۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1033
کد خبر: 85408930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید داریوش گودرزی کیا

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85408930
شهید داریوش گودرزی کیا

  شهید داریوش گودرزی کیا

تاریخ تولد: ۲۵ بهمن ماه ۱۳۲۲

محل تولد: اراک

تاریخ استخدام در ایرنا: ۱ مهرماه ۱۳۵۵

آخرین مسئولیت در ایرنا: عکاس و تصویربردار خبری

تاریخ و محل شهادت:۲۹ مهر ماه ۱۳۶۳ – منطقه میمک در عملیات عاشورا

آرامگاه: قطعه ۲۷بهشت زهرا (س) تهران

شهید داریوش گودرزی‌کیا در روستای اناج از توابع شهرستان اراک در خانواده ای محروم دیده به جهان گشود به دلیل شرایط دشوار خانواده، تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند و پس از چندی به عنوان نامه‌رسان در وزارت پست مشغول به کار شد. شهید گودرزی کیا در سال ۱۳۵۵ در خبرگزاری جمهوری اسلامی که در آن زمان خبرگزاری پارس نام داشت استخدام شد و همزمان به ادامه تحصیل خود همت گماشت.
با شروع جنگ تحمیلی از نخستین داوطلبان اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود که پس از حضور در خطوط مقدم جبهه به ثبت رویدادهای مهم جنگ تحمیلی پرداخت.

شهید گودرزی‌کیا در عملیات‌های مختلف مانند فتح المبین، رمضان، محرم، والفجر و خیبر شرکت داشت تا اینکه با شرکت در عملیات عاشورا در منطقه میمک مورد اصابت تیر دژخمیان بعثی قرار گرفت و سرانجام روز ۲۹ مهرماه ۱۳۶۳ پس از سال ها تلاش دلسوزانه و دلاورانه در عرصه‌های مختلف خبری و ثبت جانفشانی های رزمندگان اسلام در جبهه‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از این شهید بزرگوار ۴ فرزند به یادگار مانده است.

فرازهایی از وصیت نامه شهید گودرزی‌کیا:

خدا را سپاس که به من فرصتی عنایت نمود تا بتوانم چند خطی به نام وصیت نامه از خود باقی بگذارم. خدایا اگر به آن مقام که تو می پسندی، لایق نیستم، پس به غلامی غلام شهدا قرارم ده. خدایا تو را قسم به کودکان شهدا از گناهان من بگذر که دیگر طاقتم تاب شده است. خدایا به عزت مقام شهدا نام شهید را بر من قرار بده.

۰ نفر