جابری انصاری: ایرنا با همه توان در خدمت دولت و ملت است 

مدیرعامل ایرنا در دیدار «فاطمه مهاجرانی» از خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:‌ ایرنا به عنوان رسانه ملی با همه توان و ظرفیت خود برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی تلاش می‌کند و در خدمت تحکیم روابط دولت و ملت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «حسین جابری انصاری» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در این دیدار  ایرنا را کانون عملیات رسانه‌ای دولت جمهوری اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد با فهم مشترک از نیازها و ملزومات رسانه و روحیه تعاملی و همفکری، تحولی اساسی در وضعیت رسانه‌ای کشور ایجاد شود.

جابری انصاری با اشاره به شعار دولت چهاردم مبنی بر ایجاد "وفاق ملی"، به ضرروت تحقق این شعار در ابعاد مختلف تاکید کرد.‌

جابری انصاری: ایرنا با همه توان در خدمت دولت و ملت است 

ایرنا باید رسانه دولت و ملت باشد

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: به دنبال این هستیم که ایرنا را از جایگاه روابط‌عمومی بودن دور و به سمت مفهوم واقعی رسانه نزدیک کنیم. در همین چارچوب ایرنا باید رسانه جمهوری اسلامی و دولت و ملت ایران باشد.

جابری انصاری افزود: چنانچه رسانه زیر نظر دولت، نماد یک رسانه جامع ملی و رسانه ملت و دولت ایران باشد آنگاه با ارائه نمونه موفقی از رسانه ملی خواهیم توانست از دیگر رسانه‌هایی که با بودجه عمومی کشور اداره می شوند بخواهیم این گونه باشند.

مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: نباید گرفتار افراط و تفریط شویم؛ ایرنا  باید اخبار دولت را به بهترین و موثرترین نحو پوشش دهد اما همزمان نقش خود را بعنوان یک رسانه ملی ایفا و بازتاب دهنده صدای نظام جمهوری اسلامی و «صدای ملت» ایران باشد.

جابری انصاری کار خبرنگاری را شبانه‌روزی و بدون زمان عنوان کرد در حالی که تولیدات رسانه‌ای دیده می‌شود اما خبرنگاران بعنوان تولیدکنندگان آن، غالبا دیده نمی شوند.

مدیرعامل ایرنا همچنین گفت: متاسفانه تناقضی وجود دارد که ما از یکسو می‌خواهیم رسانه های موثر داشته باشیم اما از سوی دیگر وظیفه روابط عمومی را برای رسانه ها آن هم به معنای سنتی و قدیمی قائل هستیم در حالی‌که کارکرد واقعی رسانه با روابط‌ عمومی فاصله زیادی دارد؛ البته حل این مسئله نیاز به یک جمع بندی ملی دارد.

جابری انصاری: ایرنا با همه توان در خدمت دولت و ملت است 

جابری انصاری تاکید کرد: یکی از آسیب های ما تراکم مسائل حل نشده است. به جای حل تدریجی مسائلی که وجود دارد ترجیح می‌دهیم آن را پنهان کنیم؛ در نتیجه مسائل مختلف در هم تنیده می‌شوند و شکل بحرانی پیدا می کنند؛ در حوزه رسانه ای ما نیز همین وضعیت وجود دارد.

مدیرعامل ایرنا افزود: امروز همه بر سر این موضوع اجماع داریم که مرجعیت رسانه‌ای را از دست داده‌ایم اما وقتی که درباره کارکردها و الزامات رسانه‌ها صحبت می‌شود به خانه اول بازمی‌گردیم و به دنبال این هستیم که رسانه برای ما نقش روابط عمومی را ایفا کند.

جابری انصاری گفت: ساده‌سازی‌ در روش تعامل با پدیده های پیچیده و چندلایه سیاسی و اجتماعی و تنگ نظری در برخورد با گروه های مختلف اجتماعی نتایج معکوسی در پی دارد. مقتضای حکمرانی خوب، دریادلی است و با برکه بودن نمی‌شود، حکمرانی شایسته داشت.

جابری انصاری: ایرنا با همه توان در خدمت دولت و ملت است 

وی صداقت، صراحت، صدای بی صدایان، وفاق ملی و عدالت را از دلایل پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات برشمرد و تاکید کرد همه باید برای موفقیت در این مسیر حرکت و این شعار را با اقدامات خود به واقعیت تبدیل کنیم. 

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت نیز در این دیدار به شعار دولت مبنی بر صدای بی صدایان باشیم اشاره کرد اینکه با برگزاری جلسات مشترک هماهنگی با سخنگویان قوه قضائیه و مقننه تلاش می‌کنیم صدای واحد وفاق به گوش مردم برسد.

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت روز سه شنبه ۱۷ مهرماه پس از دیدار با مدیرعامل از بخش های مختلف ایرنا بازدید و در جریان روند تولید و انتشار خبر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.