حضور رئیس ستاد اقامه نماز اردبیل در نمایندگی ایرنا/ تاکید بر نقش رسانه ها در اطلاع رسانی هوشمندانه

رئیس ستاد اقامه نماز اردبیل با حضور در نمایندگی ایرنا در این استان به تحلیل و بررسی برپایی نماز جماعت بویژه برای نسل جوان و ارائه برنامه های انجام شده در این زمینه پرداخت و بر نقش موثر رسانه ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «الله‌شکر عبدی» ضمن بازدید از نمایندگی ایرنا اردبیل به سئوالات خبرنگاران در حوزه نماز و اقامه نماز پاسخ گفت و نقش هوشمندانه رسانه ها در اطلاع رسانی مثبت در زمینه تبلیغی نماز را بسیار موثر دانست و از سوی دیگر از عملکرد برخی از رسانه ها در این زمینه انتقاد کرد.

وی به خلاء برنامه برخی از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در پخش سریال‌هایی در زمینه نماز اشاره کرد و گفت: از سایر دستگاه‌های فعال فرهنگی انتظار می‌رود در این زمینه فعال‌تر باشند تا شاهد نماز جماعت و اقامه نماز اول وقت بیش از این در سطح جامعه و به ویژه مساجد باشیم.

آموزش و پرورش، حلقه اصلی در فرهنگ سازی اقامه نماز 

عبدی عمده محور و تمرکز فعالیت‌های ستاد اقامه نماز را متمرکز بر آموزش و پرورش دانست چرا که آموزش و پرورش حلقه اصلی در این زمینه به شمار می‌رود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاهی نیز مورد توجه است براین اساس در این راستا برنامه‌های خاص و تخصصی از جمله آموزش معلمان، طلاب و روحانیون در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل، آموزش دانشجویان، دانشگاهیان، فرهنگیان و آموزش روش‌های آموزش و تبلیغ نماز به معلمان آینده را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این ستاد برشمرد است.

عبدی از مشکلات کنونی جامعه را کم توجهی به احکام دینی عنوان کرد که از دغدغه های اصلی ستاد اقامه نماز است.

انتقاد از کم کاری دستگاه های فرهنگی 

وی همچنین از کم کاری دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه انتقاد کرد و گفت: چنانچه در حال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضاء یا برنامه هایی عملیاتی می شود در نتیجه پیگیری‌های ستاد اقامه نماز است و اگر ما به سراغشان نرویم کسی به سراغ ما نمی‌آید  یا پرسشی صورت نمی‌گیرد.

عبدی همچنین هم خوانی نداشتن برنامه‌ها با شرایط کنونی و نیازهای نسل امروز را از دیگر مشکلات پیش رو دانست؛ اینکه برخی از خانواده ها با فضای مجازی آشنا نیستند و فرزندان از آن ها در این زمینه جلوتر هستند و فضای مجازی گسترده شده و تمام اتفاقات در این فضا رخ می دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش نقش خانواده، مدرسه و دانشگاه و مساجد را موثر دانست اینکه اگر همه این‌ها در سطحی خوب و همسو حرکت کنند جامعه نمازی‌تر می‌شود و نمود بیشتری خواهد داشت.

"آموزش معارف نماز برای همه" شعار ستاد اقامه نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل به برنامه های این ستاد با محوریت شعار سال با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و شعار ستاد را با این رویکرد به عنوان  «آموزش معارف نماز برای همه» اعلام کرد که هدف اصلی آن فراهم کردن ظرفیت‌های فراگیر آموزشی برای تعلیم معارف نماز به همه اقشار جامعه است.

مهم‌ترین راه برای حفظ جامعه و صیانت‌بخشی به جامعه به ویژه برای جوان‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی، نماز و کارکردهای نماز است، این مساله ای بود که عبدی به آن اشاره کرده و  توجه به نماز را تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی دانست.

گفت و گوی تکمیلی ایرنا با رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل را اینجا بخوانید.