ایرنا در خردادماه میزبان چه کسانی بود؟

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه آن در ادامه فعالیت های خبری و رسانه ای خود با دعوت از صاحب نظران و مسئولان دغدغه های مردم را با نگاهی کارشناسانه واکاوی کرده است.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، از آن جایی که اردیبهشت ماه امسال از مباحث مورد توجه ایرنا برگزاری دور دوم انتخابات بود؛ محور فعالیت های رسانه ای ایرنا علاوه بر مباحث روز جامعه، حول محور انتخابات و دعوت از کاندیداها و فعالان سیاسی رقم خورد و مشروحی از بازدید و میزگردهای ایرنا با  عنوان "ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ میزبان چه کسانی بود؟ " در تارنمای روابط عمومی منتشر شد.  

آنچه در ذیل می آید مشروحی از میزگرد و ماحصل بازدید و گفت وگو با میهمانان ایرنا در سازمان مرکزی و مراکز و دفاتر استانی در خردادماه سال ۱۴۰۳ است: 

ایرنا در خردادماه میزبان چه کسانی بود؟

«یسرائیل دیوید ویس» سخنگوی «اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم» موسوم به «ناتوری کارتا» از میهمانان ایرنا در نشستی با خبرنگاران درباره اهداف تشکیل این اتحادیه سخن گفت و در ارتباط با تحولات منطقه تاکید کرد: باید این رژیم منحل شود تا صلح به این منطقه برگردد.

وی طوفان‌الاقصی را پاسخ به بیش از هفت دهه ظلم اشغالگران عنوان کرد که جهان در بیش از هفت دهه گذشته تلاش کرد صهیونیست ها را به میز مذاکره بکشاند تا آنها به حقوق فلسطینی ها احترام بگذارند اما آنها هرگز به هیچ تعهدی پایبند نبودند و فقط به اشغال مناطق بیشتری از فلسطین فکر می کردند. مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

«رضا قیطاسی» قوی‌ترین مرد ایران که به تازگی موفق به کسب جایگاه سوم مسابقات جهانی روسیه و جام پوریای ولی ازبکستان شده است، با حضور در خبرگزاری ایرنا درباره چگونگی ورودش به ورزش قوی‌ترین مردان، حواشی و مشکلات، شغل، زندگی شخصی و خانواده‌اش سخن گفت.

دفتر پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا نیز در نشستی با حضور دکتر «محمود مشفق» و دکتر «مسعود عالمی نیسی» از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، به بررسی ابعاد سیاست‌های فرزندآوری و نقدهای موجود درباره آن پرداخته و وضعیت فعلی و آینده پنجره جمعیتی ایران را تحلیل کردند. این پژوهش خواندنی در سه شماره در تارنمای ایرنا منتشر شده است.

ایرنا در خردادماه میزبان چه کسانی بود؟

نمایندگی های ایرنا نیز همواره برای بیان مشکلات و دغدغه های مردم میزبان کارشناسان و مسئولان استانی هستند که در این گزارش به مشروحی از این بازدید و میزگردها اشاره می شود.  

«سرهنگ مهدی بختیاری» فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان قزوین و «مهرزاد محصص مستشاری» رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان از مهمانان نمایندگی ایرنا قزوین بودند.

گروهی از دانشجویان رشته عکاسی دانشکده هنر دانشگاه نیشابور نیز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) خراسان رضوی از نزدیک با فعالیت های این رسانه آشنا شدند. از دیگر مهمانان این نمایندگی می توان به حضور «سیدعلی منیری»  سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، «محمدرضا قلندر» شهردار مشهد، «مسعود میرزایی شهرابی» رییس دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد.

«زهره تربتی نژاد» سرمربی تیم ملی کبدی جوانان دختر ایران، «شهنام اشتری» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی، «مرتضی موحدنیا» مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری نیز درنمایندگی ایرنا در مرکز آذربایجان شرقی حضور یافتند.  

نمایندگی ایرنا اصفهان نیز چندی پیش به مناسبت  هفته محیط زیست میزبان «احمدرضا لاهیجان‌زاده»  مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان بود.

سرهنگ «علی اکبر مرادی» فرمانده انتظامی شهرستان قشم در نمایندگی ایرنا قشم حضور یافت.

نمایندگی ایرنا در آستارا نیز از «رضا معاشرتی»  دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان دعوت کرد تا پاسخگوی سئوالات خبرنگاران ایرنا باشد.

رئیس هیأت فوتبال استان ایلام با حضور در دفتر نمایندگی ایرنا مرکز ایلام به تشریح مشکلات تیم فوتبال نفت و گار غرب پرداخت.

نمایندگی ایرنا همدان نیز با دعوت از «مصطفی حقیقی»  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان به تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه برق رسانی پرداخت.

«سلمان پورمند» مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان قم نیز در بازدید از نمایندگی ایرنا در این استان خواهان حمایت خیران برای گسترش فعالیت های این انجمن شد.

ایرنا در خردادماه میزبان چه کسانی بود؟

رییس و جمعی از مسوولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در بازدید از ایرنا سمنان با یادآوری رسالت نسل پنجم دانشگاه‌ها در مهارت‌آموزی برای کارآفرینی جوانان، بر تقویت جایگاه این حوزه به منظور رفع نیاز اشتغال جامعه تاکید کردند.

«محمدحسین آریا» ملقب به معلم طبیعت و مرد یک میلیون درختی نیز با حضور در دفتر ایرنا یاسوج از لحظه استقبال رئیس جمهور در فرودگاه سخن به میان آورد و از فراق رئیس جمهور گفت.

نمایندگی ایرنا اردبیل نیز به مناسبت آزادسازی خرمشهر سراغ «امیر سیدرضی‌الدین سید حاتمی» جانباز دفاع مقدس و دارنده نشان فداکاری رفت تا خاطرات آن روز ها را برای نسل جوان زنده نگه دارد.

«علیرضا باوی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با حضور در نمایندگی ایرنا اهواز به ساماندهی حوزه مشاوران املاک و خودرو در استان و تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه جرائم پرداخت.

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نمایندگی ایرنا سنندج با هدف تحلیل اهمیت مشارکت در انتخابات این دوره و معیارهای انتخاب فرد اصلح، میزگردی با حضور"مسعود الماسی" دبیر حزب اعتماد و توسعه در کردستان، "حجت الاسلام سید محمد سادات" رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان، "منصور نصرتی شعار" دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان و "سید عباس احمدی" دبیر مجمع ایثارگران کردستان برگزار کرد که مهمانان حاضر در این میزگرد از مردم خواستند پای صندوق‌های رای حاضر شوند؛ چرا که بستر برای انتخاب فرد اصلح از میان نامزدهای با سلایق مختلف فراهم است.

همچنین ایرنای فارس به همین منظور از «ایوب کریمی حقیقی، مسئول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی لارستان، صدیقه سلطانی، مسئول فرهنگی هیات دانشجویی محبان حسین(ع) و علی اکبر شمسی، فعال دانشجویی دعوت کرد تا در میزگرد خبری ایرنا لارستان شرکت کرده و نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد ساز و کارهای مشارکت بالای انتخابات رئیس جمهوری بیان کنند.

صفحه ویژه انتخابات در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نیز همزمان با آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل رسمی آغاز به‌کار کرد.