۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۴۹
کد خبر: 84433152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران مراقب عملیات نرم فرهنگی دشمن باشند

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل گفت: خبرنگاران و سایر اصحاب رسانه باید مراقب عملیات نرم فرهنگی و تهاجم نرم امنیتی دشمن در جامعه باشند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی لطفی روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اردبیل به مناسبت روز خبرنگار افزود: دشمن تلاش دارد از نظر فرهنگی از جمله در قالب تغییر نوع پوشش و رفتارهایی مانند حیوان‌گردانی در سطح شهر اثر بگذارد و ترغیب ذهنیت غیردینی، دنیاپرستی، تجمل‌گرایی و بی‌احترامی بین بزرگ‌تر و کوچکترها نشانه‌هایی از این عملیات نرم امنیتی است.

وی بیان کرد: خبرنگاران در این عرصه وظیفه خطیری دارند که از آداب، رسوم و فرهنگ ایرانی- اسلامی دفاع کنند تا بتوانیم در مقابله با آن عملیات نرم فرهنگی دوام بیاوریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل اضافه کرد: ابزارهای مورد نیاز مانند قرآن کریم و نهج البلاغه را در دست داریم، از نظر ریشه و عمق علمی هم کم نداریم اما تنها نیازمند توجه هستیم تا در برابر هجمه نرم امنیتی داشته‌ها را به نسل جدید انتقال دهیم و به مسئولیت خود عمل کنیم.

وی ضرورت توجه به مسائل منطقه‌ای از سوی رسانه‌ها را یادآور شد و اظهار کرد: طرح‌هایی مانند کشتارگاه و سیلوی اردبیل باید از سوی اصحاب رسانه به عنوان یک مطالبه مطرح شود تا دستگاهی مانند دادگستری بتواند جهادگونه وارد قضیه شود، مشکلات را برطرف نماید تا ذهن مردم به آرامش برسد.

لطفی ادامه داد: برخی اقداماتی مانند خصوصی‌سازی موجب سلب اعتماد مردم شده است و رسانه‌ها به عنوان پرچمدار افکار عمومی باید رسیدگی به موضوع را از دستگاه قضائی مطالبه کنند؛ چرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در چنین مشکلاتی ریشه دارد.

وی همچنین همراهی رسانه‌ها با دولت سیزدهم را خواستار شد و گفت: همراهی خبرنگاران با دولت مردمی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند، در حالی که برخی فعالیت‌های خبری به دنبال ذهنیت‌سازی و تعلل در انجام مأموریت‌های دولت هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل تاکید کرد: خبرنگاران باید آگاهانه و با آمادگی چنین فعالیت‌ها یا شایعه‌ها را برای جامعه روشن و با بررسی و تحلیل درست کمک کنند که مشکلات کشور یکی پس از دیگری برطرف شود.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۷ مرداد را با عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در اردبیل از حدود دهه ۱۳۶۰ مسئولیت پوشش رویدادهای خبری و تصویری نقاط مختلف این استان را بر عهده دارد.

ایرنا که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «ایرنا (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.