جشنواره مطبوعات شرق کشور با افتخارآفرینی خبرنگاران ایرنا

جشنواره مطبوعات شرق کشور با افتخارآفرینی «کاظم شاملو» رییس و خبرنگار ایرنا در استان یزد، «محسن نوفرستی» عکاس و «عصمت برزخی» خبرنگار ایرنا در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، رتبه اول بخش تیتر دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور به «کاظم شاملو»، رییس و خبرنگار ایرنا در استان یزد برای تیتر «پزشکان متخصص با منشی‌های فوق تخصص» تعلق گرفت.

اثر «شاملو»  به مراجعه بیماران از سراسر کشور به استان یزد به دلیل مهارت و خوشنامی پزشکان یزدی و امکانات مناسب درمانی این استان اشاره داشته است و اینکه نیمی از ظرفیت مراکز درمانی یزد همواره از سوی بیماران استان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«محسن نوفرستی» عکاس ایرنا استان خراسان جنوبی با انتشار گزارش تصویری با عنوان "برداشت گل محمدی خوسف" رتبه اول جشنواره مطبوعات شرق کشور را کسب کرد.

این گزارش برداشت سنتی اهالی روستای خوسف از باغ های گل محمدی که در شمال غربی شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار گرفته را به تصویر می کشد.

«عصمت برزجی» خبرنگار ایرنا خراسان جنوبی نیز در بخش گزارش با عنوان "لجنگ در میانه خاک و آفتاب" رتبه سوم این جشنواره را از آن خود کرد.

این گزارش به معرفی "لُجُنگ" یکی از روستاهای مرزی شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی می پردازد که برخی از اهالی آن دچار بیماری پوستی هستند و آفتاب سوزان این منطقه عاملی بر تشدید بیماری می‌شود از طرفی وجود گرد و خاک‌ موسمی تهدیدی برای سلامت مردم است.

 اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری خانه مطبوعات استان با حضور استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان در ۲ بخش آزاد و موضوعی با اعلام نفرات برتر پایان یافت.

بخش آزاد شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، عکس و مصاحبه بود و بخش موضوعی نیز مهار تورم - رشد تولید - پرهیز از اسراف و تجمل - معرفی کالاهای فرهنگی بومی، معرفی پروفسور معتمدنژاد، تحکیم بنیان خانواده با موضوعات جمعیت - زیست عفیفانه، پیشگیری از توزیع و اعتیاد به مواد مخدر - امنیت پایدار مرز - انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی را در بر داشت.

در مرحله اول ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که بعد از بررسی توسط دبیرخانه، ۴۱۷ اثر شامل ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی برای داوری مورد تایید قرار گرفت و ۲۸ برگزیده انتخاب شدند.

 اخبار  استان خراسان جنوبی  و یزد را در سایت ایرنا دنبال کنید.