ایرنا یکی از موثرترین و بهترین راه‌های ارتباطی با مردم است 

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مهم رسانه‌های ارتباط جمعی در برقراری ارتباط میان مردم و مسوولان گفت: ایرنا یکی از موثرترین و بهترین راه‌ها و پل‌های ارتباطی مردم و مسوولان است.

دکتر رضا عباسی روز یکشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان در نشستی با خبرنگاران ایرنا اظهار داشت: ایرنا تاکنون وظیفه و رسالت خود را بویژه در سیستان و بلوچستان بخوبی ایفا کرده است و دلیل اصلی آن نیز وجود نیروهای متخصص و با تجربه ای است که نقش رسانه‌ای خود را بخوبی می‌شناسند.

وی گفت: بخش عمده ای از وجود فضای همدلی در این استان نتیجه رویکرد واقع‌گرایانه برخی رسانه ها بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: اگر بعضی واقعیات استان با شناخت و نگاه واقع بینانه خبرنگاران ایرنا و برخی فعالان عرصه رسانه بیان و تشریح نمی شد شاید امروز چهره سیاه و ناشایستی که از سوی برخی رسانه ها داخلی ندانسته و نخواسته و رسانه های معاند با هدف و نقشه از این استان ترسیم شده بود همانگونه باقی می ماند.

وی ادامه داد: تلاش رسانه های استان برای معرفی شایسته و واقعی ظرفیت ها و توانمندیهای سیستان و بلوچستان قابل تقدیر است هر چند که هنوز تا معرفی کامل این استان نیاز به فعالیت های رسانه ای بویژه در حوزه سینما و تلویزیون است.

دکتر عباسی گفت: اطلاع رسانی از بحران سیل جنوب استان و تشریح عمق خسارتهای وارده از سوی رسانه ها بویژه ایرنا زمینه ساز حرکت موج همدلی و مهربانی شد و نشان داد که ملت ایران اعضای یک پیکرند که اگر عضوی از آن بدرد آید اعضای دیگر هم برای ترمیم و بازگرداندن سلامت به آن عضو به جنب و جوش و تکاپو می افتند.

وی در عین حال با انتقاد از برخی رسانه ها اظهار داشت: اطلاع رسانی از خدمات و فعالیتهای انجام شده دستگاههای اجرایی استان ضعیف است و شاید این اشکال به خود ما مسوولان دولتی برمی‌گردد و رسانه‌ها زیاد مقصر نیستند زیرا باید چیزی به آنها گفته شود تا منعکس کنند.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: در سیستان و بلوچستان محرومیت‌ها و کمبودهای زیادی از گذشته های دور وجود داشته بطوریکه با وجود ارائه خدمات گسترده زیربنایی و محرومیت‌زدایی در ۴۰ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان بازهم عقب ماندگیها مردم و مسوولان را رنج می دهد که البته می‌توان گفت این کمبودها و لطمات سبقه تاریخی دارد و از دوران پهلوی و قبل از آن به یادگار مانده است.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب کارهای بسیار بزرگی در این استان انجام شده که چون به خوبی به تصویر کشیده نشده مردم اطلاع کافی از آنها ندارند که یکی از علل آن بیان نکردن خدمات از سوی مسوولان است که باید می‌گفتند و نگفتند، دیگری وسعت این استان است، گستره زیاد این استان موجب شده که خیلی از کارها در این حجم بزرگ کوچک دیده شوند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: این استان از مردمی بسیار نجیب برخوردار است بطوریکه با وجود مشکلات و محرومیت ها در گذر زمان مطالبات خود را کمتر بیان کرده اند، البته پس از پیروزی انقلاب ابزارهای رسانه‌ای بیگانه و معاند تلاش زیادی کردند تا خدمات بزرگ و فراوان ارائه شده در این استان را کمرنگ جلوه دهند.

وی اظهار داشت: این استان مهد تمدن و تاریخ، نجابت، رادمردی، ایثارگری و دلاوری است اما هیچ وقت این روی استان به تصویر کشیده نشده است در حالی که هر بخش و حوزه این استان سوژه نابی برای تهیه فیلم و سریال است.

عباسی گفت: به عنوان مثال مردم سیستان و بلوچستان هیچ زمانی حضور بیگانگان را تحمل نکرده‌ و شجاعانه و مقتدرانه در طول تاریخ از خاک میهن عزیزشان حفاظت و تمام تلاش بیگانگان برای رخنه در کشور را خنثی کرده اند تعجب‌آور است که از استانی با این تمدن غنی و دلاورمردیها و قهرمان پروریها تنها چهره منفی نشان داده شده است.

وی بیان کرد: یعقوب لیث صفاری یکی از اسطوره هایی که در احیا زبان فارسی نقش بسیار مهمی داشته و فردی آزادیخواه و معتقد بوده است از همین سرزمین بپا خواسته و حق مظلوم را از ظالم می ستانده ولی هیچ فیلم و سریالی از این شخصیت بزرگ تاکنون ساخته نشده است.

مدیر کل بیمه سلامت ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان مرزداران تنها از مرزهای این استان پاسداری نمی کنند بلکه حاصل تلاش آنان امنیت و آسایش تمام کشور است و نه تنها هموطنان ما بلکه مردم جهان مدیون این تلاشها هستند زیرا اگر همین مرزداران نبودند موادمخدر به سراسر جهان انتقال می یافت پس جوانان ما در این منطقه جانشان را سپر بلای جهانیان کرده اند و این نیز سوژه بسیار خوب و بزرگی برای ساخت فیلم و سریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.