد «عبدالحمید کرمی» سردبیر هفته نامه پیک ایلام، «عباس خزلی» نماینده روزنامه کیهان، «فرشته سنجیده» مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری طلیعه زاگرس و «علی حیدربیگی» خبرنگار پایگاه خبری فریاد حضور داشتند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج برای بررسی نقش احزاب در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات، میزان تاثیرگذاری آنان در جامعه و فضای سیاسی کنونی، میزگردی در تاریخ ۱۶ بهمن با حضور «مسعود الماسی» دبیر حزب اعتدال و توسعه در کردستان، «بهنام حیدری» دبیر حزب رفاه ملت ایران کردستان، «صلاح الدین فتحی» دبیر حزب کارگزاران سازندگی در کردستان، «مهدی ترابیان» دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی در کردستان و «فرزاد مرادی» دبیر حزب احیاگران تمدن اسلامی ایرانی در کردستان، برگزار کرد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

در کرمان نیز ۱۶ بهمن ماه در خصوص نقش و قدرت احزاب در ایجاد حلقه واسط بین سیاستگذاران و مردم، ایفای نقش رسانه ها در هم‌افزایی همه طیف ها و اقشار برای انتخاباتی پرشورتر ، میزگردی با حضور فعالان احزاب و تشکل های سیاسی استان کرمان شامل «غلامرضا باغخانی» دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی استان کرمان، «حسین چناریان» دبیر حزب پیشرفت و عدالت اسلامی استان کرمان از فعالان موسوم به جناح اصولگرا و در مقابل، «محمد میرزایی» از اعضای شورای عالی اصلاح طلبان استان کرمان و «محمدرضا نژادحیدری» دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از طیف اصلاحات برگزار شد.

مشروح این میزگرد را با تیتر «پای صحبت احزاب چپ و راست کرمان/ از اعتماد جامعه به داوطلبان تا جای احزاب برای سیاستگذاران» بخوانید.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان کرمانشاه هم ۱۷ بهمن با دعوت از «حسین عباسی» از بسیج دانشجویی دانشگاه رازی، «حامد فلاحی نژاد» از انجمن اسلامی دانشگاه رازی،« امیر حسین کرمی» از انجمن اسلامی دانشجویان تحول خواه، «امیر نظر آبادی» از بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و «محمد مهدی شهرستانی» از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان برای حضور در میزگرد انتخاباتی ایرنا به نقش آفرینی دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در آستانه انتخابات یازدهم اسفندماه پرداخت.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان کهگیلویه و بویراحمد هم ۱۷ بهمن ماه با حضور «محمدرحیم دهراب پور» از جریان حزب وحدت و شورای ائتلاف جریان اصولگرایی و «علی جاودان» از حزب اعتدال و توسعه و جریان اصلاح طلبان به نقش احزاب و توسعه پرداخت در این میزگرد لیدپروری به عنوان آفت جدی انتخابات مجلس اشاره شد و  بر بحث گفتمان سازی تاکید شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان گیلان نیز میزبان سهیلا مدارایی دبیرکل حزب مشارکت‌های مردمی استان، رمضانعلی طالبی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان، علیرضا سحرخیز عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و حامد رضایی‌فر دبیر شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) بود تا با برگزاری میزگردی نظرات و دیدگاه های حاضران را در ارتباط با انتخابات منعکس کند.
مشروح این میزگرد با عنوان «ضرورت تقویت گفتمان مشترک برای حل مسائل/باید به مردم وفادار باشیم»را بخوانید .

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان گلستان نیز میزبان «صفورا چوگان» از قوم ترکمن، «مرداد هنردوست» از قوم بلوچ، «محمد آذری» از قوم سیستانی، «مسلم رستمانی» از قوم مازندرانی و «الناز بای» و «مریم کوهساری» از قوم قزلباش بود تا در میزگرد انتخاباتی خود اهمیت چرایی حضور در انتخابات و ضرورت دوری از نگاه قومیت‌گرایی و انتخاب افراد اصلح و شایسته را واکاوی کند و دغدغه‌ها و انتظارات اقوام از نمایندگان آینده را منعکس نماید. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا


 مشروح این میزگرد با عنوان برای عبور از مشکلات رای می‌دهیم/ قومیت‌گرایی در انتخابات سم مهلکی است بخوانید.

میزگرد انتخاباتی نمایندگی ایرنا در استان مازندران هم ۱۹ بهمن با حضور فعالان سیاسی و رسانه ای استان ( دکتر حسین برزگر ، عالین نجاتی، عباس مهدوی، رقیه نعلبندانی)به تبیین این موضوع پرداخت که «فضای مجازی در انتخابات چالش زاست یا تریبونی برای آگاهی بخشی به مردم در انتخابات است؟»
                                                                   

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

 «عماد تشکری» دبیر حزب پیشرو اصلاحات، «الهه جورابی» دبیر حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، «حسن ملک‌پور» دبیر حزب موتلفه اسلامی و «محمدحسین صداقت» دبیر حزب جامعه اسلامی مهندسین یزد  با حضور در میزگرد انتخاباتی نمایندگی ایرنا در این استان معتقد بودند که شرکت در انتخابات،مصداق بارز قدرت دادن به جمهوری اسلامی است.  

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در خرم آباد در همین روز با دعوت از «حسن نجفوند» فعال اصلاح‌طلب، «وحید آریافر» فعال مستقل، «کرم ملک آسا» فعال اصلاح‌طلب و «امین زینی وند» فعال اصولگرا، چگونگی فرآیند برگزاری انتخابات در استان لرستان و نقاط قوت و ضعف آن، میزان مشارکت حداکثری مردم و نقش رسانه‌ها در این حوزه را بررسی کرد. این فعالان سیاسی بر این نکته تاکید داشتند که حضور نامزدها از جناح‌های مختلف موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو می‌شود.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

خودداری داوطلبان نمایندگی مجلس  از دادن وعده و شعارها مهمترین موضوعی بود که با حضور «حمید خاور زمینی» دبیر استانی شورای مرکزی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی (هُدا ) و عضو جبهه اصلاح طلبان، «حیدر علی بابایی» دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی،«احمد گازرانی» دبیر حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) و «بهزاد خزائیان» معاون سیاسی و سخنگوی شورای ائتلاف وحدت اصولگریان همدان در میزگرد انتخاباتی همدان اشاره شد.               

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

 ۲۱ بهمن ماه هم تعدادی از رای اولی های گیلان مهمان ایرنا بودند و در میزگرد انتخاباتی ایرنا گیلان گفتند: ما نماینده اتوکشیده و بی تخصص نمی‌خواهیم

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«ثمین اسدزاده» از سلماس، «عیسی رشادتی» از منطقه سیلوانا، «هادرسین امیری» و «سونا قادری» از بوکان از رای اولی های ارومیه ای، ۲۳ بهمن ماه با حضور در میزگرد ایرنا در مورد نقش دانش آموزان رای اولی در انتخابات و اثر گذاری برجامعه و خانواده، علل موثر برکاهش مشارکت و نقش آموزش و پرورش، فضای مجازی و رسانه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند. این دانش آموزان گفتند: دریافت روایت درست و واقعی برخی رخدادها و دستاوردهای نظام اسلامی، منجر به مشارکت حداکثر در انتخابات می شود.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند از خواسته رای اولی های حاضر در میزگرد نمایندگی ایرنا اردبیل بود. 

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزگرد انتخاباتی ایرنا در اصفهان که ۲۳ بهمن ماه با حضور «یدالله ذاکری» استاد دانشگاه، عضو هیات رییسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه صنعتی اصفهان، «سید هوشنگ قادریان» عضو ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (اُمنا) در اصفهان و هیات امنای جبهه ایران اسلامی در۶ استان کشور، «محمدرضا اثنی عشری» عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و عضو قرارگاه انتخاباتی گام دوم، «احمد فُروزبخش» عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان و «صفورا نادرالاصلی» فعال فرهنگی، سیاسی برگزار شد به نقش احزاب در به روی کارآمدن گزینه اصلح پرداخت و حاضران به ضرورت حفظ جایگاه صندوق رای تاکید کردند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزان و نحوه دخالت نخبگان در انتخابات با حضور «تورج زینی وند» معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه، «نامدار یوسفوند» رییس دانشکده علوم پایه دانشگاه رازی، «ناصر معینی نقده» عضو هیات علمی دانشگاه رازی، «امین زارع» عضو هیات علمی دانشگاه رازی و «جهانشاه امیری» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در میزگرد انتخاباتی کرمانشاه بررسی و نسبت به انزوای نخبگان و استادان دانشگاه در عرصه‌های سیاسی - اجتماعی انتقاد شد. این اساتید معقتد بودند جامعه نخبگان می‌توانند با تکیه بر علم و دانش خود در عرصه هایی چون انتخابات نقش آفرینی موثری داشته و برای اداره جامعه طرح و ایده های موثرتری داشته باشند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در بوشهر به بررسی نقش احزاب در فرایند انتخابات پرداخت و از «احمد محتشم» دبیر جمعیت یاران انقلاب اسلامی و «محمد صادق بحرانی» دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت دعوت کرد تا نقش احزاب در انتخابات و چالش های موجود در انتخابات را واکاوی کنند. محتشم در این میزگرد تاکید کرد نماینده‌ای انتخاب کنیم که وامدار نباشد و بحرانی گفت؛ کارآمدی نخستین مولفه مشارکت است.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«ناصر گروسی» رییس جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی ایرانی، «علی قهرمان» عضو شورای مرکزی حزب ترقی و «حسین امیر سیف الدینی» دبیرجامعه اسلامی کارگران در میزگرد انتخاباتی ایرنا البرز خواستار ترسیم افق های روشن شدند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«علیرضا قلی زاده»،‌ «علی تقوی» و «علی آخوندی» از فعالان حوزه تولید و هادی ایزدی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت در میزگرد  شهرستان گناباد تاکید کردند؛ بخش تولید دغدغه مجلس دوازدهم باشد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا در استان کرمان هم در ۲۷ بهمن ماه با دعوت از فعالان دانشجویی از جمله «مجتبی منوچهری» فعال سیاسی اصولگرا و دانشجوی مقطع دکترای مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی و «شایان زندی» از فعالان دانشجویی اصلاح طلب و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد عمران در دانشگاه شهید باهنر به تغییر نگاه سنتی در گفت و گوی میان نسلی و خودداری از شعارهای کاذب توسط نامزدها پرداخت.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

«محمود حیدری» مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی و مدیرعامل خانه مطبوعات استان، «علی جعفرپور مقدم» سردبیر روزنامه آوای خراسان جنوبی، «حامد شبانی» و حجت الاسلام «ابوالحسن طوری» از فعالان فرهنگی و رسانه ای در همین تاریخ از میهمانان نمایندگی ایرنا در بیرجند بودند تا در میزگردی نقش رسانه و فضای مجازی در افزایش مشارکت را بررسی  کنند. این  فعالان رسانه ای بر این باورند که برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید از طریق رسانه به آنان انگیزه داد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

فضای مطبوعات بازتر شود   از خواسته های «نصرت الله طاقتی احسن» مدیر مسوول روزنامه همدان پیام، «اردشیر مظاهری» سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در همدان و «زهره پوروهابی» مدیر مسوول پایگاه خبری فرایش و سردبیر روزنامه سپهر غرب بود که در میزگرد ایرنا همدان مطرح شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

پُل زدن میان مردم و منتخبان مهم ترین نکته ای بود که در میزگرد انتخاباتی مشهد عنوان شد، «بنیامین یوسف زاده» خبرنگار روزنامه محلی شهرآرا، «محمدظریف» معاون سردبیر پایگاه آخرین خبر و «مهتا قره داشی» سردبیر رسانه خبر فوری از فعالان رسانه ای در این میزگرد حضور داشتند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

"انتخابات بهترین مسیر برای توسعه و اقتدار ایران اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی است" این همان نکته ای است که اصول گرایان و اصلاح طلبان خراسان شمالی در سومین میزگرد ایرنا در خراسان شمالی که ۲۶ بهمن ماه برگزار شد به آن تاکید داشته و براین باور بودند که نامزدهای مجلس دوازدهم شورای اسلامی باید برنامه محور باشند. در این میزگرد «براتعلی حاتمی» دبیر مجمع نیروهای خط امام در خراسان شمالی، «حمیدرضا خاکشور» دبیر جمعیت جانبازان در استان، «جعفر ذوالفقاری» دبیر حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان، «حسن رامیار» معاون شهرستان های شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی، «نقی هجرتی» دبیر حزب همبستگی ایران اسلامی در استان و «سیدمحمدرضا سیدی» دبیر حزب کانون فارغ التحصلان شبه قاره هند حضور داشتند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزگرد دیگری نیز با موضوع بررسی نقش زنان در فراهم شدن مشارکت اعضای خانواده برای حضور در پای صندوق‌های رای با حضور «اشرف جواهری» مشاور امور بانوان و خانواده دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی،«سیده مژگان محمدی» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، «سمیه کاظمی» عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اراک و «عصمت آزاد» معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در نمایندگی ایرنا اراک برگزار شد.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

سومین میزگرد انتخاباتی آذربایجان شرقی به چرایی شرکت در انتخابات اختصاص یافت و حجت الاسلام والمسلمین «حسین ایمانی» رییس شورای وحدت آذربایجان شرقی و مسوول کمیته سیاسی و انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان، «اکبر رضایی تبریزی» مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی، «کریم صادق زاده» دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی و عضو شورای اجرایی حزب اسلامی کار و «حسن گلی » معاون مطبوعاتی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی پاسخگوی این پرسش بودند.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نمایندگی ایرنا گلستان نیز ۲۴بهمن ماه میزبان «امید شریفی» عضو شورای مرکزی و مسئول امور شعب حزب همبستگی دانش آموختگان ایران، «محسن جهانشاهی» دبیر سازمان آزادی ایران اسلامی و «محمدمهدی اورسچی» دبیر حزب تدبیر و نمایندگان احزاب مستقل و اصلاح‌طلب بود تا ضرورت فراهم کردن ساز و کار برگزاری پرشور انتخابات را به بحث و گفت و گو بگذارند. این میزگرد با عنوان "جهانشاهی: انتخابات نیاز اساسی کشور است/ شریفی: مجلس جای آزمون و خطا نیست" را بخوانید.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

میزگرد بررسی مشارکت حداکثری، راهکارهای حضور پرشور در انتخابات و آخرین اقدامات و راهبرد جریان های سیاسی استان زنجان ۲۸ بهمن ماه با حضور حجت الاسلام «مهدی بیگ محمدی»، دبیر جامعه روحانیت مبازر زنجان و رییس شورای وحدت استان، ‌«رسول بیات» عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان و عضو شورای مرکزی حزب همبستگی، «ابراهیم راسخی» فعال سیاسی اصولگرا و «حسن کریمیان» دبیر حزب اعتماد ملی برگزار شد. مخالفت در تحریم انتخابات، مشارکت حداکثری مردم و ضرورت رقابتی شدن انتخابات از مباحث مطرح شده در این میزگرد بود.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

نقش دانشجویان در مشارکت حداکثری در میزگرد انتخاباتی نمایندگی استان مرکزی با حضور «امیرحسین نجفی» دبیر قرارگاه انتخاباتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، «امیرعباس گودرزی» دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک، «یوسف متولی» به عنوان اعضای بسیج دانشجویی استان مرکزی، «میعاد حمریان» و «مهدی نجفی» بررسی شد. مشروح این میزگرد را اینجا بخوانید.

بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا

اخبار انتخابات را در صفحه ویژه ایرنا پیگیری کنید.