شهریورماه و میهمانان ایرنا

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه آن در ادامه فعالیت های خبری و رسانه ای خود با دعوت از صاحبنظران و مسئولان دغدغه های مردم را با نگاهی کارشناسانه واکاوی کرده است.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، ایرنا و مراکز تابعه آن در کنار وظیفه ذاتی و رسانه ای خود مبنی بر دعوت از کارشناسان و واکاوی مسائل روز جامعه، میزبان مسئولان و کارشناسانی بود که با حضور در دفاتر و نمایندگی های ایرنا به واکاوی چالش‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان پرداختند.

تا کنون چهار شماره از مشروح بازدید و میزگردهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مردادماه در خروجی روابط عمومی ایرنا منتشر شد.

آنچه در ذیل می آید مشروحی از میزگردها، بازدید و گفت وگو با میهمانان ایرنا در سازمان مرکزی، مراکز و دفاتر استانی در شهریورماه سال ۱۴۰۳ است:

شهریورماه و میهمانان ایرنا

گروه فرهنگی ایرنا با دعوت از همسر و دو فرزند شهید «سیدمیثم حسینی» از شهدای حادثه تروریستی کرمان پای صحبت های آن ها نشست و این خانواده شهید از روز حادثه و اقدامات حقوقی برای پیگیری پرونده ترور شهید حسینی گفتند.

۲ انفجار تروریستی انتحاری عصر چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد که منجر به شهادت ۹۵ نفر از هموطنان‌ شد. ۲۸۴ نفر دیگر هم زخمی شدند. هشت ماهی از آن واقعه می‌گذرد و پرونده این جنایت هولناک همچنان باز و پیگیری‌های حقوقی آن در جریان است.

همچنین این گروه خبری از  والدین و خواهر « محمدطاها اقدامی»، کودک ۴ ساله و خردسال‌ترین شهید حادثه تروریستی اهواز دعوت کردند تا با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از نحوه شهادت این کودک بگویند. 

 «محمد طاها اقدامی» اهل روستای ازان شهر میمه از توابع استان اصفهان؛ کودک چهار ساله‌ای بود که ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز به شهادت رسید. این حمله حدود ۹ صبح حوالی پادگان لشکر ۹۲ زرهی اهواز رخ داد. مهاجمان مسلح که پیش از اجرای این مراسم در پشت محل برگزاری رژه کمین کرده بودند، ۳۰ دقیقه پس از آغاز مراسم، مسیر رژه یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به رگبار گلوله بستند.

همچنین سومین نشست علمی ششمین همایش سواد فضای مجازی با محوریت «ظرفیت‌های گسترش فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی با تاکید بر توسعه، اخلاق، هویت ملی و شخصیت ایرانیان» با حضور صاحب نظران در ایرنا برگزار شد که مشروح کامل این نشست در گروه فرهنگی ایرنا با عنوان "اساتید و صاحب‌نظران در نشست علمی همایش «سواد فضای مجازی» چه گفتند؟" منتشر شده است.

در این نشست به ضرورت آسیب شناسی فضای مجازی و پیوند قوی میان فرهنگ و هنر و فضای مجازی  و همچنین جبر تکنولوژیک سایر موضوعات و چالش های مرتبط به فضای مجای پرداخته شد.

میهمانان مراکز و دفاتر استانی ایرنا در تیرماه ۱۴۰۳ 

شهریورماه و میهمانان ایرنا

نمایندگی ایرنا در بجنورد در میزگردهایی و با دعوت از «حمیدرضا کفاش» معاون مدیرکل تعزیرات حکومتی، «عیسی رحیم زاده» کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی، «نورالله ابراهیمی» جانشین معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و «رضا شیخ امیری» کارشناس مسئول نظارت بر خدمات اداره کل صنعت، معدن و تجارت به بررسی شرایط موجود اجاره بها، میزان تاثیرگذاری سامانه خودنویس و میزان نظارت بر بازار مسکن استان پرداخت.

میزان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک های عامل در نمایندگی ایرنا زنجان با حضور «عبدالرضا خاتمی» دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان تشریح شد.

«فرید قشلاقی» فرماندار شهرستان هشترود نیز با حضور در نمایندگی ایرنا تبریز به تشریح بیش از ۴۵ طرح شامل طرح های راه سازی، آبرسانی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی، خدماتی، شهری، روستایی و مخابراتی در هفته دولت پرداخت.

نمایندگی ایرنا قم نیز با دعوت از «سعید محمدی» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی نیز به وضعیت نان و آرد در این استان را بررسی کرد.

«حسین اسماعیلیان» مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز با حضور در نمایندگی ایرنا خراسان رضوی، ایرنا را بازوی قوی در اطلاع رسانی مدیریت مصرف آب دانست.

نمایندگی ایرنا در بجنورد نیز در میزگردی با حضور «سعید برومند» رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری، «موسی گریوانی» رییس بهره برداری بخش فاضلاب شرکت آب و فاضلاب، «رامین مرادی» رییس اداره شبکه دسترسی مخابرات خراسان شمالی و «افراسیاب رازیان» مدیر مخابرات شهرستان بجنورد به بررسی شرایط موجود، حفاری و کنده کاری هایی که موجب گلایه شهروندان شده پرداخت. 

«محمد توکلی‌پور» رییس دانشگاه پیام نور نیز در بازدید از دفتر ایرنا کاشان، خبرگزاری جمهوری اسلامی را از معتمدترین و معتبرترین رسانه‌های فعال در سطح کشور توصیف کرد.

«جواد طالب زاده» رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی با حضور در نمایندگی ایرنا ارومیه، خبرگزاری جمهوری اسلامی را حامی دانشگاه‌ها و مراجع علمی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.