مدیرعامل ایرنا: زن ایرانی پس از انقلاب اسلامی مسیر خود را پیدا کرده است

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به حضور زنان در عرصه های مختلف کشور، گفت: زن ایرانی پس از انقلاب اسلامی مسیر خود را پیدا کرده است .

علی نادری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای و اقدامات دولت سیزدهم، با عنوان روایت خدمت، با حضور در غرفه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده درباره ارزیابی عملکرد فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه زنان اظهار داشت: به نظر می‌رسد در دوسال گذشته، در حوزه زنان اتفاقات خوب، مهم و متفاوتی نسبت به سال‌های قبل رخ داده است.

وی با بیان اینکه در این دوره تلاش شد تا جلوی استفاده ابزاری از عنوان زن در حوزه‌های سیاسی و تبلیغاتی گرفته شود، عنوان کرد: در این دوره تلاش شده تا به موضوعاتی که به عموم زنان مرتبط است پرداخته شود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه زنان رخ داده اما عقب ماندگی زیادی نیز وجود دارد، گفت: وضعیت بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با شرایط زنان پیش از انقلاب نیست و از نظر میزان تحصیلات، تعداد بانوان تحصیل‌کرده، میزان حضور آنان در عرصه‌های مختلف جامعه، تصدی پست‌ها و جایگاه‌ها، شرایط کاملاً متفاوت از گذشته است و جا دارد وضعیت بهتر شود.
نادری افزود: چتر امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته در جامعه برای زنان در سالیان پس از انقلاب، سبب شد تا اکثریت جامعه بانوان کشور، با خیالی آسوده‌تر به فعالیت و کنشگری در جامعه، فضای علمی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند و گواه این مدعا آمارهای موجود و مورد تأیید داخلی و جهانی است.
وی با بیان اینکه بودجه حوزه زنان نیز در دولت سیزدهم رشد داشته است، گفت: تخصیص یک درصد اعتبار دستگاه‌های اجرایی برای حوزه زنان و خانواده که امسال اجرایی خواهد شد، یکی از اتفاقات خوب در حوزه زنان که به نظر می‌رسد فعالیت در این حوزه را متحول کند.
نادری تاکید کرد: دولت سیزدهم موضوعاتی از جمله پیگیری بیمه زنان خانه دار را به طور جدی پیگیری کرد که می‌توان از آن به عنوان یک اتفاق خوب در این دوره یاد کرد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.