۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85057734
T T
۰ نفر
مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا: روایت کننده نخست خبر، پیروز عرصه رسانه است

شیراز-ایرنا-مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان اینکه روایت اول خبر از اهمیت ویژه‌ای در حوزه اطلاع رسانی برخوردار است، گفت: روایت کننده نخست خبر برنده میدان و عرصه رسانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بهاروند سه شنبه در جمع کارکنان و خبرنگاران و عکاسان ایرنا استان فارس افزود: برای دسترسی به روایت اول بایستی ضمن حضور قوی در فضای مجازی ارتباطی مناسب با کانون‌های خبر برقرار کرد.

وی بیان کرد: برای ارتقای کار در استان‌ها منشور ۲۸ بندی تدوین و در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا توجه به کیفیت به جای کمیت در بعد حرفه‌ای خبر را ازجمله مهترین اهداف تدوین این منشور عنوان کرد و گفت: آفتی که در سال‌های اخیر گریبان رسانه ها و خبرنگاران ایرنا را گرفته بود توجه به کمیت به جای کار کیفی بود.

بهاروند رقابت براساس کمیت را موضوعی منسوخ و غیرکارشناسی در حوزه اطلاع رسانی در دنیا دانست و اظهارکرد: این رویه غلط در دوره مدیریت کنونی ایرنا کنار گذاشته شده و بر همین اساس باید مقوله خبررسانی کیفی سازی شود تا اینکه کمیت ملاک عمل باشد.

وی در ادامه به لزوم توجه به حوزه مولتی مدیا و چندرسانه ای در خبرگزاری های رسمی کشور اشاره کرد و یادآور شد: مخاطب کنونی وقت و حوصله خواندن مطالب، اخبار و گزارش‌های طولانی را ندارد و ذائقه جامعه به سمت بهره از فیلم و مولتی مدیا برای دریافت اخبار و اطلاعات سوق پیدا کرده است.

مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود و گسترش تولیدات چندرسانه ای در مراکز ایرنا گفت: زیرساخت این کار نیز در خبرگزاری جمهوری اسلامی در حال پیاده سازی است و طی چند ماه آینده اقدامات متفاوتی در این حوزه صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا: روایت کننده نخست خبر، پیروز عرصه رسانه است

رسانه و نوآوری و توجه به ظرفیت های بومی

حسین نوروزیان مدیر منطقه یکم خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این آیین بر غنی سازی تولیدات خبری این رسانه در استان فارس، توجه به تولیدات چندرسانه‌ای، ایده‌های نوآورانه در عرصه اطلاع رسانی و ظرفیت‌ها و موضوعات بومی و محلی تاکید و فارس را یکی از مناطق مهم و دارای ویژگی های بارز در حوزه اطلاع رسانی در سطح کشور عنوان کرد.

حفظ مرجعیت ایرنا در افق پیش رو

رییس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز در این نشست، توجه به نیروی انسانی را یکی از مولفه‌های مهم کاری خود در این سمت دانست و گفت: فعال‌سازی حوزه چند رسانه ای از برنامه های کاری ایرنا در فارس خواهد بود.

سجاد خسروانیان با بیان اینکه عمر تولید محتوا به روش سنتی به پایان رسیده است، افزود: قطعاً توجه به حوزه چندرسانه ای افق های جدیدی در پیش روی رسانه ها قرار خواهد داد.

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا: روایت کننده نخست خبر، پیروز عرصه رسانه است

وی جریان سازی و گفتمان سازی را نیز از برنامه های خود در این استان عنوان کرد و اظهارداشت: تولید محتوای حرفه ای و مطالبه گری یکی از محورهای مهم است که خبرنگاران در این عرصه وظایف سنگینی بر عهده دارند.

وی در پایان وعده تلاش برای حفظ مرجعیت ایرنا در این استان را داد.

به گزارش ایرنا، در مراسمی با حضور معاون استاندار فارس در روز گذشته دوشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ از زحمات و تلاش‌های سید احمد نجفی تقدیر و سجاد خسروانیان به عنوان رییس جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شد.

سجاد خسروانیان پیش از این دستیار و مشاور اجرایی استاندار مازندران، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران و سردبیر (رییس) استانهای ایرنا بوده است.