۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85570366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه ۹۰ سالگی ایرنا در مشهد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85570366
نمایشگاه ۹۰ سالگی ایرنا در مشهد

همزمان با روز خبرنگار و نودمین سالروز تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی نمایشگاهی از تجهیزات قدیمی مورد استفاده خبرنگاران در نمایندگی ایرنا مشهد در معرض دید مدیران استانی و شهری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ایرنا،  مسوولان استانی مشهد با مشاهده تجهیزات قدیمی مورد استفاده خبرنگاران، در جریان نحوه تنظیم خبر و دشواری‌های این امر در گذشته قرار گرفته و هویت رسانه ای ایرنا را تحسین کردند.

نمایشگاه ۹۰ سالگی ایرنا در مشهد

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، به عنوان خبرگزاری رسمی کشور، نخستین نهاد حرفه‌ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است.

بنیان ایرنا در۲۰ مرداد سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تأسیس «آژانس پارس» در چهارچوب سازمانی وزارت امور خارجه، با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان گذارده شد که نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه‌ای با عنوان اطلاع‌رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال ۱۳۴۲، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری پانا (PANA) تغییر نام داد.

پیش از این، آژانس پارس برای مدتی به طور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه‌کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت.

پایه‌گذاری وزارتخانه «اطلاعات و جهان‌گردی» در سال ۱۳۵۳ سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی‌هایی را تجربه کند و در این تغییرات، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد و به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.

سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه ۱۳۶۰، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری ایرنا (IRNA) تغییر نام داد و فصل تازه‌ای در فعالیت‌های این رسانه گشوده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.