به گزارش روابط عمومی ایرنا، حسین جابری انصاری روز یکشنبه در جمع همکاران روابط عمومی گفت: کار رسانه با روابط عمومی متفاوت است و تعریف خود را دارد و نباید کار رسانه با روابط عمومی یکسان تلقی شود چرا که یکی از ابزارهای روابط عمومی، رسانه است.
وی افزود: رسانه و روابط عمومی دو کارکرد متفاوتی دارند و در این بستر؛ عقبماندگی رسانه برجسته و علتیابی میشود. هر دو مفاهیم مدرن و قدیمی نیستند و در مفاهیم جدیدش در حال روزآمدی بوده و با تحولات جلو میروند.
روابط عمومی با کارکرد مدرن و مطابق با تحولات حرکت کند
جابریانصاری تصریح کرد: این در حالی است که نه تنها کارکرد این ۲ یکسان تلقی شده است بلکه اشتباه بالاتر از آن، این ۲ مفهوم مدرن به مفهوم سنتی و قدیمیاش با عنوان بوق و جارچی تبدیل شده است، در حالی که هر دوی این مفاهیم باید براساس کارکردهای مدرن مطابق با تحولات جهان حرکت کنند. رسانه را به بوق یا همان جارچی که در خیابانها، فرمان حاکمان را برای مردم جار میزدند، تبدیل کردهایم در حالی که رسانه، روابط عمومی نیست.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: رسانه باید کار رسانه و روابط عمومی باید کار روابط عمومی را انجام دهد، تمیز کردن این ۲ نشانه رشد و توسعه است و معنایش این نیست که روابط عمومی مهم نیست.
جابریانصاری تاکید کرد: روابط عمومی، ارتباط موثر و هدفمند بین یک سازمان و مخاطبانش را عهدهدار است. هر سازمانی در بیرون و درون خود مخاطبانی دارد، روابط عمومی که بتواند ارتباط موثر و هدفمند با این مخاطبان را برقرار کند، کار ویژه و موثر و در عین حال مدرنی انجام داده است.
روابط عمومی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به فراخور وظیفه ذاتی خود بر تعامل با ستاد مرکزی و دفاتر ایرنا و همچنین پاسخگویی شفاف عملکرد یک ساله خود را منتشر کرد.
نظر شما