۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۵
کد خبر: 84431176
T T
۰ نفر
خبرنگاران پل ارتباطی بین جامعه و نظام تعلیم و تربیت هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین جامعه و نظام تعلیم و تربیت هستند و اطلاع رسانی صحیح و به موقع موجب تصمیم گیری درست مدیران آموزشی می شود.

مهدی مودی روز یکشنبه در بازدید از ایرنا خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: هفدهم مردادماه هر سال، یادآور کوشش خستگی ناپذیر و فداکاری بارز کسانی است که رسالت همیشگی خود را آگاهی بخشی به جامعه و نورافکندن بر تاریکخانه جهل و تعصب تعریف کرده اند.

وی افزود: آنان که با سلاح قلم و ثبت تصاویر بی کم و کاست از دغدغه‌های همنوعان خود در راه اعتلای روزافزون جامعه و رشد و توسعه همه جانبه گام بر می‌دارند و در این مسیر دشوار و پر فراز و نشیب، شجاعانه راه می‌پیمایند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران بادید وسیعی که نسبت به جامعه دارند مشکلات را رصد خواهند کرد افزود: برای رفع مشکلات و چالش‌ها از دستگاه‌ها مطالبه گری خواهند کرد که حتی در اخبار مرتبط با آموزش و پرورش نیز بوده است.

وی گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا، نقش بی بدیل خبرنگاران بیش از پیش پررنگ شد و با وجود شرایط دشوار و مخاطره آمیز فعلی، باز هم خبرنگاران به رسالت خویش عمل کردند و در خط مقدم کمک به مدیریت و حل بحران هستند.

محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه ۱۳۷۷ خورشیدی به همراه هشت تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید. پس از آن واقعه ۱۷ مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.

هم اکنون ۴۰ رسانه دارای مجوز در این استان فعال هستند که از این تعداد ۱۷ پایگاه خبری، چهار روزنامه، هشت هفته نامه، چهارماهنامه و هشت فصلنامه است.

در استان ۱۲ دفتر خبرگزاری کشوری از جمله ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم، فارس، پانا، شبستان، برنا وایکنا فعال هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و از جمله استان‌هایی است که شاخص مطبوعات و رسانه‌های آن وضعیت خوبی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.