جانشین فرمانده انتظامی کردستان: صداقت، صراحت و شفافیت اصل همکاری ناجا و رسانه‌ها است

سنندج - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در تامین امنیت اجتماعی اولویت پلیس است، گفت: صداقت، صراحت و شفافیت اصل همکاری ناجا و رسانه‌ها است.




سرهنگ رسول برزویی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان اظهار داشت: پلیس در تمام عرصه‌ها بدنبال جلب مشارکت مردم بوده چون معتقدیم حمایت و پشتیبانی مردم یک سرمایه ارزشمند برای ناجا است.

وی یادآور شد: مشارکت مردم لازمه تامین و تثبیت امنیت است و در نظام جمهوری اسلامی امنیت جامعه بر پایه مشارکت عمومی استوار است و یکی از راه‌های افزایش اعتماد مردم نسبت به نیروی انتظامی،  ارتباط صحیح با رسانه‌ها و مطبوعات است و این ساز و کار در کردستان به نحو خوبی در حال انجام است.

سرهنگ برزویی اضافه کرد: فرماندهی انتظامی کردستان در راستای رسالت ناجا مشارکت، تعامل و همکاری با اصحاب رسانه را بر اصل صداقت، صراحت و شفافیت قرار داده و انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز انتقادات و پیشنهادات خود به این فرماندهی را با اخلاق رسانه‌ای و به صورت سازنده مطرح کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان می‌توانند در تامین امنیت اجتماعی نقش مهمی بویژه در امنیت روانی و پیشگیری از بروز جرایم داشته باشد، افزود: رسانه‌ها می‌توانند رسالت ارتباطی خود بین مردم و نیروی انتظامی را به عنوان پیش‌درآمدی برای ارتقای اعتماد عمومی از ناجا بکار گیرند تا تاثیر گذاری این نیرو بر افزایش امنیت بیش از گذشته شود.

معتادان ۹۸ درصد سرقت‌های خرد کردستان را انجام می‌دهند

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه آمار این استان در خصوص وقوع جرایم خشن به علت امنیت بالا و مشارکت مردم صفر است، اظهار داشت: طبق برسی‌های پلیس آگاهی این استان جرایم خُرد نیز از میانگین کشوری پایین‌تر است.

سرهنگ برزویی یادآور شد: طبق این آمار، ۹۸ درصد سرقت‌های خُرد وقوع یافته در سه ماهه اول امسال در این استان توسط افراد گرفتار در دام اعتیاد و معتادان متجاهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مهمترین علت وقوع سرقت خُرد در این ایام عدم جمع آوری معتادان متجاهر به علت شیوع ویروس کروناست، تاکید کرد: به منظور رفع این چالش با همکاری استانداری و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد استان پروتکل جمع آوری معتادان متجاهر در شرایط کرونایی با پیشنهاد این فرماندهی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: این دستورالعمل در هفته جاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بررسی و در صورت تصویب به مرحله اجرا در می‌آید تا شهرهای استان از لوث حضور معتادان متجاهر پاکسازی شود.

سرهنگ برزویی با بیان اینکه این استان وضعیت خوبی به نسبت استان‌های کشور از نظر شیوع اعتیاد دارد، افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در صدد است میزان شیوع اعتیاد را با انجام اقدامات پیشگیری و مبارزه‌ای نسبت به قبل کاهش دهد.



سرهنگ برزویی با همراهی سرهنگ حیدریان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان ضمن دیدار و گفت وگو با خبرنگاران ایرنا از بخش های مختلف این رسانه از جمله اتاق خبر بازدید و از نزدیک با فرآیند تولید و انتشار اخبار در این رسانه آشنا شدند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.