۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85191715
T T
۰ نفر
خبرنگاران ایرنا همواره در انجام رسالت خبری خود رفتار حرفه‌ای داشته‌اند

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: خبرنگاران ایرنا همواره در ادوار مختلف تاریخی رفتار حرفه‌ای برای انجام رسالت خبری خود را داشته اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی نادری» روز دوشنبه در آیین تکریم روز خبرنگار که با حضور «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ایرنا برگزار شد، با تبریک این روز و قدردانی از حضور معاون اول رییس جمهور در این برنامه اظهار داشت: حضور معاون اول رییس جمهور در جمع خانواده ایرنا جای تقدیر دارد که وقت خود برای حضور در این جمع گذاشته است زیرا وقتی دعوت از مخبر را مطرح کردیم وی بلافاصله و بدون درنگ لطف کردند و در این سازمان حضور یافتند.

وی همچنین به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خیر مقدم گفت و افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال ١٣١٣ خورشیدی تاسیس شد و ۲۳ روز دیگر نودمین سالگرد تاسیس این خبرگزاری است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با در شرح فعالیت ایرنا با بیان اینکه ایرنا در ۵۶ شهر کشور دفتر خبری دارد و تعداد دفاتر خارجی مصوب و دارای مجوز آن ۴۸ دفتر است، اظهار داشت: اکنون هفت دفتر خارجی ایرنا فعال است.

نادری یکی از برنامه های این سازمان خبری را فعال نمودن دفاتر خارجی و توسعه فعالیت های برون مرزی آن دانست و افزود: به زودی دفتر ایرنا در کابل بازگشایی می شود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی یادآور شد: خبرنگاران ایرنا در دولت های مختلف و سیر تاریخی دولت ها شرایط خاصی که حاکن بوده، همواره جای آنها ثابت بود و همواره رفتار حرفه ای و مبنی بر آموزه های حرفه ای خبرنگاری از خود نشان داده‌اند.

وی به حضور خبرنگاران ایرنا در جبهه‌های دفاع مقدس برای پوشش اخبار جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: اکنون در جمع خبرنگاران ایرنا، ۱۲۱ رزمنده، ۶۰ جانباز، ۷ آزاده حضور دارند و ۹ نفر از خبرنگاران نیز در راه ماموریت خبری و اطلاع رسانی صادقانه جان خود را فدا کردند که امروز در خدمت خانواده های آنان هستیم.

نادری گفت: ظرفیت قابل توجهی برای پوشش اخبار کشور در این رسانه وجود دارد و مشکلات هم زیاد است. ما مشکلات قابل توجهی داریم که اگر توجه ویژه شود، انشاءالله اتفاق خوبی خواهد افتاد.

مدیرعامل ایرنا خواستار حمایت‌های ویژه از حوزه دفاتر خارجی ایرنا و نیز تامین مسکن خبرنگاران فاقد مسکن این رسانه شد.

وی به اقدامات و تلاش های این سازمان در حوزه های فناوری های نوین و ارتباطات رسانه‌ای اشاره کرد و گفت که ما در آینده، در این زمینه حرف اصلی را خواهیم زد.

نادری با اشاره به راه اندازی ایرنای آذری اظهار داشت: به زودی «وی او دی» ایرنای افغانستان نیز افتتاح می‌شود.

مدیرعامل ایرنا درباره فعال شدن برخی دفاتر خارجی این رسانه نیز توضیح داد: چند دفتر خارجی ایرنا در برخی کشورهای آسیایی و اروپایی در حال احیاست که پیشتر غیرفعال بودند.

وی با اشاره به افتتاح آژانس عکس ایرنا، این خبر را داد که در حال ایجاد آژانس بین المللی عکس ایرنا هستیم تا با استفاده از ظرفیت عکاسان ایرانی در برابر تبلیغات منفی غربی ها، تصاویر واقعی از ایرنا به جهان مخابره کنیم.

نادری با اشاره راه اندازی قریب الوقوع دفتر ایرنا در افغانستان توضیح داد: به دنبال آن هستیم که خبرگزاری ویژه و موثری در حوزه افغانستان تأسیس کنیم که به دو زبان دری و پشتو و با استفاده از ظرفیت های خبری در ۶ ایالت اصلی افغانستان متناسب با فضا و شرایط این کشور تولید خبر داشته و همچنین اخبار مهاجران افغانستانی در ایران راه طور ویژه پوشش دهند.

مدیرعامل ایرنا به میزبانی این رسانه در برگزاری اجلاس او آنا اشاره کرد و با یادآوری حضور ۵٠ مدیر عالی رتبه رسانه های آسیایی در تهران و دیدار آنها با رییس جمهور اشاره کرد، افزود: برگزاری این اجلاس با استقبال خوبی روبرو و منشاء ابتکارات مشابه در بین رسانه های کشور شد.

نادری یادآور شد که بخ رسانه ای سازمان کنفرانس اسلامی و برخی خبرگزاری های خارجی به دنبال تعامل با ایرنا هستند که تفاهم‌نامه های آنها امسال به امضا می رسد.

وی ایرنا را رسانه ای پویا و فعال عنوان کرد و گفت. قرار است مرکز بررسی های ویژه خبری ایرنا در دو حوزه داده کاوی و مقابله با اخبارجعلی و تحریف های رسانه ای بزودی فعالیت خود را آغاز کند تا ایرنا به عنوان مرجع در رسانه ها شناخته شود

مدیر عامل با اشاره به اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم در زمینه ساماندهی نیروهای انسانی اظهار داشت: رابطین خبری که برخی حدود ۱۵ سال بدون پرداخت حق بیمه و حقوق ثابت در ایرنا فعالیت می کردند، در قالب نیروهای شرکتی ساماندهی شدند.

وی افزود: این اقدامات بار مالی به مجموعه ایرنا اضافه کرده است که نیازمند حمایت دولت در این زمینه هستیم.

نادری با برقراری رفاهی و ارتقای شغلی خانواده ایرنا را از برنامه های خود برشمرد و گفت که در حوزه مسکن، برای خبرنگارانی که فاقد مسکن هستند در حال پیگیری کار هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا درباره اخذ مصوبه سخت و زیان آور برای خانواده ایرنا گفت که در تلاش هستیم این موضوع را از طریق دولت پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.

نادری به افزایش کیفیت اخبار در خروجی خبرگزاری ایرنا اشاره و بر تقویت فضای مجازی و حوزه داخلی اخبار تاکید کرد.