۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85180584
T T
۰ نفر

بازدید فرماندار سمنان از دفتر ایرنا

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85180584
بازدید فرماندار سمنان از دفتر ایرنا

سمنان - ایرنا - فرماندار سمنان در بازدید از دفتر ایرنا گفت: افزایش منطقه‌بندی شبکه آبرسانی این شهرستان از سه به هفت، به منظور پایداری شبکه آبرسانی و تقویت فشار آب در بخش خانگی و آشامیدنی، نیازمند ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

محمد بهرامی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان و دیدار با سعید صادقی مقدم رییس و خبرنگاران این رسانه افزود: اکنون سه منطقه‌ برای شبکه آبرسانی وجود دارد که یکی در نزدیکی پل جهاد، دیگری در نزدیکی شرکت آب و فاضلاب استان و سومی در نزدیکی آب و فاضلاب شهرستان سمنان قرار دارد. این سه مرکز، جوابگوی نیاز آب آشامیدنی مشترکان فعلی مرکز استان سمنان نیست و برای پایداری شبکه آبرسانی افزایش مناطق آبرسانی یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود آب چالش جدی در مرکز استان سمنان است، بیان کرد: دبی آب چشمه روزیه، به عنوان یکی از منابع آب آشامیدنی شهر سمنان، در گذشته یکهزار و ۲۴۰ لیتر بر ثانیه بود که اکنون به میزان قابل توجه و نزدیک به نصف کاهش یافته است.


فرماندار سمنان با اشاره به اینکه دبی آب گل رودبار دیگر منبع آبی این شهر نیز به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است، تصریح کرد: تامین آب پایدار از طریق انتقال بین حوضه‌ای به منظور رفع چالش کم‌آبی در مرکز استان سمنان یک ضرورت است که با تلاش مضاعف پیگیری می‌شود.

فرماندار سمنان بیان کرد: نزدیک به ۳۹۰ لیتر بر ثانیه نیاز آب آشامیدنی مرکز استان سمنان از آب‌های سطحی و بیش از ۵۰ درصد نیاز، از طریق منابع آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید

فرماندار: اعتبارات ملی برای تامین آب آشامیدنی شاهرود کافی نیست

استاندار: خشکسالی، فرونشست و مساله جمعیت، تهدیدهای استان سمنان است 

سمنان با کمبود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی در زمان اوج مصرف مواجه است

همچنین رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان گفت: مجموعه ایرنا در این استان با وجود همه کمبودها، تمام‌قد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت مردمی و توجه ویژه به موضوع جهاد تبیین به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پای کار است.

صادقی مقدم با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و ارایه مستمر گزارش عملکرد به مردم از طریق رسانه‌ها، آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان سمنان را برای تعامل بیشتر با مدیران دستگاه‌های مختلف به ویژه فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها اعلام کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، سال ۱۳۱۳خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.