۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85341971
T T
۰ نفر

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85341971
روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

برگزاری مراسمی با عنوان بزرگداشت مقام بانوان ایرنایی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به خاطره ای شیرین برای زنان شاغل و بازنشسته سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی تبدیل شد، روزی که به نام و برای بانوان ایرانی در برگ برگ دفتر خاطرات ایرنا به ثبت رسید و ماندگار شد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، در مراسمی که به مناسبت ولادت بانوی دو عالم در سازمان برگزار شد، همه دعوت بودند، بدون هیچ گونه محدودیتی، از بانوان شاغل گرفته تا بازنشسته. با دیدن همکاران بازنشسته از مدیران، کارکنان، سردبیران و خبرنگاران که گرد پیری بر موهای آن ها نشسته بود، اشک شوق در چشمانمان حلقه می زد، با دیدن آن ها گذر زمان را بیش از هر زمان دیگری احساس می کردی اینکه عمر با چه سرعتی در حال گذر است.  

همکاران شاغل با دیدن بازنشسته ها به وجد می آمدند و خاطرات تلخ و شیرین در ذهن آنها تداعی می شد و این چه ملاقات شیرینی بود، دیدن بازنشسته هایی که حکم مادرانمان را  داشتند، مادرانی که در عنفوان جوانی چگونه زیستن در دنیای بیرون از خانه را به ما آموختند. حالا که آن ها به میانسالی و سالمندی رسیده اند، دلمان می گیرد و از سوی دیگر با دیدنشان سر شوق می آییم بویژه اینکه برخی از آن ها اکنون طعم مادربزرگ شدن را چشیده اند. 

هر چند جای همکاران بازنشسته ای که نتوانستند در این مراسم حضور یابند، خالی بود اما یادشان همواره گرامی و ماندگار است.

عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است 
عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است

این روز هم با همه سادگی اش، به یادماندنی شد و در خاطره ها به ثبت رسید و عکس هایش در آرشیو قلب ها جا گرفت مثل همان عکس های قدیمی که اکنون با دیدنشان، غبطه می خوریم و آهی می کشیم. آه از آنکه عده ای رفتند بدون خداحافظی، آری با دیدن این عکس ها، این جمله در ذهن تداعی می شود که قدر یکدیگر را بدانیم که شاید دیگر فردایی نباشد.

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

آن ها که به این مراسم آمده بودند، در کنار شادی و خنده، حسرت دیدن دوستانی را داشتند که به سفر آخرت رفته اند، سفری بی بازگشت و  حسرتی از جنس نبودن. خاطرات آن ها بار دیگر یادآوری شد، آن هایی که روزی در کنارمان بودند، با هم خندیدیم و گریستیم، حال بعد از رفتنشان، تنها خاطره و مهربانی و قاب عکسی از آن ها باقی مانده است. از حنانه زاکانی، نیره مجیدی راد، فرزانه شعاعی، اعظم صالحی نیا، آذین صحابی، ریحانه یاسینی، ژیلا حمیدی، افسانه آروند، مرضیه حکیمی زاده،  پوران خجندی، مرضیه السادات رییسیان، عامره بغیری، طاهره اسماعیل زاده، کلثوم اسدی، طلعت شریعت و فاطمه صفارها یاد شد و هرچند اکنون در بین ما نیستند اما یادشان در ذهن ها ماندگار و محبتشان در قلب هایمان همیشگی است.

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

میهمان ویژه ای از جنس میزبان

این مراسم، میهمان ویژه ای هم داشت، میهمانی از جنس میزبان، "انسیه خزعلی" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، میهمان ویژه این مراسم بود.

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

خزعلی پیش از حضور درمراسم بزرگداشت بانوان، از اتاق خبر ایرنا دیدن کرد و از نزدیک در جریان تهیه، تولید و انتشار اخبار قرار گرفت و شنوای صحبت های بانوان خبرنگار نیز بود.

خزعلی بعد از حضور در بین زنان شاغل و بازنشسته ایرنا، نظاره گر کلیپی از تجربه و دغدغه های بانوان ایرنا بود و شایسته سالاری در پست‌های مدیریتی فارغ از مساله جنسیت را ضروری دانست چرا که معتقد بود، با وجود خروجی بیش از ۶۰ درصدی بانوان از دانشگاه، باید از این تخصص در مدیریت ها استفاده شود.

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی مطالبات بانوان همکار مبنی بر ضرورت ایجاد مهدکودک در ادارات، گفت: کودکان زیر ۶ سال بیشتر نیاز دارند که همراه مادر خود باشند و همچنین در شرایطی که مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شوند، دانش آموزان نیاز دارند که مادر در کنار آنها باشد.

خزعلی، امتیازدهی به بانوان شاغل دارای فرزند در دولت سیزدهم را متفاوت از گذشته عنوان کرد و توضیح داد: نگاه به بانوانی که از مرخصی زایمان استفاده می کنند به گونه دیگری است؛ در حالی که پیش از این، برخی از این بانوان از کمترین امتیاز در سال به دلیل مرخصی زایمان برخوردار بودند، اما در حال حاضر در برخی وزارتخانه‌ها، بانوانی که از مرخصی زایمان استفاده می‌کنند در ارزشیابی نیز بالاترین امتیاز را دریافت می‌کنند.

به اعتقاد وی،  بانوانی که فرزند آوری را بر عهده دارند در حقیقت به مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند و حرکت رو به جلویی را برای آینده کشور رقم می‌زنند که باید به آنان پاداش داده شود.

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

بهره گیری از شایستگی ها در انتصاب ها تبلیغاتی نبوده است

در ادامه مراسم، حاضران شنوای صحبت های "علی نادری" مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی بودند و اما جنس صحبت ها کمی متفاوت از فضای رسمی و خبری بود.

مدیرعامل سازمان با یادآوری اقدامات انجام شده، گفت: در انتخاب نیروها و انتصاب مدیران برای تصدی شغل‌های مختلف نگاه جنسیتی نداشته‌ایم و سعی کردیم از حضور بانوان در همه بخش‌ها استفاده کنیم و بهره‌گیری از شایستگی همکاران مورد توجه بوده و متناسب با آن، مدیران ادارات کل، مدیران مناطق و استانی و همچنین سردبیران و سطوح مختلف انتخاب شدند.

مدیرعامل ایرنا همچنین ساماندهی نیروهای رابط خبر را از دیگر اقدامات مهم در ۲ سال گذشته عنوان کرد که در این راستا ۲۱۰ نفر از همکارانی که پیش از این رابط خبر بودند و بسیاری از آن ها از بانوان سازمان هستند با قرارداد شرکتی به همکاری با خبرگزاری ادامه دادند.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به انتشار اخبار ازدواج تعدادی از همکاران طی ماه‌های گذشته و تبریک به آن ها، از پاداش پیش‌بینی شده سازمان برای تشویق نیروها به ازدواج خبر داد.

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

اعلام برگزیدگان مسابقه کتابخوانی "خط مقدم"

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی، مسابقه ای برای کارکنان ایرنا و خانواده ها با محوریت کتاب"خط مقدم"روایتی از زندگی شهید طهرانی مقدم، آذرماه برگزار کرده بود که "مریم عین آبادی"، "علی طالبی" و "ملیحه شاهی" همسر یکی از همکاران به عنوان برگزیدگان این مسابقه اعلام شدند.

روزی برای بانوان و خاطره ای که در ایرنا ثبت شد

اعزام همکاران به قید قرعه به سفر زیارتی مشهد

همچنین در پایان مراسم از بین حاضران قرعه کشی شد و قرار است سه تن از همکاران محترمه خانم ها «پروانه امانی» از گروه نظارت و ارزشیابی و «کلثوم فرزانه و زهرا صیادی» از اداره کل اخبار استانها به همراه یک نفر از اعضای خانواده شان به مشهد مقدس مشرف شوند و نایب الزیاره دیگر همکاران باشند.

همچنین در آیین بزرگداشت مقام بانوان ایرنایی، در تماس زنده تصویری با گلزار شهدای کرمان، یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز گرامی داشته شد و بانوی پرتلاش ایرنا در کرمان "نجمه حسنی" از حال و هوای گلزار شهدای کرمان گفت.