ایرنا در تیرماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه آن در ادامه فعالیت های خبری و رسانه ای خود با دعوت از صاحبنظران و مسئولان دغدغه های مردم را با نگاهی کارشناسانه واکاوی کرده است.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، از اواخر خرداد ماه تا واپسین روزهای برگزاری دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ ایرنا و مراکز تابعه آن در کنار وظیفه ذاتی و رسانه ای خود مبنی بر دعوت از کارشناسان و واکاوی مسائل روز جامعه، محور فعالیت های رسانه ای خود را دعوت از  صاحب نظران در زمینه مشارکت مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری قرار داد. 

آنچه در ذیل می آید مشروحی از میزگردها، بازدید و گفت وگو با میهمانان ایرنا در سازمان مرکزی، مراکز و دفاتر استانی در تیرماه سال ۱۴۰۳ است:

ایرنا در تیرماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

در پی اعلام نتایج نهایی انتخابات و راه یافتن دکتر مسعود پزشکیان به مرحله دوم، نشست خبری «علی عبدالعلی‌زاده» رئیس ستاد این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی در خبرگزاری ایرنا برگزار و به پرسش‌های خبرنگاران رسانه های مختلف داخلی و خارجی پاسخ داد که انتشار و انعکاس این خبر با عنوان "اول شدن پزشکیان یعنی «مهندسی انتخابات» شایعه است"در شبکه های اجتماعی و رسانه های داخلی و خارجی بازتاب بسیاری داشت.

اداره کل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا  چهار روز پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، با دعوت از مدیران چهار مرکز اصلی افکارسنجی کشور، به واکاوی فعالیت‌ها و روند چگونگی انجام نظرسنجی ها و همچنین دلایل اختلاف‌نظرسنجی‌ها با آرای کسب شده در دور اول و دوم پرداخت. بخش های مختلف این نشست در چهار قسمت و با عناوین "۵۵ درصد مردم ایران، در یکی از دو مرحله انتخابات اخیر شرکت کردند"، " فضای مدیریتی کشور در برابر انتشار نتایج نظرسنجی مقاومت می‌کند" ، "در دور اول انتخابات، کسی برآورد مشارکت زیر ۴۱ درصد را از مراکز نظرسنجی باور نمی‌کرد" و "کجای دنیا دولت هم مجری است، هم نظرسنجی می‌کند و خودش هم نتایج را منتشر می‌کند؟" در خروجی ایرنا منتشر شد.

گروه فرهنگ ایرنا همزمان با روز ادبیات کودکان و نوجوانان با دعوت از کارشناسان این حوزه و برگزاری میزگردی به بررسی شکاف نسلی، اختلاف سلیقه ادبی نسل آلفا و نسل‌های گذشته و همچنین نواقص حقوق کودک در دنیای آنلاین پرداخت.

گروه جامعه نیز در خصوص ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات و نحوه اجرا و مزیت بکارگیری این نوع خدمات از «دامون خدابنده» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان دعوت کرد تا به بیان توضیحاتی در این زمینه بپردازد.

همچنین گروه علم و آموزش برای آشنایی بیشتر با ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و آشنایی هرچه بیشتر با مهمترین اقدامات این مجموعه از «سیدمحمد کرباسی» دبیر این ستاد برای حضور در میزگرد خبری دعوت کرد تا به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

گروه ورزشی نیز با دعوت از «ضیا عربشاهی» پیشکسوت فوتبال ایران به واکاوی قهرمانی پرسپولیس پرداخت. مشروح این میزگرد را می توانید اینجا بخوانید.

میهمانان مراکز و دفاتر استانی ایرنا در تیرماه ۱۴۰۳ 

ایرنا در تیرماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

نمایندگی ایرنا در آذربایجان شرقی در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری میزگردهایی با عناوین " مشارکت مردم قدرت چانه زنی ایران را در مجامع جهانی افزایش می دهد"، "نباید آینده کشور را به دست ای کاش‌ها بسپاریم" به تبیین مشارکت مردم در انتخابات پرداخت.

این نمایندگی همچنین از  آیت الله «محسن حیدری» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد تا به واکاوی شور انتخابات بپردازد.

مرکز سنندج نیز در راستای بررسی نقش هنرمندان در افزایش مشارکت انتخاباتی و همچنین مطالبات و خواسته‌های این قشر از رئیس جمهور آینده، میزگردی با عنوان" تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مطالبه هنرمندان کردستانی از رییس جمهور" با حضور تعدادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری برگزار کرد.

در میزگرد دیگری با حضور «جلال اصغری» رئیس ستاد انتخابات قالیباف برنامه‌های این نامزد انتخابات تشریح شد. همچنین این نمایندگی به بررسی نقش اصناف و بازاریان و نقش دانشگاه ها در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

ایرنا شهرکرد نیز با توجه به جایگاه چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب عشایری کشور نقش های سیاسی عشایر ، سهم زنان و نقش سیاسی معلمان در افزایش مشارکت انتخابات رییس جمهوری را واکاوی کرد.

 نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در دیار هگمتانه نیز با حضور در میزگرد ایرنا همدان با عنوان "نقد و بررسی برنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری" به دفاع از کارنامه و برنامه کاندیدای مورد نظر خود پرداخت. مشروح این میزگرد را اینجا بخوانید. 

"مشارکت انتخاباتی، ضرورت تشکیل دولتی مقتدر و توانمند" عنوان میزگرد نمایندگی ایرنا زنجان بود.

نمایندگی ایرنا در زاهدان نیز با برگزاری دو میزگرد و دعوت از دانشجویان دانشگاه پیام نور، اساتید و نخبگان دانشگاه های سیستان و بلوچستان به بررسی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداخت.

نمایندگی ایرنا در مهاباد نیز در میزگردی به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردم در انتخابات پرداخت.

ایرنا در تیرماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

جمعی از دانشجویان گنبدکاووس نیز با حضور در نمایندگی ایرنا  اهمیت حضور در انتخابات و انتظارات خود از رئیس جمهور آینده را واکاوی کردند.

 «غلامرضا توکل» در جریان بازدید از نمایندگی ایرنا فارس، با رییس و خبرنگاران این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

نمایندگی ایرنا در ایلام نیز میزبان «علی نجفی فر» رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و «عزیزالله عباس‌پور» مدیرکل امور مالیاتی استان بود. همچنین «مالک روشنی» بازرس کل استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه (از اول تا هفتم تیرماه) در این نمایندگی حضور یافت.

«کیوان مرتضوی» مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به مناسبت هفته تامین اجتماعی از نمایندگی ایرنا گیلان بازدید کرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

 «عباس طاهری صابر» و حاج «اصغر رمضانزاده» مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پیرغلام حسینی نیز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم با حضور در نمایندگی ایرنا همدان در وصف حضرت علی اکبر(ع) به نوحه سرایی پرداخت.

روابط عمومی های مناطق مختلف استان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از دفتر ایرنا در یاسوج، در کارگاه خبری ایرنا شرکت و از نزدیک در جریان فعالیت های این رسانه ملی قرار گرفتند.

«محمدمهدی اسلامی» رییس ستاد مردمی دکتر پزشکیان در استان گلستان نیز با حضور در نمایندگی ایرنا گرگان در این استان به بیان برنامه‌ها و رویکردهای رئیس جمهور منتخب به ویژه در امر انتصابات پرداخت.

مجموعه فعالیت های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز با حضور «رسول عطایی» سرپرست این اداره کل در نمایندگی ایرنا تشریح شد. در میزگرد دیگری ضرورت مشارکت در انتخابات، نتایج آن و انتخاب اصلح با حضور برخی از فعالان سیاسی استان مورد بررسی قرار گرفت.

یادآوری می شود که روابط عمومی ایرنا در اردیبشهت و خردادماه نیز مشروحی از میزگردها و میهمانان ایرنا را بر روی تارنمای خود قرار داده است.

اخبار مرتبط