۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85019964
T T
۰ نفر
بازدید مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از دفتر ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان ضمن بازدید از دفتر ایرنا گفت: ایرنا یکی از رسانه‌های قدیمی و با سابقه است و درست‌ترین اخبار از خبرگزاری‌های اصیل و شناسنامه دار منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک غیاثی روز یکشنبه در دیدار با سرپرست خبرگزاری ایرنا زنجان، افزود: انتشار اخبار دقیق و صحیح از سوی خبرگزاری ها اهمیت زیادی دارد و باید این مهم مورد توجه فعالان رسانه و خبرگزاری ها قرار گیرد.

این مسوول با اشاره به یکی از مشکلات پزشکی قانونی که باید با کمک رسانه ها مرتفع شود، گفت: در حال حاضر پزشکی قانونی در بین مردم و حتی مسوولان چندان شناخته شده نیست و در بسیاری از مواقع عموم مردم تصور می کنند این دستگاه زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یا حتی نظام پزشکی است.

وی اضافه کرد: پزشکی قانونی زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کند و شناخته نبودن فعالیت های آن در بین مردم یکی از مشکلات این حوزه است که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها برای فرهنگسازی در این زمینه تلاش کرد.

این مسوول ادامه داد: در اغلب مواقع مردم، کارکنان پزشکی قانونی را خشن می دانند درحالیکه باید شرایط کاری نیروهای این سازمان را در نظر گرفت چون مخاطبان پزشکی قانونی غالبا دچار تالم و ناراحتی هستند و در شرایط عادی به ما مراجعه نمی کنند.

وی با اشاره به وظایف این دستگاه، اضافه کرد: انجام معاینات پزشکی برای مصدومان ناشی از نزاع، تصادف، حوادث کار و از کار افتادگی، معاینات آزمایش‌های فرزندخواندگی، صدور مجوز سقط درمانی، معاینات و آزمایش‌ های مربوط به صدور مجوز اهدای جنین و معاینه تعیین سن از جمله وظایف این دستگاه است.

سرپرست خبرگزاری ایرنا زنجان نیز با بیان اینکه ایرنا رسانه مرجع و مادر در کشور است، ادامه داد: این رسانه در رویکرد جدید خود، تقویت چند رسانه ای را در دستور کار قرار داده است.

هادی درزی رامندی با بیان اینکه امید آفرینی نیاز کنونی جامعه است، خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایرنا در این زمینه آماده همکاری و انعکاس فعالیت های دستگاه های اجرایی به ویژه پزشکی قانونی است.