افزایش سواد سلامت در بین مردم موجب کاهش هزینه‌های درمانی کشور و ارتقای سلامت می‌شود

سیدجواد پورنقی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش ویژه ای در ارتقای سلامت جامعه دارند، گفت: افزایش سواد سلامت در بین مردم با کمک رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری رسمی دولت، بی تردید موجب کاهش هزینه‌های درمانی کشور و ارتقای سلامت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدجواد پورنقی روز سه شنبه در آستانه روز خبرنگار و در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی، اظهار کرد: در حقیقت اگر رسانه‌ها با تیزبینی و آگاهانه به مباحث سلامت جامعه نمی‌پرداختند و مردم را نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و و اکسیناسیون آگاه نمی‌کردند، شاهد کاهش فوتی‌های کرونا در جامعه نبودیم.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی خراسان شمالی در ارائه خدمات از هر گونه نقد کارشناسانه و منصفانه از رسانه‌ها استقبال می‌کند، تصریح کرد: بر این باوریم که نقد کارشناسانه، این مجموعه را در انجام هرچه بهتر خدمات و ارتقای شاخص‌های سلامت کمک می‌کند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می‌کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

رئیس جمهور در بیست ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح روز پنجشنبه ۲ تیرماه سالجاری به همراه تعدادی از اعضای هیأت دولت وارد استان خراسان شمالی شد.

ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه عمران است که این میزان ۱۲ برابر بودجه یکسال استان است.