۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85029772
T T
۰ نفر
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با کارکنان دفتر ایرنا دیدار کرد

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جریان دیدار با کارکنان دفتر ایرنا گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبار سفر استانی پارسال دولت به استان برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان و بهداشت گلستان تخصیص یافته و تاکنون بیش از نیمی از آن هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، سعید گل‌فیروزی روز دوشنبه در دیدار با کارکنان ایرنای گلستان افزود: در سفر دولت سیزدهم به گلستان برای بخش درمان و بهداشت استان ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پنج مصوبه در نظر گرفته شد که تا سال ۱۴۰۴ تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به این که اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های بخش درمان و بهداشت دانشگاه در استان از محل مصوبه سفر دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: ساخت بیمارستان آیت الله طاهری با ظرفیت ۶۰۰ تختخواب به عنوان بزرگترین پروژه‌های حوز درمان در کشور با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

به گفته وی محل اجرای این پروژه درمانی که در کمربندی شهر گرگان در دست ساخت است اکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گل فیروزی ساخت پروژه بیمارستان شهر گالیکش با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان آیت الله طالقانی (اطفال) با ۲۰۰ زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در ۲ طبقه دارای ۲۰۰ تختخواب و بیمارستان در شهرستان محروم و مرزی گمیشان از جمله پروژه‌های عمرانی در دست ساخت از محل اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم به استان خبر داد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۳ پروژه درمانی و بهداشتی گلستان در دهه فجر

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در دهه فجر امسال ۳۳ پروژه با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار در حوز ه درمان و بهداشت در این استان بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گفته وی از این تعداد، ۲۵ پروژه نیمه تمام بوده که تکمیل و تجهیز و مورد بهره‌برداری ساکنان استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۲ خوابگاه با ظرفیت ۴۰۰ تخت دانشجویی، راه اندازی نخستین " ام‌آرآی" بخش دولتی، تجهیز مرکز نهال (ناباروری) و تعدادی مرکز جامع سلامت و خانه‌ بهداشتی روستایی از جمله پروژه‌های بهره‌برداری شده در ایام الله دهه فجر سال جاری است.

لزوم جهاد تبیین در حوزه بهداشت و درمان گلستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در جهاد تبیین فعالیت های حوزه بهداشت و درمان استان، خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی دولت می‌تواند نقش بسیار پررنگ داشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم در مدت روی کارآمدن اقدام‌های خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه بهداشت و درمان انجام داده که اطلاع رسانی از آن ها تزریق روحیه امید آفرینی و نشاط در جامعه است.

به گفته وی نمونه بارز فعالیت دولت سیزدهم در استان گلستان را ایجاد مرکز جامع سلامت در یساقی گرگان و کلاله، فعالیت و تجهیز سه مرکز جراحی قلب در شهرهای گنبدکاووس، گرگان و کردکوی دانست.

غلامرضا رجایی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی گلستان هم با معرفی این رسانه، گفت: ایرنا می‌تواند پشتیبان دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی در انعکاس دستاوردهای آن ها برای ایجاد امیدآفرینی به جامعه باشد.

غلامرضا رجایی بر افزایش تعاملات دانشگاه علوم پزشکی و ایرنای مرکز گلستان در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و حدود ۴۷ درصد از این جمعیت در مناطق روستایی سکونت دارند.